Již před dlouhou dobou ohlásila ATi grafickou kartu vycházející z jádra R420 (Radeon X800) vybavenou pouhými 8 aktivními pixel pipelines. Zprávy se hodně lišily, ale často byla zmiňována pouze PCI Express verze a nejistá situace na našich trzích. Až nyní je spekulacím konec. Karta nazvaná Radeon X800 SE již existuje a dokonce v provedení AGP 8x. Měli jsme možnost otestovat produkt společnosti MSI - "RX800" vybavený 256MB paměti. A věřte, že výsledky jsou opravdu zajímavé.
Reklama
Aquamark 3
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
Aquamark 3
Rozhraní
DirectX 9
Heslovitý popis
pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Alespoň podle výsledků tohoto testu se zdá, že ATi pomocí novějších ovladačů pomalu dohání náskok nVidie při používání stencil shadows. Výsledky GeForce 6800 jsou však stále lepší.
Tomb Raider - Angel of Darkness
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
TRAOD V49 (=0.49)
Rozhraní
DirectX 9
Heslovitý popis
Pixel Shadery 1.1+ 1.4 + 2.0, cinema efekty (Depth of Field PS2.0, Glow, HeatHaze...), Vertex Shader
Nastavení
1024x768, 1280*1024, 1600*1200, Max Details, AF (8x)
Návod jak testovat
Po nainstalování patche 0.49 zkopírovat soubor TRAOD.exe ze adresáře "BIN" do adresáře hry (\TRAOD\TRAOD.exe) Poté nastavit (settings) vše na maximální kvalitu, pouze character + camera update na "half" ()
Do seznamu herních testů jsem zařadil i poslední díl legendární série Tomb Raider nazvaný Angel of Darkness. Engine hry mohutně využívá především 2.0 pixel shaderů (krom vody i mnohé cinema efekty a stíny vytvářené právě pomocí 2.0 pixel shaderů). Vysoké nároky řadí TR na podobnou laťku jako třeba Doom III nebo FarCry.
iZdroj: PCTuning.cz
Situace je velice vyrovnaná. GeForce má mírně navrch při vyšším rozlišení; Radeon při nižším. Jde ale pouze o kosmetické rozdíly.
Dungeon Siege
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
Dungeon Siege
Rozhraní
DirectX 7
Heslovitý popis
T&L, HSR
Nastavení
1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat
Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme
iZdroj: PCTuning.cz
Při FSAA má navrch Radeon, bez použití FSAA GeForce. Opět kosmetický rozdíl.
Limit CPU je znát, ale jisté rozdíly mezi situací s FSAA a bez FSAA jsou stále znatelné.
FarCry
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
FarCry 1.1
Rozhraní
DirectX 8/9
Heslovitý popis
Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení
max. quality
Návod jak testovat
Bench Em All
iZdroj: PCTuning.cz
Ve FarCry nabízí Radeon X800 SE při 1600*1200 skóre o 11% horší (než GF 6800), ale 1280*1024 a 1024*768 jsou mírně nakloněny ve prospěch ATi. To je pravděpodobně způsobeno dosažením limitu praktického fillrate (ten je u GF 6800 právě o cca 10% výše).
Herní testy - OpenGL
Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
RtCW: ET
Rozhraní
OpenGL
Heslovitý popis
Quake III engine, multi-texturing
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat
Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli ~ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps
iZdroj: PCTuning.cz
Quake 3 engine zřejmě navždy zůstane parketou GeForce. Dokonce i GeForce 6800LE snadno X800SE dožene.
Nižší rozlišení a detaily dělají z GeForce 6800 i 6800LE jednoznačné vítěze. Všimněte si, že GeForce FX nové ovladače nesedí a degradují tuto kartu na úroveň 9500PRO.
iZdroj: PCTuning.cz
Vyšší rozlišení i detaily posouvají kanadský hardware (ATi) o příčku výš, ale na vítězství to stále nestačí.
Reklama
Reklama
Pravidelný přehled novinek
Věděl(a) jsi, že pravidelně odesíláme přehled nejzajímavějších článků a novinek? Přihlas se k odběru mailového newsletteru ve svém profilu.
Více informací najdeš
zde.
Podívej se na
ukázku.