Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku | Kapitola 9
Seznam kapitol
Vynecháme-li Shift, nepatřily poslední díly série Need for Speed k vizuálně nejlepším hrám. S pokračováním The Run se to mění. Hra totiž používá engine z nedávno vydaného Battlefieldu 3 a vypadá opravdu skvěle. Jen někdo z tak trochu nepochopitelného důvodu zapomněl vypnout konzolový zámek 30 fps a povolit vyhlazování hran...

Po povedeném Hot Pursuit z minulého roku začíná série Need for Speed s pokračováním The Run opět experimentovat. Po herní stránce není výsledek špatný a s průměrným hodnocením 78 na webu Metacritic si novinka nevede vůbec zle (názor českých recenzentů je však odlišný a hru hodnotí podstatně hůře, viz minulá kapitola). Změnila se však také technologie, na které hra běží. Nově je to engine Frostbite 2 známý hlavně z před pár dny vydaného Battlefield 3. Díky němu vypadá The Run opravdu báječně a nebojím se jej zařadit po bok DiRT 3 nebo F1 2011 mezi nejlépe vypadající závodní hry současnosti. Bohužel potenciál zůstal vinou špatně provedené konverze PC verze z herních konzolí částečně nevyužit. Absence technologie vyhlazování hran více než zamrzí a zastropovaní frameratu na 30 snímcích za sekundu bez možnosti vypnutí je opravdu ohavné. Obojí je přitom vina vývojářů z EA Black Box, protože zmíněný Battlefield 3 ničím takovým netrpí.

Když přijde řeč na hardwarové nároky, nemusí se bát ani majitelé starších počítačů. Jestliže má váš stroj grafickou kartu alespoň na úrovni nVidia GeForce GTS 450/AMD Radeon HD 6750 a čtyřjádrový procesor (případně výkonnější dvoujádrový), poběží vám Need for Speed: The Run bez problémů na zmíněném limitu 30 fps. Rozhodně není nutné vlastnit grafický akcelerátor na úrovni GeForce GTX 560, jak uvádí oficiální doporučená sestava.

Nic není ztraceno ani v případě, že váš počítač do výše zmíněné skupiny nepatří. Šestice nastavení detailů sice nemá téměř žádný vliv na vizuální vzhled hry, výkon však přeci jen posune nahoru o nezanedbatelných 50 %. Pakliže vám tedy Need for Speed: The Run neběží při nejvyšších detailech stabilních 30 fps, automaticky doporučuji nastavit nejnižší detaily, výkon se totiž o něco zlepší a na vzhledu hry to prakticky nepoznáte (pomineme-li pověstný placebo efekt).
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili hardwarové vybavení na testy.