Zpět na článek

Diskuze: Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition: Ampere je tu!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za článek.

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
17. 9. 2020 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná recenze na parádní grafiku. Spotřeba je sice vysoká, ale s méně žravým procesorem bych zdroj vyměňovat nemusel. Jen mám tušení, že pod 20k hodně dlouho k dostání nebudou.

Jsem taky moc rád, že máte ještě testy na starých DX9/DX11 hrách. Třeba zrovna Fallout 4 mám už dlouho chuť si pořádně namodovat a znovu zahrát.

Bylo by fajn, kdyby AMD vydalo GPU s podobným výkonem nebo poměrem cena/výkon ať je z čeho vybírat. Třeba něco za 599$ by bylo ideální.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co podvoltování nešlo by to zkusit o kolik klesne spotřeba??

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. Velmi pekna a prehladna recenzia, už len ten undervoltink ku dokonalosti chyba.
Na youtube ho už skušali a pri nastaveni napatia na 0,8V znižili spotrebu o 50W teplotu karty znižili o 3°C a hlučnosť o 1,5dB a hlavne frekvencia bola 1800MHz stabilne. Tak že nielen že bez straty vykonu ale občas ten vykon bol aj lepši.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 04:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. Spotřeba a jaký to bude mít dopad na výkon ( podvoltování )

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 03:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. To by mě taky zajímalo, řekněme 0,750V jaká bude stabilní VF křivka+příkon

michalos
michalos
Level 20 Level 20
17. 9. 2020 04:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Adame děkujeme Ti za tvojí práci, ale ten 5690X k nakrmení téhlé grafiky myslíš vážně? Díky tomu je recenze o ničem... :roll: :roll: :roll: :shock:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos Než jsem vyplázl přes třináct litrů za 10900K, tak jsem udělal rychlé srovnání 5960X vs. R9 3900X vs i7-10700K ve čtyřech hrách z metodiky na RTX 2080 Ti v 1080p – Avp, GTA, Metro LL a FC5. Jesti by třeba nestačil ten Ryzen.

Lehce mě to šokovalo, ale v nich ta 5960X přetočená na 4,2 GHz vycházela prakticky stejně jako Ryzen 9 3900X na defaultu (Ryzen balanced, 12/24 jader).

10700K, 5960X, R9 3900X
AvP 321; 330; 333
GTA 110,2;96;99,1
Metro LL;231;202;202
FC5 154;122;126

A proto jsem nakonec se skřípěním zubů vzal tu 10900K (dosud jsem kupoval zásadně jen procesory s cenou v rozmezí 4-6 tisíc. :D).

A teď budu doufat, že ji Ryzeny 4 ve hrách za pár týdnů nedeklasují (na druhou stranu bych ale strašně rád, kdyby to tak bylo a výkon na jádro se u procesorů konečně aspoň o kus posunul).

satik
satik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Sám čekám na to, co předvedou nové Ryzeny, pak vezmu buďto Ryzen nebo 10900K.

Ale bohužel se obávám, že Ryzeny v průměru ten výkon přinejlepším jen dorovnají.

Protože reálný rozdíl mezi 10900k a nejrychlejšími herními Ryzeny je v průměru nějakých 20% a od nových Ryzenů se čeká cca 15% zvýšení IPC díky nové architektuře a pak pár procent díky vyšším frekvencím.

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Já vidím jako obrovskou chybu testovat grafické karty na obstarožních Intel platformách. Intel, kromě toho, že se přes zimu bude hodit jako skvělý přímotop má pro testy grafických karet jednu zásadní nevýhodu a to je totální ignorace PCIe 4.0.

roob
roob
Level 36 Level 36
17. 9. 2020 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner pockajme si na konkretne testy zamerane na CPU.. ale imho bola a vzd bude chyba kupit 10900k, ked v hrach ma 10700k rovnaky vykon a tiez sa da taktovat. Na default ma prijemnu spotrebu a teploty s lacnym starym CM hyper 212

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Prave že Ryzen 4 bude ultimatka, takty na 4,9GHz a ipc o 15 % vyšie.
asi ako bol rozdiel medzi Ryzen2 a Ryzen3, možno ešte vačši bude rozdiel vo vykone medzi Ryzen3 a Ryzen4.
Čo sa tyka testovania v celu to je jedno tu sa hlada rozdiel vo vykone medzi GPU.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Adame, myslím, že jste udělal chybu s tím, že jste si TEĎ, pár dní před vydáním Zen 3 pořídil 10900K :lol:

mittar
mittar
Level 6 Level 6
17. 9. 2020 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FabledWarrior: tak alespon nekde budou testovat novy hry na starym HW :) protoze jak se objevi vyuziti RTX IO, tak mu to najednou pojede na PCIE3 x12 a stream textur bude polovicni rychlosti ... nekoho to treba bude zajimat, ale lidi co kupuji novej HW se budou divat jinam

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @satik: No, ve hrách možná. Ve všem ostatním ale mají Ryzeny navrch už teď. My, co nemáme 240Hz monitory, tak je nám jedno, jestli máme na i7 152fps a na R7 "jenom" 144fps :D A ušetří se, resp. ušetřené prachy se vrazí do něčeho jiného

satik
satik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @rumpeak1: Pořád v těch hrách je výkon lepší s tím obstarožním Intelem než s Ryzeny a PCIe 4.0 :)

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FabledWarrior: Intel je chyba už posledních několik let. Kromě známých problému s efektivitou čipů na 14nm procesu (já si své účty za elektřinu musím platit sám) je v případě grafického výkonu Intel v lehkém zpoždění s uvedením PCIe 4.0.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @roob: Ano, aktuálně ano, ale mám trochu obavy, že za rok už bude pár AAA her, kde by to nemusela být pravda. Nad tou 10700K jsem intenzivně uvažoval i kvůli tomu, že 10900K mám problém uchladit (a s 10700K bych se nejspíš dostal na vyšší takty).

Bohužel se mi tu nesešly oba pohromadě tak, abych to mohl vyzkoušet a vybrat si, co z toho vypadne líp.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @snajprik: Nechci být rejpal, ale Ryzen 4 zatím jen tak nebude. Buď ZEN3 nebo Ryzen 5000.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FabledWarrior: Ani ne, jednak už jsem po letech hypování kolem produktů AMD skeptický, jednak se na mě řítí hromada nereferencí, které nepočkají na to, až AMD uvede své procesory.

A ten procesor rozhodně uživím, i kdybych ho musel měnit za toho Ryzena.

satik
satik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Hor410: Ono kdyz si pak clovek chce zahrat nejakou kompetetivni hru, kde obvykle shazuje grafiku kvuli lepsi prehlednosti a co nejvyssim fps, tak ty rozdily jsou i vetsi :)

roob
roob
Level 36 Level 36
17. 9. 2020 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: 10700k je zhodne vykonny s 9900k..

ST33L
ST33L
Level 26 Level 26
17. 9. 2020 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @cursedslayer: Je v tom celkem hokej :D Zen 2 teď bude Zen 3, pak možná Zen 3+ Warhol příští rok, pak snad už Zen 4 a ještě se spekuluje právě o tom názvu Ryzen 5000 :D

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Já Vám nevím... hypování bylo dříve za starého vedení... od uvedení Zen 1 AMD vždy dodrželo co slíbilo, takže se obávám, že teď Intelu vytrhne i tu poslední berličku.

No ale když ten procesor pak využijete tak jako tak, tak proč ne.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
17. 9. 2020 04:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos Na 4k, zvlast s RT staci. Co je v mojom pripade tiez jedine rozlisenie, co ma zaujima, chcem kvalitu, nie bambilion fps.

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Přesně tak. Smysl testování ve FULL HD mi taky uniká. Na FULL HD je grafika za 10K+ zbytečnost, stačí za 2500 RX580 z bazaru. Jedině snad nějaký fanda do naprosto tichého hraní. Ovšem zde by se hodilo testovat ve FULL HD ne výkon bambilion fps, ale hlučnost karty při zamčených 60fps. Ale kolik lidí tohle udělá. Já volím vždy nejvyšší rozlišení, které je plynulé (obvykle 4K, ale se starou RX580 na druhém PC musím i 1440p) detaily dám vysoké nebo velmi vysoké (ne ultra)a udělám kompromis ve vyhlazování. MSAA2X na RX580 a 4x(někdy i 8x na RX5700XT). Cíl je 60fps, kdy můj monitor má 60Hz a freesync.Televize, u které je to druhé PC má jen 50 Hz.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
17. 9. 2020 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @rumpeak1: Testy ve fullHD jsou stále třeba:
1) FullHD je stále nejzastoupenější rozlišení
2) test ukazuje, že v tomto rozlišení je limitem CPU (pro hodně výkonné grafiky)
3) každý to má jinak. Někdo chce jen 4K, jiný 1440p a dalšímu stačí fullHD.
A pak se to dělí ještě podle fps, kdy někomu stačí 50-60, jiný chce 75 a další 144+.

Takže to, že někoho zajímá jen 4K nebo 50-60fps a nebo obojí neznamená, že se testy budou dělat jen podle nich.
Test je komplexní, každý ať si z něj vybere to co jej zajímá.

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Cemada: 1) ot je sice pravda, ale tohle je test nového harware, ne hardware, který na to stačí a už jsem to psal, dá se koupit na bazaru za cenu jedne pařby.
2) OK, limitem je CPU. Má opravdu smysl tohle pořád dokola testovat?
3) ad bod 1

Jinak ještě k tomu bodu CPU: nechápu proč grafika nové generace je měřena na Intel platformě, kde to kromě procesoru v nízkých rozlišeních limituje ve vysokých především a hlavně propustnost zastaralého PCIe 3.0. Prostě už ten Intel jednou pro vždy pošlete do Muzea a začněte limity nového hardware testovat s tak jak jsou, tedy limity ostatního aktuálního hardware. Ne na obstarožních Intel platformách.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @rumpeak1: Ano, máte naprostou pravdu. PCIe 4.0 přináší oproti zastaralému PCIe 3.0 s jeho mizernou propustností mezi 1-2 % výkonu navíc. A každé procento navíc je dobré zejména v tom full HD, protože to aspoň trochu kompenzuje ten jedenáctiprocentní propad výkonu, který to má, když to otestujete na Ryzenech.

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3080-amd-3900-xt-vs-intel-10900k/27.html

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
18. 9. 2020 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Adam Vágner: A až budete testovat hry s RTX IO tak tu budeme číst, jak nevidíte rozdíl, protože máte "upgrade" se zastaralou technologií.
Ten kup se aktuálně opravdu nepovedl....

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Adam Vágner: To srovnání na techpowerup jsem četl. Ale s tím nahrazováním bych počkal - když už, nenahrazoval bych starou platformu (5960X) za "starou" platformu (10900K) a počkal si na na to až bude mít i Intel PCIe 4.0, když už to musí být mermomoci Intel. A nebo "za chvíli" budou na trhu zen3 :wink:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 9. 2020 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @ananta: Až budu testovat hry s RTX IO, ve kterých bude 3,5 GB/s bottleneck u výkonu, nejspíš už to nebude na tomto procesoru.

Ne, fakt mi nepřijde jako dobrý nápad použít teď na testování výkonu grafických karet procesor, který jim srazí framerate o 10 % proti jinému s vidinou, že se možná za rok objeví dvě, tři AAA hry s podporou microsoft direct storage a které stejně nebudou optimalizované na disky pro PCIe 4.0, ale na PCIe 3.0, protože těch fakt rychlých disků je na trhu a v počítačích minimum ve srovnání s těmi běžnými pro PCIe 3.0.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @skaven321: Testoval jsem sice jenom pár desek se Z490 a B460, ale na všech ty procesory poběží právě s max PL, pokud někdo záměrně nevleze do rozšířeného nastavení procesoru a ty limity tam neopíše ručně ze specsheetů intelu.

Technicky vzato je to přetaktování, v praxi je to BIOS na load optimized defaults. :D

A u 4K jsou dva problémy - je to minoritně zastoupené rozlišení (což nechápu, jak někdo může ještě dnes fungovat dokonce na 1× 1080p), druhak... se u něj nikdo nehádá, že tam není bottleneck na cpu (ale i tam myslím, že rozdíl 1-2 % neodpovídá stavu v situacích, kdy dojde k framedropu).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
21. 9. 2020 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Adam Vágner: Tak jako je minimum 10900K, protože všichni staví na Ryzenu....

Defaultzz
Defaultzz
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tou pamětí bych byl opatrnější. V DOOMOVi má 3080 náskok před 2080 místy dvojnásobný ve 4K, protože 2080 dochází na max textury vram. Bere si to zřejmě 9 Gb, 2080 má 8 Gb.

V Breakpoint má dle benchmaru na ultimate preset 3080 ve 4K 13 Fps. Proč asi? Došlo VRAM.

Já si to pořídím na 1440 a tam to bude snad O.K., ale ve 4K je prostě s výhledem do budoucna a next gen hrám 10 Gb málo. Pozor na to.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Defaultzz U dooma je to celkem standard, tam se svého času dal "vyrobit problém" u většiny karet na trhu.

Nebudu tvrdit, že bude 10 GB stačit na každou hru, co se v příštích třech letech objeví, ale je to spíš psychologický problém nemít u kvality textur a stínů narvané detaily nadoraz v případě, že se vývojáři urvou z řetězu. S těmi 10 GB na 4K to pořád bude vypadat dobře, aniž by byl s tou pamětí problém.

Další věc je, že pokud to AMD hodlá hrát na 16 GB paměti, nejspíš se s launchem objeví pár her, na kterých bude dokazovat, že je to nutnost.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
17. 9. 2020 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno, opravdu se bojím že moje vousatá 3770K už fakt nebude stačit :( Sice delid a přetočená na 3,9GHz, ale stejně to asi zkusím.

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ Toho bych se nebál. S CPU jsem nenarazil ani s i5 4570S, což byla úsporná varianta i5 4570.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ Škrtí to i šestijádra na 4,9 GHz :-\

dream
dream
Level 31 Level 31
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2020 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Jak na tom bude i7 9700k je to moc velká brzda ?

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
17. 9. 2020 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ 4,9GHz, kafe ještě nezabralo

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice jsem na CZC dával za Sapphire Nitro + 5700XT o 1000Kč méně než je v grafech, takže poměr cena / výkon bude úpln ěněkde jinde, ale musím uznat, že tahle karta vypadá výborně. Konečně karta, s kterou se dá rozjet 7 let staré GTA5 na Ultra ve 4K. Jinak nárust výkonu ve 4K oproti 5700XT parádních 80%. Tohle už je opravdu 4K karta. Opět nechápu smysl testování ve FULL HD - všechny hry v grafu rozjedu ve FULL HD plynule na RX580.

roob
roob
Level 36 Level 36
17. 9. 2020 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak1 ludia sa zblaznili a po Mpix manii z fotakov a telefonov prisla Hz mania do monitorov. Kazda sexretarka chce 144Hz, bezni hraci 240 a asus dal do predaja 360Hz monitor. Tak na to.

ST33L
ST33L
Level 26 Level 26
17. 9. 2020 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Ještě že výkon GPU se neposouvá tak skokově. Jinak bychom měli dneska 32k 24" monitory a 16k 6" mobilní telefony jako nový výborný gimmick :D. Osobně si myslím, že pro profi hráče je 240Hz dost a pro casual uživatele rozmezí někde od 100 do 165Hz. Zajímalo by mě, jak se bude vyvíjet rozlišení displayů. Doma mám 25" QHD a ten je celkem dost jemný, dokázal bych si představit i nějaký 4k 27" na to aby byl rastr dostatečně jemný, že už pixely uživatel nerozezná. 8k asi najde uplatnění, ale co rozlišení 16k a vyšší? Nebude to už v podstatě zbytečnost, za cenu brutálního nárůstu nároků na vykreslovací zařízení?

rumpeak1
rumpeak1
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @ST33L: Já používám monitor na úpravu fotek, takže pro mě má opravdu význam jen IPS monitor s širokým Gamutem a 4K. Takže pokud nechci (a to opravdu nechci) dát za monitor raketu, tak mi prostě stačí můj monitor splňující tyto parametry. Ale má 60Hz. Při 60fps mi hry přijdou naprosto plynulé. Mánie Hz a fps mi přijde stejná jako audiofilní mánie před 15 lety. Kolega se zbavoval svého shitovního CD přehrávače ze sestavy s pořizovací cenou 30k Kč (jen ten CD přehrávač), protože musel koupit nějakou opravdu kvalitu za 100k Kč. Já jsem ten rozdíl neslyšel, ale byl jsem za totálního blba. Opravdu mezi námi žije tolik mimozemšťanů, kteří dokáží vyhodnotit 144Hz jako něco sekaného? Já totiž nevidím žádné sekání hry ani při těch 60 fps/Hz. A stejně hry nejraději hraji v obýváku na 50Hz 65palcové televizi. Jestli je opravdu nezbytné se trápit u nějakého pidi 24palcového TN monitoru, tak jsem rád za to, že to prostě nevidím.

roob
roob
Level 36 Level 36
17. 9. 2020 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @ST33L: ja som spokojny so svojou 40" 4K@60 iiyamou. Keby sa pokazil prave teraz, isiel by som do 43" 4k@60 Phillips resp. presiel aktualnu ponuku.

Jay
Jay
Level 16 Level 16
17. 9. 2020 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rumpeak1: Je to dost o tom, kto sa comu venuje. Ty robis s fotkami, preto potrebujes siroky Gamut. Tvoj kamos sa zas venuje hifi, preto riesi CDP za 100k. Ty nepocujes rozdiel a on by asi nedocenil ten sirsi gamut. Niekomu zas nestaci 60Hz. Proste kazdy riesi to, co mu pride dolezite. Najdolezitejsie ale je respektovat toho druheho a nazvajom sa neodsudzovat. A to myslim z obidvoch stran. Je blbost niekoho presviedcat, ze potrebuje 144Hz ak nevidi rozdiel. A samozrejme naopak ak to niekto vidi, nech si to kupi.
Mam dojem, podla castych miestnych komentarov, ze kazdy (nemyslim konkretne teba) je ten najmudrejsi a ostatni su paka. Proste kazdy ma ine preferencie a inu citlivot vnimania urcitych parametrov. Treba to respektovat.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 9. 2020 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rumpeak1: Tak to jsi ještě málo viděl, zdravý lidský zrak vidí očividný rozdíl mezi 60 a 90 FPS, lepší jedinci i mezi 90 a 120 FPS. FPS nad 144 jsou zbytečné to souhlas.

snejdy
snejdy
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: tak tak, mám ten samý... lepší krásný detailní obraz a 60fps než malý hrubý obraz se stovkami fps...

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rnb: Už robia monitori s 360Hz :D cim viac Hz tym viac adidas :D
Ja som sa testoval či rozoznam rozdiel medzi obrazom 30FPS a 144FPS a prd rozdiel som nezbadal, to asi pre tie moje ludske oči čo snimkuju len 10 FPS/s :roll:

satik
satik
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @snajprik: Tak to doporucuju si zajit k doktorovi (seriozne), ja ve slepym testu poznal i rozdil mezi 120 a 144 Hz.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @snajprik: Rozdíl mezi 60Hz a 120Hz monitorem je vidět i na blbém kurzoru v desktopu u Windows. S monitorem na 30 Hz je to už dokonce (na tom kurzoru) i cítit na input lagu. :)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 9. 2020 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Adam Vágner: Kurzor ve Windows nedosahuje ani 60 FPS a to ani s herní myší 1000 Hz. To že vidíš rozdíl je způsobeno nižším input-lagem a vyšší rychlostí odezvy pixelů u 120 Hz LCD.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rnb: Tahleta teorie se mi fakt líbí natolik, že jsem to vykoušel.

A teď jsem strašně zvědavý, jak vysvětlí tuhle fotku pořízenou na 60Hz monitoru se závěrkou na čtvrtinu sekundy. :D

http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/temp/_ada6799.jpg

rnb
rnb
Level 0 Level 0
18. 9. 2020 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Adam Vágner: Možná se Vám podařilo nalézt kombinaci hardware, kde to funguje líp. Na spoustě PC to nedává ani 60 FPS.

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
18. 9. 2020 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Adam Vágner: Začínám si myslet že potřebuju aspoň 144Hz monitor :shock:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 9. 2020 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rnb: No, nemyslím si, že i když vyzkouším kterýkoliv jiný z devíti monitorů, co to mám, na padesáti různých grafikách, dopracuju se k jinému výsledku než je ten, že se při 60 Hz obraz v desktopu Windows 10 překreslí šedesátkrát za sekundu.

smrk
smrk
Level 1 Level 1
18. 9. 2020 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Adam Vágner: Adam: Zbytecna snaha, nektere lidi proste nepresvedcis. Jsou jako sekta. Napred uctivali 24FPS, coz jim bylo objektivne vyvraceno. Pak presli na 30FPS, ale s tim taky pohoreli, tak ted maji novou modlu 60FPS. Nikdo z nich nejspis u 120+Hz monitoru nesedel, ale budou dal svorne zvanit, ze mezi 60 a 120 FPS nikdo nepozna rozdil. Sam jsem mel podobne nazory, ale co jsem poridil 144Hz monitor, tak se temhle blabolum uz muzu akorat zasmat.

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
18. 9. 2020 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @smrk: Bude to stejný problém, jako kdysi u "3D monitorů" (myslím s klasickou obrazovkou). Tam taky všichni jeli na 60Hz (nebo 50? už nevím). Já měl EIZO s Trinitron obrazovkou který zvládal "až" 1600x1200 při 85Hz (což se ovšem na 17" nedalo), takže jsem měl nastaveno ve Windows 1152x864 při 120Hz. A byl to sakra rozdíl oproti tomu, když to bylo 60Hz. Jenže tehdy ty monitory fakt "blikaly", teď se asi spoléhá na to, že "než ten krystal odteče a zase přiteče, není rozdíl vidět" :D

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi není překvapením že RTX 3080 poráží RTX 2080 Ti když minula generace RTX 2000 konkrétně RTX 2080 poražela GTX 1080 Ti s přehledem. Vesměs i taková RTX 2070 mnohdy poražela 1080 Ti. Dá se tedy čekat že RTX 3070 bude na úrovni RTX 2080 Ti. Jen si osobně myslím že řada RTX 2000 byla efektivnější co se týče spotřeby. Mezigeneračně výkon stoupl o cca stejně jako u minule generace oproti její starší, ale spotřeba tentokrát o dost výrazně.

ST33L
ST33L
Level 26 Level 26
18. 9. 2020 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 5-10% 2080 (nebereme v potaz Super, která vyšla o rok později) vs 1080 Ti mi úplně "s přehledem" nepřijde. S přehledem ji porazila 2080Ti, která stála téměř 2x tolik a kde uživatelé patrně platili vývoj RT DLSS a podobných fičur pro řadu 3000.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 9. 2020 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ST33L Až budu testovat hry s RTX IO, ve kterých bude 3,5 GB/s bottleneck u výkonu, nejspíš už to nebude na tomto procesoru.

Ne, fakt mi nepřijde jako dobrý nápad použít teď na testování výkonu grafických karet procesor, který jim srazí framerate o 10 % proti jinému s vidinou, že se možná za rok objeví dvě, tři AAA hry s podporou microsoft direct storage a které stejně nebudou optimalizované na disky pro PCIe 4.0, ale na PCIe 3.0, protože těch fakt rychlých disků je na trhu a v počítačích minimum ve srovnání s těmi běžnými pro PCIe 3.0.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 Konecne karta na 4k 60+ (i kdyz to je porad tragedie na 4k 144hz), testovat takovou kartu ve FHD je samozrejme blbost minimum pro ni bude QHD, na FHD si to asi nikdo nekoupi :-D pokud bude cena +- 15k czk bude to fajn, ale jelikoz to ma 19ghz pameti ddr6 ocekavam ze by to mohlo davat 80-90mh na etereu a tudiz to znamena to ze karta bude nepujde koupit nebo bude stat 20+ 3090 to je uplne nesmysl. Jedine ze by to NV pohrbila vysokou spotrebou aby se to minerum nevyplatilo, 5700xt je na tezbu velice dobra rigy s 5700xt davaji temer 2x vyssi hashrate nez rx580 a spotreba je stejna. Otazkou je co navi2, 2x vice SP znaci ze vykon bude velmi vysoky dost mozna prevysujici 3080, hodne bude zalezet jake pouziji pameti, pokud stejne tedy 19ghz ddr6 obavam se ze osud bude stejny cena a dostupnost spatna kvuli tezbe.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Am0net to je teda napad koupit si takovou kartu a resit spotrebu :-D Tohle si koupi nekdo kdo chce hrat ve 4k a chce aby se ta hra trochu hybala, nebo tezar.
Uvidime jaka bude cena a dostupnost, pokud bude spatna dostupnost je jasne ze to skupuji tezari, klasika jako v roce 2017 a to je jen zacatek protoze 2017 by pripadalo ve 4 letem cyklu krypta az na rok 2021:)
Zajimave bude tez srovnani efektivity Navi na 7nm tsmc, 3000 rady na 8nm samsungu a Navi2 na 7nm tsmc zrejme s euv nebo jinak vylepsene vyroby.

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
17. 9. 2020 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se podívu na toto video tak mi zase nepříjde ten Ryzen horší.

GTA
FHD - Core 223 RyZEN 215
4K - Core 82 - 79
COD
FHD - Core 286 RyZEN 275
4K - Core 123 - 118

Samozřejmě se najdou větší rozdíly ale to je většinou v DX11 který hůře využívá procesorová jádra.
Navíc tato grafika není pro 1080P ,ale spíš vyšší.

https://www.youtube.com/watch?v=aG5FLkNHG2g

icik81
icik81
Level 28 Level 28
17. 9. 2020 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukněte se na cenu na CZC a bude vám na blití. Nikdy ji nekoupíte za 19k. Doufám, že ji AMD seřeže jak psa a to za cenu okolo 18k.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V obchodech plny regaly MSI RTX 3080, Asus RTX 3080, Gigabyte RTX 3080, .... a na NVidia RTX 3080 Founders budeme cekat mesice.

Duvod je jasnej, vyrobcum karet na priplatek za RGB LED z vysoka kaslu a objednavam tichou kartu se semipasivnim rezimem primo od NVidie!!!

ST33L
ST33L
Level 26 Level 26
18. 9. 2020 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Včera Jay vydal porovnání FE vs EVGA XC3 a co se do výkonu týče byly na tom +- stejně ale EVGA byla tišší, neměla teda 12 pin a nvidiáckej fancy vzhled, ale to by mě třeba osobně nevadilo a ty 2k bych si za to připlatil.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx RTX 3080 FE za 18 900 kč jak je na webu nvidie nikdy dostupná nebude.
Reálně tě budou dostupné pouze nereferenční karty za 25 900 kč.

Na začátku roku možná nereferenční za 20 900 Kč.

Tu kartu kterou zde recenzují, nikdy v běžném prodeji za 19 tisíc nebude, je to úmyslně tak to vydané aby zkreslili poměr cena/výkon není to karta k prodeji, pouze podvod na recenzenty.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Jasně, stejně jako u RTX 2080, že jo. A na ebay ty jeté karty dává sama Nvidia, aby to vypadalo, že je někdy prodávala.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=nvidia+rtx+2080+%22founders+edition%22&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=nvidia+rtx+2080+founders+edition

Founders edition je marná snaha Nvidie, jak tlačit na výrobce, aby ty karty za těch 26 tisíc neprodávali. Protože oni by je jinak za těch 26 tisíc dnes bez problémů prodávat mohli.

Zkuste si vzpomenout, co udělali výrobci, když byla founders edtiion o 100–200 dolarů dražší než základní modely (aby si výrobci nestěžovali, že na tom málo vydělávají). Ano, vzali cenu founders a přirazili si na ni dalších 50–200 dolarů.

FE se za tu cenu prodávají. To je důvod, proč prakticky nejdou koupit. Poptávka je bohužel taková, že spuštění prodejů dokáže shodit i jejich servery, ne tak aby to dokázali stíhat vyrábět a distribuovat.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren jj 15k za 3080 vlhkej sen :) s aktualni ziskovosti tezby eteru z 1Gh cca 2000+ $ rewardu za mesic se i tyhle drahy karty zaplati dost rychle ;) 5700xt sla take uz nahoru s cenou, na 5700xt me vychazi ROI na rigy 3-4 mesice pokud bude reward takhle brutalne vysoko 2 mesice je to zaplaceny .. neskutecnej mazec. 3080 diky rychlejsim pametem bude davat vic nez navi asi nektery ze 4GB rigu naladuju 3080tkama dokud pujdou koupit :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
17. 9. 2020 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Adam Vágner: Ono je to už od Pascalů pořád dokola: Nvidia ty karty ze začátku dotuje, aby měla v recenzích dobrý poměr cena/výkon, za ty peníze se to nedá vyrábět, jakmile zmizí dotované karty, budou už jen drahé, Nvidia vydírá výrobce a nutí je prodávat tak levně, že na tom prodělávají nebo nevydělávají...

A v reálu se u každé generace v okamžiku, kdy se zlepšila dostupnost natolik, že jsou karty běžně skladem, prodávají gainwardy a pality s nižší cenou, než mají ty founders (a přesto na nich výrobce nějakým záhadným způsobem musí vydělávat).

CNN
CNN
Level 0 Level 0
22. 9. 2020 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Adam Vágner: Az nato, ze ked prisiel Pascal (po ktorom boli ludia snad este vyhladovelejsi kvoli dlhorocnemu 28nm procesu), dal sa kupit vsade v den predaja. FE i ne-FE, vsetko skladom (aspon teda v DE). Viem to, lebo som vtedy (FE) karty kupoval. Dnes nie su karty nikde. Nikto ich nema. A keby chuderka Nvidia tak velmi chcela tu FE predavat, davno spravia stranku s preorderom a poradovnikom. Lenze to nechcu, lebo by to znamenalo, zeby museli naozaj k nejakemu casovemu bodu tie karty aj dodat - na com by jednak ak aj nie tratili tak aspon nezarobili tolko, a este by ich aj partneri zozrali, ze im pokazili kseft. Takze radsej dodaju 100 kusov, co sa hned rozchyta, a potom si poplacu, mi sme chceli, fakt, cestne pionierske no... nedalo sa. ;-)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
17. 9. 2020 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx tak, ukaz im to, nebud ouca!

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
17. 9. 2020 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V popisu sestavy se píše:

"Operační systém, hry
Stará testovací sestava doznala vylepšení, s ním přibyly i nové hry. A další ještě přibudou. Kvůli tomu jsem začal testovat vše zgruntu znova, takže grafy jsou prozatím celkem prázdné a až postupně budeme doplňovat další karty.

Pozitivní na tom je, že všechny grafiky, které vidíte v grafu, jsou testované na nových ovladačích a s aktuálními patchi ve hrách."

Já tu ale pořád vidím ty stejné hry jako předtím. Takový Alien vs. Predator je dneska úplně mimo mísu, stejně jako starý WoT, testoval bych poslední verzi. Kde jsou nějaké ty nové hry, o kterých se mluví? Představoval bych si třeba KCD, Hitman 2, Red Dead Redemption 2, Control, Battlefield V?

Hlavně bych i inovoval sestavu, 6 let starý Core i7-5960X není zrovna moderní herní procesor, byť přetaktovaný...

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Adame, mas uz nejake konkretni plany na dalsi karty RTX 3080 od ruznych vyrobcu?

Ja studoval zatim jen obrazky a Asus/Gigabyte maji chlazeni velmi podobne castecne vychazejici z referencniho. Mne se to ohrivani procesoru tim druhym vetrakem (u NVidie) a tretim vetrakem (u Asusu a Gigabyte) vubec nelibi.

Prosim teda o otestovani o kolik jde do "nekam" i teplota procesoru pri grafice v plne zatezi.

Jinak Ganward/Palit jsem vubec jejich chlazeni nepochopil, podle me to nebude funkcni a bude se to leda prehrejvat.

Nejlepe mi vychazi MSI (Gaming), ktera ma tradicni system chlazeni, ale cena je zase napalena tak, ze pokud pujde sehnat ta FE karta, tak si za mene penez myslim dokazu chlazeni poladit sam.

Jo a dekuju za test FE hned takhle rychle pri vydani.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Presne, ten dira skrz pcb je napytel. Kdyby tam nebyla, tak to teplo z bedny kouzelne zmizi.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 9. 2020 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx MSI Trio v průběhu zítřka, zbývá tam pár doměřit pár her + texty, zítra by měla dorazit TUF 3080, jestli se něco nepokazilo.

edit: dnes už to zřejmě nezvládnu dodělat, takže během zítřka, pokud u toho teď neusnu. :D

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
18. 9. 2020 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze fajn, ale jaksi, pro mne osobně, bez informací, protože co mne na té kartě zajímá je výpočet, tedy RedShift, případně Octane, Resolve, klidně komparace v Cycles, Vray (na GPU), případně Arnold tamtéž... Prostě nějaký praktický test. Chápu že jsem s dalšími atyp, ale v mém prostředí, nice (samozřejmě), se karty kupují kvůli tomuto...

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
18. 9. 2020 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pzdm To by si vela chcel.

Neviem ako dnes, ale v den, ked vysli recenzie, bola len jedna jedina na celom blbom nete, co riesila tieto veci a nie hry. Takze ked to maju v pake anglicky hovoriace weby s potencialne omnoho vascim poctom navstevnikov, sanca, ze to bude robit cesky web, je asi nulova.

V kazdom pripade:

https://techgage.com/article/nvidia-geforce-rtx-3080-rendering-performance/

Je tam Octane, Redshift, Vray a Arnold.

dajan
dajan
Level 3 Level 3
18. 9. 2020 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Veľká časť tej zlatej medaile určite patrí generácii Turing. Bez nej by Ampér celkom určite nebol taký oslňujúci.

martin714
martin714
Level 1 Level 1
18. 9. 2020 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karta má docela divný výkon. Ve FHD a QHD jen pár fps nad 2080Ti. V Battlefieldu tam se ji nechce vůbec a ještě se propadla. 25000kč a skoro 400W za tohle??? V nVidii mají obavy z AMD takové, že moc spěchali až architekturu nevychytali. Teď je řada na AMD.

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
19. 9. 2020 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin714 Pripadne ti ze tohle je karta pro FHD a QHD?To je karta pro 4K kde jasne dominuje.V nizsim rozliseni to nenakrmi CPU.Je to asi to same jako kdyby ses rozciloval ze s Lamborghiny se blbe jezdi po okrskach v CZ na ktere neni urceno.Lambo-GPU Okrska-CPU

yoo
yoo
Level 1 Level 1
19. 9. 2020 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za me ma být aktuální cena a dostupnost jednoznačně -
cena 27K vis alza mi v poho fakt nepřijde s FE byly dostupné , byly vůbec dostupné ? :lol: asi sem se připojil příliš pozdě

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
24. 9. 2020 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dík za test, i když trochu nechápu to testování ve FHD, protože koho to může zajímat? Naopak pro mne, jako majitele VR HP Reverb s 4K rozlišením zůstane její přínos ve hrách jako je Alyx tajemstvím. Přitom pro tohle, pro nové hry jako třeba nový Flight Simulator je (podle mého) tahle karta určena.
A k těm debatám o pamětech, moje GTX 1080 8GB na Alyx každou chvilku produkovala hlášky "GPU memory low", takže na ten FS jsem fakt zvědavej :-)

Reklama
Reklama