Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
PCTuning Článek

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 5. 2011 00:00 54

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage/11 3. Battlefield: Bad Company 2 4. Crysis 5. F1 2010 6. Far Cry 2 7. Just Cause 2 8. Mafia 2
9. Metro 2033 10. Splinter Cell: Conviction 11. World in Conflict 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Duely aneb GeForce versus Radeon 16. Závěr

Výběr nové grafické karty není vzhledem k obrovskému množství produktů na trhu vůbec jednoduchou záležitostí. Abyste se v této džungli karet vyznali, připravili jsme pro vás megatest, ve kterém jsme otestovali téměř třicítku grafických karet v cenovém rozpětí od 700 do 15 000 Kč a v rozlišeních od 1280 × 1024 až po 2560 × 1440 px.

Reklama
Reklama

 Přehled všech dílů megatestu:

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Testovací sestava

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Možná vás při pohledu na tabulku napadá, proč jsem slabé grafické karty testoval na takto silné sestavě. Důvodem k tomu byla jednak snadná srovnatelnost všech testovaných karet (mainstreamové karty jako nVidia GeForce GTS 450 či ATI Radeon HD 5770 jsem testoval i ve vyšších rozlišeních jako 1920 × 1200 px s 8× AA) a pak také to, abychom u karet otestovali jejich opravdový výkon a nikoliv to, zda je brzdí běžný mainstreamový doujádrový procesor.

Metodika testování

Protože dnes testujeme levné grafické karty s cenou do čtyř tisíc korun, které většina z vás bude používat k menším monitorům, zvolil jsem pro dnešní test nižší rozlišení. Volba proto logicky padla na 1280 × 1024 px neboli stále poměrně hojně užívané rozlišení na 19" LCD panelech a 1680 × 1050 px, což je rozlišení typické pro 22" LCD panely. Testoval jsem jak bez, tak také se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Testovací hry

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning