Nvidia Ampere: vyšší výkon, skvělé ceny a spousta novinek
Článek Nvidia Ampere: vyšší výkon, skvělé ceny a spousta novinek

Nvidia Ampere: vyšší výkon, skvělé ceny a spousta novinek

Adam Vágner

Adam Vágner

4. 9. 2020 16:00 52

Seznam kapitol

1. Ampere oficiálně 2. Pro kreativce a tvůrce obsahu 3. Umělá inteligence posouvá 3D grafiku dál 4. Nvidia Ampere: Všechno dvakrát 5. Výkon, s ray tracingem i bez 6. Poměr výkon/watt
7. Rychlejší paměti, rychlejší načítání her s RTX IO 8. Chladič, na který jsme nevěřícně zírali 9. První karta stavěná na hraní v 8K 10. Nvidia Reflex: výhoda v souboji s protihráči 11. Opravdový titán coby RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070

V úterý večer Nvidia představila prostřednictvím živě vysílané prezentace novou architekturu karet Ampere a první tři modely GeForce – RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070, jejichž cena většinu lidí příjemně překvapila. S nimi i řadu nových technologií, z nichž některé využijí i majitelé stávajících grafických karet. Pojďme se na ně podívat.

Reklama
Reklama

AI místo molitanu a zeleného hadru

Další technologií, na kterou šéf Nvidie upozornil, je Nvidia Broadcast. Ta využívá AI pro to, aby „z každé místnosti udělala vysílací studio“ pro vysílání živých streamů. AI využívá k tomu, aby nahrávaného zvuku odstranila nežádoucí ruchy a zůstala jen řeč, upravila pozadí za streamerem buď tím, že jej rozostří, nebo zcela nahradí pomocí virtuálního zeleného plátna a umožňuje udělat zvětšený výřez s vysílajícím, přičemž jej podobně jako kameraman umí sledovat v případě, že uhýbá ze záběru. A vystačí si i s jednoduchou webkamerou.

Machinima pro tvůrce obsahu

Nvidia připravuje i aplikaci, které říká Nvidia Omniverse Machinima – software pro tvůrce obsahu, s jehož pomocí lze vytvářet v reálném čase filmové sekvence pomocí grafických karet. Využívá platformu pro spolupráci Omniverse 3D. Využívá fotorealistický rendering pomocí path tracingu. Engine je navržený tak, aby byl fyzikálně přesný. Simuluje světlo, fyziku, materiály a umělou inteligenci. Umí spolupracovat s nástroji třetích stran jako je 3ds Max, Maya, Photoshop, Epic Unreal, Rhinoceros 3D a dalšími. Aplikace nabídne assety z her a kolekcí třetích stran jako Turbo Squid a umožní je zkombinovat do jednoho . Pro ovládání animace postav bude ke snímání pohybu herců stačit i jednoduchá webkamera, kostru pro animaci vytvoří v reálném čase AI a rovnou ji napasuje na náhled renderování scény. Pro obličeje by měla stačit i nahrávka hlasu, podle které AI automaticky upraví pohyb rtů. Aplikace má nabídnout i částicové efekty a simulaci tekutin ve vysoké kvalitě, díky nimž budou materiály fyzikálně přesné. A když s tím vším dáte film dohromady, můžete jej na grafické kartě z řady RTX vyrenderovat ve vysoké kvalitě.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning