Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
PCTuning Článek

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 11. 2011 03:00 36

Seznam kapitol

1. Engine Battlefieldu 3 s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru I
6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Vynecháme-li Shift, nepatřily poslední díly série Need for Speed k vizuálně nejlepším hrám. S pokračováním The Run se to mění. Hra totiž používá engine z nedávno vydaného Battlefieldu 3 a vypadá opravdu skvěle. Jen někdo z tak trochu nepochopitelného důvodu zapomněl vypnout konzolový zámek 30 fps a povolit vyhlazování hran...

Reklama
Reklama
Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Když minulý rok vyšel Need for Speed: Hot Pursuit hrdě se hlásící k téměř legendárnímu třetímu dílu, zdálo se, že se mnohými již odsouzená a několik let zmateně přešlapující série vrací ke kořenům. Přesně k těm kořenům, v nichž v luxusních supersportech ujíždíte v rychlostech okolo 300 km/h policii a vše je díky promyšlenému arkádovému jízdnímu modelu aut královsky zábavné. Tento trend potvrdilo úplné odtržení vymykajícího se dílu Need for Speed: Shift v podobě pokračování Shift 2: Unleashed již bez Need for Speed v názvu a hráči se začali těšit na další pokračování pojmenované The Run.

Jeho vývoj dostal na starost tým EA Black Box, který má na svém kontě jak velmi úspěšné (a nutno dodat, že také kontroverzní) díly jako Underground (2) nebo Most Wanted, tak i slabé díly posledních let typu Carbon, ProStreet a Undercover. Není proto zase tak velkým překvapením, že The Run není prostým rozšířením roky ověřeného konceptu, ale opět se snaží jít „tak trochu vlastní cestou“. Sluší se dodat bohužel, protože proti Hot Pursuit (2010) průměrné hodnocení opět o něco pokleslo, konkrétně na metacritic z 86 u Hot Pursuit na 78 u The Run. I to je ale hodně a poslední pokračování je bezesporu kvalitní, byť čeští recenzenti mají většinou názor jiný (viz předposlední kapitola).

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Zatímco minulý rok vydaný díl Hot Pursuit běžel na postarším enginu série Burnout, letos se v tomto ohledu EA Black Box vytáhli. Nejnovější The Run totiž nepoužívá „modernizovanou“ technologii některého ze starších dílů, nýbrž zbrusu nový engine Frostbite 2. Ano, nemýlíte se, opravdu jde o stejnou technologii, na které běží před pár týdny vydaný Battlefield 3. Těšit se tak můžete na vizuálně velmi povedenou hru, která je plně postavena na efektech rozhraní DirectX 10 a 11. Z toho také vyplývá, že na starších kartách s podporou maximálně DirectX 9.0 a pod Windows XP Need for Speed: The Run nerozběháte, to však bude pravděpodobně problém jen pro naprosté minimum hráčů.

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Hodnotit, zda je aktuální díl Need for Speed vizuálně nejlepší závodní hrou současnosti, si netroufám. Musel bych jej totiž srovnávat s tituly jako DiRT 3 nebo F1 2011, přičemž EGO engine vypadá také perfektně a záleží na osobním vkusu každého jedince. Omezím se proto jen na konstatování, že vizuální stránka se opravdu povedla a Need for Speed: The patří v tomto ohledu k naprosté špičce, což můžete ostatně posoudit v galerii screenshotů s obrázky ve Full HD rozlišení. Škoda jen, že tytéž lichotky nelze říct i o jízdním modelu, který je na můj vkus až příliš jednoduchý. To však patří k trendu doby, kdy se z her pomalu stávají interaktivní filmy a hráčům na herních konzolích, kde budou prodeje tradičně nejvyšší, to vyhovuje.

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning