NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech
Článek NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Z. Obermaier

Z. Obermaier

19. 9. 2018 03:00 126

Seznam kapitol

1. Nvidia GEForce RTX 2080 Ti 2. Testovací sestava a reálné frekvence karty 3. Balení a Specifikace 4. Představení karty 5. Přetaktování a teploty 6. Syntetické testy 7. BF 1, Call Of Duty, Crysis 3, Deus Ex, Doom 8. Fallout 4, Far Cry Primal, For Honor, Gears 4, GTA V
9. Hitman, Mafia 3, Mirrors Edge, Resident 7, Witcher 3 10. Division, Titanfall 2, Tomb Raider, Warhammer, WD 2 11. Shrnutí výkonu ve 4K 12. Těžení kryptoměn, cena a spotřeba 13. Test DLSS (Deep Learning Super–Sampling) 14. Výkon ve hrách s HDR 15. Výkon v Luxmark (OpenCL test) 16. Závěr

Dnes končí embargo na testy výkonu nových grafických karet Nvidie s architekturou Turing. Nová GeForce RTX 2080 Ti nechává hluboko za sebou nejen GTX 1080 Ti nebo Titan Xp, ale také Titan V. RTX 2080 Ti postavená na architektuře Turing je první skutečná 4K grafika, zaplatíte za ni ale hodně peněz.

Reklama
Reklama

Test DLSS (Deep Learning Super–Sampling)

Už Volta měla Tensor jádra, které přicházejí s Turingem v druhé generaci. V podstatě jde o speciální jádra určené k tenzorovým a maticovým operacím, což je činnost využívána u strojového učení v data centrech. Časem se jistě na Turingu dočkáme více možností využití těchto jader. Když pomineme jejich využití při ray tracingu, můžeme v tuto chvíli jejich činnost vyzkoušet jen jedním způsobem určeným pro hráče – na DLSS. Jak název říká, jde o super–sampling založený na strojovém učení.Řekněme si v krátkosti o co se jedná.

V současné době generuje GPU finální snímek, na který je poté aplikován nějaký post–processing efekt. Může se jednat o vyhlazení nebo jiné vylepšení obrazu. Nejméně náročné na výkon (a proto také velmi populární) je vyhlazování TAA, které se aplikuje skrze shadery. Základní princip této metody je známý už dob Radeonů 9000, tedy ji nebudu popisovat. Vyhlazování DLSS je alternativou, která nabízí vyšší kvalitu a přitom lepší výkon.

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Funguje to zhruba takto: Nvidia v každé podporované hře (i mimo ni v reálném světě) sbírá tisíce obrázků v co nejvyšší kvalitě, tedy v maximálním rozlišení a extrémním detailem, sami uvádějí, že s vyhlazováním 64× SS. Tyto obrázky pak pošle ke zpracování (strojovému učení) v DGX–1 clusterech. Na nich se Tensorová jádra naučí, jak doplnit chybějící detaily nebo momenty v obrázcích, které nedosahují takové kvality a jsou v nižším rozlišení. Z tohoto výsledku učení se vytvoří matice, která se distribuuje skrze driver (nebo GeForce Experience) do vaší karty Turing. Výsledný obraz pak netrpí nedostatky TAA.

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Pokud hra toto vyhlazování podporuje a je pro ni vytvořena matice, je možné ušetřit výkon, který je možné věnovat na rendering. DLSS totiž probíhá skrze Tensor jádra, nikoliv přes shadery jako u jiného vyhlazování, takže shadery mohou dělat něco jiného. Výsledný obraz je také možné renderovat v nižším rozlišení s tím, že detaily později doplní Tensor jádra. Tím, že se ve hrách použije DLSS, naroste snímková frekvence a výkon grafik, což mnoho lidí nepochopilo z grafu, který Nvidia uvedla u představení Turingu.

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Může fungovat ale i naopak, pokud bude v prvé řadě záležet na kvalitě obrazu – potom se obraz vykresluje v v plném rozlišení a DLSS jej ještě vylepší tak, aby se kvalitou přiblížil 64× SS. To už záleží na implementaci ve hře a jejích autorech.

Hry s DLSS

Tento režim vyhlazování má podporovat 25 budoucích her. V tento okamžik je na trhu pouze několik her ze seznamu, třeba nový Shadow Of The Tomb Raider. V něm tato funkce ale dosud není, bude asi přidána někdy s oficiální podporou ray tracingu v DirectX. Zřejmě časem přibude tato funkce patchem, Nvidia pak přidá profil do ovladačů.

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Test DLSS

Jedna ukázka, na níž si DLSS můžete vyzkoušel, je nové Final Fantasy XV pro PC. K dispozici je benchmark, v němž se mohou majitelé karet z řady RTX o kvalitách DLSS přesvědčit. Půjde asi o první hru s DLSS vůbec, která se dostane oficiálně na trh pro veřejnost. Na srovnávacím screenu (klikněte pro zvětšení) ze hry, je vidět srovnatelná kvalita obrazu.

NVIDIA RTX 2080 Ti ve 26 (4K) hrách a testech

Nárůst výkonu s DLSS je výrazný, na obrázcích se pak můžete přesvědčit, že tím kvalita nikterak neutrpěla.

Nárůst fps při použití DLSS, modrá je TAA a oranžová DLSS
Nárůst fps při použití DLSS, modrá je TAA a oranžová DLSS

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning