Počítače a škola: Které části výuky informatiky zastarávají?
i Zdroj: Microsoft Designer (AI)
Zábava Článek Počítače a škola: Které části výuky informatiky zastarávají?

Počítače a škola: Které části výuky informatiky zastarávají? | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

4. 11. 2023 16:28 16

Seznam kapitol

1. Pravěk počítačů 2. Západ a Východ: vývoj a bastlení 3. Kdo bude programátor? 4. Daleko od hardwaru 5. Chybí něco „mezi“.

Jedna zajímavá otázka, na kterou jsem narazil na letošním Bytefestu 2023, byla ta, že dnes se vlastně už málokdo učí základy IT. Myslím tím totální základy od binární logiky, kombinačních obvodů, strojáku a vůbec té úplně nejnižší vrstvy IT. Jsou tyhle znalosti zastaralé?

Reklama

Dnes máme docela dost inteligentních hraček, nějaké s lehkými základy programování, ale obecně vidím velkou díru mezi hrami s možnostmi programování (například redstone v Minecraftu, Shapez.io anebo Factorio) – a pokročilými nástroji pro výuku automatizace, jako je Arduino anebo Rapsberry Pi. Je tam prostě velká díra, kde nám chybí něco jednoduchého, hravého a programovatelného. 

Tu pokrýalo programovatelné Lego Mindstorms, ale to se zjevně nevyrábí trvale – a dnes vás stavebnice přijde na neuvěřitelných 23 až 25 tisíc u překupníků se starými Legy. Tyhle stavebnice se pravidelně objevují u Robosoutěže na ČVUT – prostě proto, že tam jde o postavení celého řešení počínaje designem robota a konče jeho programováním. 

Takže tohle asi taky není univerzální řešení. Ale jak to tedy udělat správně? Jak tedy správně učit informační technologie? Jak by to mělo vypadat? Je výuka logiky a základů práce s binární informací jenom přežitek – anebo je to rozumný základ pro všechny? Klidně se s námi podělte o svoje názory, jak by to podle vás mělo vypadat!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama