Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
Článek Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 11. 2011 03:00 36

Seznam kapitol

1. Engine Battlefieldu 3 s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru I
6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Vynecháme-li Shift, nepatřily poslední díly série Need for Speed k vizuálně nejlepším hrám. S pokračováním The Run se to mění. Hra totiž používá engine z nedávno vydaného Battlefieldu 3 a vypadá opravdu skvěle. Jen někdo z tak trochu nepochopitelného důvodu zapomněl vypnout konzolový zámek 30 fps a povolit vyhlazování hran...

Reklama
Reklama

Oficiální požadavky hry

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon II X2
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 9800 GT / ATI Radeon HD 4870
OS: Windows Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad 3,0 GHz / AMD Phenom II X4
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560 / ATI Radeon HD 6950
OS: Windows Vista / 7

Pohled na požadavky na minimální a doporučenou sestavu vás možná vyděsí, není se však čeho bát. Ačkoliv jsou oficiální uvedené hardwarové požadavky takřka identické s nedávno vydaným Battlefieldem 3 (což není vzhledem k použití stejného enginu zase tak překvapivé), v praxi jsou závody The Run méně náročné. S grafickou kartou uvedené v minimální sestavě si tak hru bez větších problémů užijete na nejvyšší detaily (má to ale dva háčky v podobě 30fps stropu a absenci vyhlazování hran, viz dále v textu), zůstaly jen pro Frostbite 2 engine typické vyšší nároky na výkon procesoru. Doporučuji proto výkonnější dvoujádro, raději však čtyřjádrový procesor.

Testovací sestava

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.11 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Her s vestavěným benchmarkem vychází v poslední době méně a méně, série Need for Speed k nim navíc tradičně nepatří. Vestavěný test výkonu proto nemá ani pokračování The Run, měřit framerate jsem tak musel přímo hraním hry. K testování jsem si vybral jednu z kalifornských dálnic v režimu kampaně, kdy jsem její kus projel v BMW M3 GTS a ve vysoké rychlosti se prodíral okolním provozem. Celá testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a framerate jsem během ní měřil programem FRAPS.

Nastavení hry

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Během testování jsem měl veškerá nastavení grafiky zapnutá na maximální hodnotě (Ultra) a testoval jsem v obligátní trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Tentokrát bohužel jen v režimu bez vyhlazování hran, antialiasing totiž Need for Speed zcela nepochopitelně nepodporuje (ačkoliv jej engine bez problémů zvládá, viz již několikrát zmíněný Battlefield 3). Zapnout se nedá ani přes ovladače a problémy jsem měl i s morfologickým vyhlazováním na kartách AMD Radeon.

Druhý (a ještě větší) šok pak zažijete při samotném hraní. Pakliže se vám bude zdát, že se hra i na výkonné sestavě lehce trhá a ocenili byste vyšší framerate, jste na dobré adrese. Ve hře je totiž zcela nepochopitelně zabudovaný zámek na nízkých 30 fps, což je pro dynamické arkádové závodění dost málo. Zámek ve hře zůstal patrně kvůli špatně provedenému (rozumějte odbytému) portu hry na PC z herních konzolí a stále není známý žádný způsob, jak jej odstranit. Doufejme, že tak co nejdířve učiní sami vývojáři a přidají i chybějící podporu vyhlazování, protože zuby jsou jasně patrné téměř všude.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning