Naše budoucnost ve skle: co nám dají a vezmou technologie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Naše budoucnost ve skle: co nám dají a vezmou technologie

Naše budoucnost ve skle: co nám dají a vezmou technologie | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

7. 11. 2014 11:00 20

Seznam kapitol

1. Tři čipy do skla 2. My jsme vám to říkali 3. Kroťte své emoce, nebo jednou budete litovat 4. Váš robotický kamarád
5. Připojený a opuštěný 6. Život s bublinou u hlavy 7. Jak jsme se měli mít už před čtyřmi lety

V úterý 4. listopadu jsem zašel na představení nových procesorů Intel Core M. Ty jsou samy o sobě výborné a objeví se v nové a ještě ultrovnější verzi ultrabooků a mohou nám konečně přinést vodotěsné počítače. Ovšem představením Intel Core M to zdaleka neskončilo! Jaká je vize naší budoucnosti podle velkých hráčů na trhu?

Reklama

Může se stát, že právě rozvojové trhy budou mít podstatnější vliv na budoucnost technologií, než si jsme ochotni připustit. Podívejte se například na Rapsberry Pi, které vzniklo prakticky jako vedlejší produkt iniciativy OLPC (One Laptop Per Child), podívejte se na Android a levné tablety a telefony, které s ním vznikly. Je možné, že právě tyhle maličkosti budou v budoucnosti důležitější a budou udávat směr více, než obří všudypřítomné obrazovky.

Pravdou je, že jsme často přehnaně optimističtí, pokud jde o budoucnost. Nejlépe je to vidět na starých „vizích minulé budoucnosti“, tedy prognózách, které se už měly naplnit. Poměrně rozkošná je například vize Apple z roku 1987, která ukazuje jejich představu počítače v roce 2010.

Je v ní Knowledge Navigator, což je „něco jako skládací tablet“ s ovládáním přes „něco jako Siri“. Jenomže to „něco“ je možné dokonale ovládat a konverzovat s ním. A v tomhle směru jsme zatím hodně zpoždění.

A tady je možná jádro sporu mezi technologickými optimisty a technologickými skeptiky: Technologičtí optimisté nám slibují, že přijdou naprosto úžasné a přelomové technologie. Technologičtí skeptici tomu věří také, ale jsou přesvědčení, že jako obvykle nebudou fungovat...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama