Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!
PCTuning Článek

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

22. 11. 2016 06:00 22

Seznam kapitol

1. Fenomén jménem RollerCoaster Tycoon 2. Pouťová zábava pro všechny 3. Stavění na míru 4. Na smetišti se lidé tolik nebaví
5. Pohádkový strom 6. Roztomilá, ale pěkná 7. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Zatímco pár nepoučitelných fanoušků zábavních parků nespokojeně frflá nad nedávno vydaným pokračováním série RollerCoaster, jiní si nadšeně užívají všeho, co v něm chybí. Jak to? Souběžně s RollerCoaster Tycoon World totiž vyšel také Planet Coaster, tycoon zábavního parku od tvůrců Elite: Dangerous.

Reklama
Reklama

Singleplayerové scénáře jsou podobně, jako i zbytek hry Planet Coaster, propracované do posledního stromečku. Mise nejsou generické, takže se vždycky dostanete na unikátní místo s unikátní náladou a úkoly. V pirátském parku budete rozjíždět skomírající byznys, v parku s pohádkovým stromem budete stavět ekologický park s vysokým hodnocením scenérií a přijde i na parky, kde se budete muset postavit takovým výzvám, jako je stavba několika horských drah.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Vedle příběhové kampaně jsou k dispozici tzv. výzvy, kdy si vyberete prostředí (tropické, horské, poušť atd.) a podmínky, za nichž budete park stavět. Výzvy vám přitom nedávají úkoly, jako spíš definují, s jakými problémy se při výstavbě parku budete potýkat (málo peněz/hodně peněz a podobně). Výzvy jsou tedy jakousi alternativou k sandboxovému módu, kde máte neomezené množství peněz, takže park můžete stavět bez jakýchkoliv problémů.

Výzvy mi docela sedly, protože sandboxovému módu propůjčily smysl mikromanagementu. Ve výzvách stále musíte řešit, kolik peněz zaplatíte zaměstnancům, jakou zvolíte cenu vstupenek, při jakém obsazení se atrakce dají do pohybu, nebo zdali spustíte marketingovou kampaň, a když tak na jakou skupinu lidí ji budete cílit a jaký prostředek k ní použijete.

Ve výzvách dále dává smysl školení zaměstnanců, které je jen tak mimochodem docela příjemné zpestření základních herních mechanismů. Zaměstnance můžete jednou za čas „upgradovat“, čímž zvednete jeho výkonnost, ale také jeho platové podmínky. Necvičení zaměstnanci začínají bývat nespokojení. A to samé platí pro zaměstnance, kteří jsou vyškolení, ale nedostanou náležité platové ohodnocení. Balancovat mezi spokojeností zaměstnanců, školením a platovým ohodnocením je docela zábavné, i když po čase si na přibližné rozvrstvení platů přijdete a ten moment uspokojení při trefě do černého se vytratí. I potom se však stále jedná o zábavnou položku, která dokáže zaplnit čas mezi stavěním tratí a vylepšováním parku.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning