nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce | Kapitola 5
Seznam kapitol
Sestava Little Monster bude zajímat především fanoušky společnosti nVidia. Jde totiž o herní počítač tří konfigurací montovaný do malé stylové skříně s airbrushovými obrázky na motivy tohoto výrobce. Cena sestavy přitom není nijak šílená, jak by se na první pohled mohlo zdát. Dle konfigurace se pohybuje od 18 do 29 tisíc s daní.
Testovací sestavy
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/cmxmool9njdpdyo60cdc110e950b253938863.png)
Pro přehlednost opět uvádím konfigurace všech tří verzí počítače Little Monster, které se budou prodávat. Jak už jsem několikrát uvedl, na test jsem měl půjčenou nejvýkonnější verzi Lvl 3. V grafech z herní her tedy najdete výsledky této verze bez i s přetaktovaným procesorem a grafickou kartou (viz předchozí kapitola).
Metodika testování
K testování sestavy jsem zvolil celkem šestnáct her. Výkon ve hrách jsem měřil v dnes nejrozšířenějším rozlišení Full HD. Testování ve vyšším rozlišení 2560 × 1440 px by nemělo smysl, cena těchto panelů totiž začíná vysoko přes deset tisíc korun s daní a pro zájemce o herní sestavu tohoto typu jsou takto drahé panely stále nedostupné.
Testovací hry
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/5fhlq2lm8dzx20f60cdc111998bf840696002.jpg)
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/yiahg5a4ps23g9h60cdc112189e7592192696.jpg)
ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/9pam7taemzjzuyz60cdc112b7246144312652.jpg)
Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/q87y43oqh696zs660cdc1110d45e218270605.jpg)
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/rf95heyn661y8xc60cdc11363581086071630.jpg)
Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/syjt8dw4zockzj960cdc113dfc03925110605.jpg)
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/4okubzqu0ubohnu60cdc110e786c731692485.jpg)
F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/16vdvq14y6bg0gy60cdc113796d1758291813.jpg)
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/5ino3xagkzwkmay60cdc1145ac41813189504.jpg)
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/2tc9oe1smrbcip560cdc110ee007812758333.jpg)
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální včetně nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0aurivcpzmw2pk060cdc11325fcb451453596.jpg)
Mafia II — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech se zapnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r0l9y75n37ml3ij60cdc114e213d897436664.jpg)
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/p6adr5pip4lo9vd60cdc110ec7ce740776141.jpg)
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High se zapnutým vyhlazováním hran.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/dmblfp17g4qowyk60cdc112bec63840092788.jpg)
Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo ultra, framerate měřen pomocí programu FRAPS.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/5zs8er4p29fqwoy60cdc1110058c685093450.jpg)
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
![nVidia Little Monster — malý herní počítač pro fandy GeForce](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/zratpuoruulkvuh60cdc112d151d997449175.jpg)
Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.