Na jakém hardwaru si nejlépe vychutnat Gray Zone Warfare | Kapitola 3
Seznam kapitol
Jak je na tom optimalizace od českého počinu Gray Zone Warfare? Extrakční střílečky zažívají zlaté časy a titul si zahrajete i na levnějších grafikách, pokud zvolíte aktuální řadu.
Pokud se bavíme o DLSS, je potřeba jednotlivé technologie v tomto balíčku rozlišit. DLSS Super Resolution s pomocí umělé inteligence rekonstruuje obraz v nativním rozlišení. Využívá k tomu předchozích snímků, pohybových vektorů a aktuálního snímku s nižším počtem vzorků. Díky tomu, že při renderingu nového snímku není zapotřebí plný počet vzorků, jej lze vykreslit rychleji.
DLSS Frame Generation zase prokládá přirozeně vygenerované snímky umělými a navyšuje tak snímkovou frekvenci téměř na dvojnásobek. Při tomto generování ovšem narůstá odezva. Tu snižuje technologie Reflex. Navýšenou snímkovou frekvenci pak lze využít k zapnutí Ray Tracingu, tedy pokročilému nasvícení světa.
Technologie Nvidie jinými slovy pracují v harmonii s cílem přinést hráčům maximální snímkovou frekvenci i vysoké detaily. Zatímco Ray Tracing si užijete na všech grafických kartách série GeForce RTX a totéž platí o Super Resolution, technologie DLSS Frame Generation už je doménou pouze RTX série 40. Dnes se zaměříme na rozdíly ve snímkové frekvenci u DLSS Super Resolution a DLSS Frame Generation. Podíváme se také na odezvu systému při zapnutí Nvidia Reflex. V další kapitole pak doporučíme, jakou grafiku byste si měli pro optimální hraní pořídit.
Snímkovou frekvenci jsme měřili v oblasti Lamang Recovery Initiative, konkrétně v oblasti základny, kde se vyskytuje řada hráčů, NPC, budovy a vegetace. V jednom ze základních kempů se budete nacházet celkem často při hraní.
Nejprve se podíváme na vliv Frame Generation na snímkovou frekvenci. Generování snímků pomocí umělé inteligence je doménou pouze řady RTX 40 a jde o jednu z posledních novinek od Nvidie. Oproti Super Resolution může Frame Generation přinést o dost znatelnější nárůst snímků za sekundu.
V grafu níže můžeme vidět, že při QHD rozlišení a Epic nastavení hry se bez DLSS Super Resolution a Frame Generation dostanete s GeForce RTX 4090 na 80 FPS. Super Resolution nastavené na vyvážený režim přidává 20 snímků za sekundu. Pokud spolu s ním ještě zapnete i Frame Generation, stoupne snímková frekvence o dalších 60 FPS, což je třikrát větší nárůst, než přinese pouze Super Resolution.
Rozdíl mezi hraním kompletně bez DLSS a s DLSS Frame Generation a Super Resolution je propastný. Získáte reálně dvojnásobnou snímkovou frekvenci.
A jak jsou na tom snímkové frekvenci u jednotlivých režimů DLSS Super Resolution? Rozdíly jsou při QHD rozlišení opravdu minimální, v jednotkách procent. Na režim kvalita se dostanete na 94 FPS a při výkonu získáte o 10 FPS víc. Podobný rozdíl platí i při zapnutí Frame Generation.
Pro připomínku, rozdíl mezi vypnutým DLSS a zapnutím v režimu kvality je stále 14 FPS, což už je při nižší snímkové frekvenci relativní nezanedbatelný rozdíl.
Efektivita Frame Generation je v tomto na zcela jiné úrovni. V praxi dostanete o 60 % snímků navíc a na silnější sestavě tak můžete využít i QHD monitor s obnovovací frekvencí 165 Hz. U střílečky rozhodně vyšší snímkovou frekvenci oceníte.
Nyní se podíváme na technologii Nvidia Reflex, která snižuje prodlevu systému. Zde budou výsledky hodně rozdílné podle vašeho systému a hry. Jak ukazuje graf Nvidie níže, i mezi hrami jako je Rainbow Six Siege a Apex Legends může být v základu velký rozdíl.
U Gray Zone Warfare se v našem případě odezva systému, měřená pomocí Nvidia rozhraní, pohybovala okolo 40 ms. Po zapnutí Nvidia Reflex klesla na 38 ms a při zapnutí boostu na 35 ms. To vše při vypnutém Frame Generation.
Zapnutí generování snímků automaticky aktivuje technologii Nvidia Reflex. Při základním režimu je latence lehce vyšší, konkrétně 45 ms. V režimu Boost pak opět klesá na 40 ms.
Na stejné sestavě se například taktická střílečka Valorant může pochlubit krátkou odezvou 4 ms prakticky za jakéhokoliv nastavení. Jde tak zejména o otázku hry, optimalizace a enginu, jak moc vám Reflex pomůže.