Návštěvnost českého internetu v září 2010
Návštěvnost českého internetu v září se po rekordním předchozímu měsíci stabilizovala. Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v září navštívilo 5,61 milionu uživatelů z ČR. Uživatelé v průměru strávili surfováním 24 hodin a 41 minut.
Návštěvnost českého internetu v září se po rekordním předchozímu měsíci stabilizovala. Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v září navštívilo 5,61 milionu uživatelů z ČR. Uživatelé v průměru strávili surfováním 24 hodin a 41 minut.
Aktuální statistiky návštěvnosti českého internetu ukazují, že servery zapojené v projektu NetMonitor v září 2010 navštívilo 5,61 milionu reálných uživatelů (RU) z ČR. Meziměsíčně se návštěvnost téměř nezměnila (1,13% nárůst).
Internetoví uživatelé strávili v září 2010 na internetu v průměru 24 hodin a 41 minut, během kterých si zobrazili 6,37 miliardy webových stránek. Oproti srpnu reální uživatelé na českém internetu strávili o 11 minut méně, přičemž zobrazili téměř stejný počet stránek (pouze o 0,06 % více).
Atypický rekordní srpnový nárůst návštěvnosti tak výrazně snížil rozdíl mezi letními statistikami a statistikami běžných měsíců.
Tab. 1: Základní statistiky návštěvnosti – meziměsíční srovnání
Zdroj: NetMonitor – SPIR – MEDIARESEARCH & Gemius, srpen, září 2010
Doplňující informace
NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů v České republice. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice - Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej. Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor).