Recenze ASUS ZenFone 8 Flip: výklopný foťák jako hlavní zbraň
Článek Recenze ASUS ZenFone 8 Flip: výklopný foťák jako hlavní zbraň

Recenze ASUS ZenFone 8 Flip: výklopný foťák jako hlavní zbraň | Kapitola 5

Mirek Kočí

Mirek Kočí

30. 7. 2021 12:00 2

1. 1. Úvod, specifikace, obsah balení 2. Displej a výkon 3. Výdrž baterie a konektivita 4. Netradiční fotoaparát 5. Operační systém a závěr

Asus ZenFone 8 Flip je zvetšený základní ZenFone 8, který navíc nabízí ikonický trojitý výklopný fotoaparát, kde hlavní snímač a širokáč doplňuje ještě trojnásobné přiblížení s osmimegapixelovým objektivem. Když k tomu ještě přidáme AMOLED displej bez výřezu/průstřelu a výkonný Snapdragon 888, máme najednou co dočinění s telefonem takřka bez slabin. Nebo je to celé trochu jinak?

Systém

V telefonu běží operační systém Android 11 s vlastní nadstavbou výrobce Zen UI 8 a platí to, co jsem již uvedl v minulé recenzi. Systém je maximálně odladěný a je radost ZenFone 8 Flip používat. Výrobce navíc garantuje dvě velké aktualizace operačního systému (tedy minimálně na Android 13) a alespoň stejně dlouhé bezpečnostní záplaty. Není tak moc co řešit.

Závěr

ASUS ZenFone 8 Flip
ASUS ZenFone 8 Flip

ASUS Zenfone 8 Flip cílí na specifickou skupinu zákazníků. Do té patří lidi, kteří se chtějí za každou cenu odlišit a rádi zkouší něco nového a pak samozřejmě i nadšenci požadující maximální možnou kvalitu selfie videa a fotografií. Nový Flip je tak ideální pro streamy i uživatele moderních sociálních sítí jako TikTok, které jsou postaveny na sdílení videoobsahu.

Výkon telefonu je snový stejně jako většina výbavy, ve které najdeme slot pro dvě SIM, podporu 5G, notifikační LED nebo krásný velký AMOLED displej. Mezi nedostatky řadíme absenci zvýšené odolnosti, větší hmotnost a rozměry (fakt se pronese) i chybějící optickou stabilizaci u všech fotoaparátů.