Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů | Kapitola 3
Seznam kapitol
Výkon grafické karty je pro každého hráče jeden z nejpodstatnějších aspektů a pravidelný upgrade by měl být samozřejmostí. Naštěstí ale díky stagnujícímu vývoji grafiky ve hrách se cykly obměny hardware prodlužují. Jak si zahrajete s loňským highendem Radeon HD 4890 a GeForce GTX 275? Otestovali jsme 16 moderních her!
Testovací sestava
Protože testuji starší grafické karty, zvolil jsem také slabší testovací sestavu. Jejím základem se stal dvoujádrový procesor Intel Core i3-560 starší architektury Nehalem na základní frekvenci a 4 GB operační paměti. I tento poměrně slabý základ dnes s přehledem stačí k hraní nových her s výkonnými kartami.
Metodika testování
Obě testované karty ve své době patřily do vyšší střední třídy a nové se prodávaly za cenu okolo šesti až sedmi tisíc korun s daní. Tomu jsem proto přizpůsobil i testovaná rozlišení a zvolil jsem vyšší dvojici 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.
Testované hry
ArmA II: Operation Arrowhead — Datadisk pro Armu II je vybaven vestavěným benchmarkem, pomocí kterého testuji. Nastavení grafiky je vysoké.
Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení bez vyhlazování hran. Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí FRAPS při procházce Římem.
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Borderlands — Jako testovací lokaci jsem si vybral část kampaně, kdy po loadingu začínáte v úkrytu, vyběhnete na prostranství, kde jsem postřílel několik zmutovaných psů a utíkal skrz bránu k hrobce, kde jsem testování ukončil. Celá scéna trvá cca minutu a její průběh jsem logoval pomocí programu FRAPS.
Bulletstorm — Testuji hraním hry na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, fps měřím pomocí programu FRAPS. Testoval jsem hraním první části mapy Waterfront v Echo módu.
Crysis 2 — Pokračování velmi náročné hry testuji při středním nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Hra nemá vlastní benchmark, testuji proto vlastním hraním (během první mise v městském parku) a framerate měřím pomocí FRAPS.
DiRT 3 — V nových rally závodech měřím výkon pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je nejvyšší možné v DirectX 9 režimu včetně čtyřnásobného vyhlazování hran.
F1 2010 — Testuji projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je vysoké bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování hran bylo vypnuté.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 9 s vypnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.
Red Faction: Armageddon — Testuji v počáteční otevřené lokaci, ve které máte zničit celkem tři věže se solárními panely. Každou z nich jsem pomocí výbušných barelů rozstřelil a fps měřil pomocí programu Fraps.
Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo Ultra včetně čtyřnásobného vyhlazování hran.
Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální bez vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem FRAPS.