Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy | Kapitola 2

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

26. 6. 2018 03:00 9

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Atomová náročnost 3. Vzhled a nasvícení 4. Lokace a prostředí
5. Voda a počasí 6. Ozbrojení a ošacení 7. Změny hratelnosti 8. Všemožná vylepšení

Kdo by neznal Fallout. Ve světě po atomové válce zbídačená lidská rasa bojuje o přežití a snaží se žít stejně jako v dobách, než ten první imbecil zmáčkl červené tlačítko. Několikrát už jsme si mohli vyzkoušet, že takový život je velmi, velmi těžký. Takže proč si ho alespoň trochu nezpříjemnit? A že je čím, to hned uvidíte.

Reklama

Atomová náročnost

Samotný Fallout je ukázkou prasáckého programování a kriminálně postižitelné neoptimalizace, kterou některé mody dokáží ještě zhoršit. Zpočátku se hra tváří v pohodě, v okolí první osady Sanctuary není moc objektů a budov, hráč nevidí žádný problém. Ale později, v krajině Bostonu a Diamond City, je pařan konfrontován s brutálními propady FPS. Ty nejsou jen výsledkem slabé konfigurace, nýbrž enginu, který má vlastnost vytěžovat CPU a GPU sotva na půl plynu. Tím zároveň Framerate klesne třeba o 20 snímků.

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz

Nahoře 45 FPS a vytížení GPU 66 procent. Dole 32 FPS a vytížení GPU 55 procent. Stíny Medium VS Ultra.
i Zdroj: PCTuning.cz
Nahoře 45 FPS a vytížení GPU 66 procent. Dole 32 FPS a vytížení GPU 55 procent. Stíny Medium VS Ultra.

Jediné, co se s tím jakž takž dá dělat, je snížit vzdálenost vykreslování stínů. Existuje pro to i mod FPS Dynamic Shadows – Shadow Boost. Je to nástroj, jak si trochu pomoci k lepším FPS. Nedělá nic jiného, než to co má v názvu. V závislosti na nastavení modu budou stíny dynamicky vražděny nebo zase oživovány. Navolíte cílené FPS, rychlost změny, vzdálenost vykreslování a budete se modlit, že ten vylágrovaný bazmek bude fungovat o něco lépe.

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz

Někteří uživatelé ještě upozorňovali na „Godrays“, tj. sluneční paprsky, které radili snížit z kvality Ultra na Low, nebo je rovnou vypnout. Mně osobně pomohly jen stíny, paprsky nikoli. Navíc, pokud snížíte kvalitu Godrays, objeví se pixely velikosti briket.

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz

Nahoře Ultra Godrays, dole o stupeň snížené.
i Zdroj: PCTuning.cz
Nahoře Ultra Godrays, dole o stupeň snížené.

Tyto problémy s propady FPS reportují i uživatelé se stroji typu i7–8700 a GTX 1080, takže je jasné, že je to zkrátka vlastnost. Naproti tomu jsou i lokace, kde téměř nic není, jen pár stromů, mlha a GPU jede na 100 %. Tento rys mají i venkovní přestřelky. Při nich náročnost letí nahoru, ale po vyřešení situace (tj. rozstřílení všech kolem na kaši) je GPU nepochopitelně stále na maximu. Pokud v tu chvíli hru uložím a následně nahraji pomocí Quick Save/Load, engine se vzpamatuje a vytížení klesne podle náročnosti scény, třeba na 60 %. Když to srovnám s nádherným světem Zaklínače 3 a tím, že i na mé sestavě běhá naprosto bez zaškobrtnutí, vychází mi z toho, že engine Falloutu je jeden velký a zaneřáděný chlívek. Můžete mít superpočítač z NASA, ale Bethesda už prostě přijde na to, jak ho efektivně nevyužít.

S tím souvisí i kvanta chyb, kterými je hra prolezlá. Je to taková nepsaná gentlemanská dohoda mezi Bethesdou a hráči a je tu už od dob Areny a Daggerfallu (ten se kvůli množství bugů ani nedal dohrát). Je ve smyslu „my sme se na to vysr**i, tak si to vopravte sami“.

Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy
i Zdroj: PCTuning.cz

Takže prvním modem je obligátní Unofficial Fallout 4 Patch (a jeho čeština). Stovky a tisíce opravených chyb, na které se programátoři vybodli nebo si jich nevšimli, nebo je tam nechali schválně, aby kupující masa měla na co nadávat. Naštěstí mezi hráči a moderskou komunitou panuje jistá soudržnost, takže modeři jsou za své úsilí poplácávání po zádech a jsou jim skládány poklony za neúnavné snažení. Druhou a podstatnou věcí k instalaci bude jistě samotná čeština. Ačkoli překlad probíhá přes dva roky, není hotový. Textová nálož je totiž hutnější než tři roky uleželý guláš a stateční překladatelé mají i jiné starosti. Za nevídanou snahu jim ale patří obdiv a dík. Současná verze češtiny je na prekladyher.eu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama