Sapphire Radeon X800XT vs. MSI NX6800GT | Kapitola 4
Seznam kapitol
V dnešní recenzi se utkají dvě grafické karty, jedna ze stáje Sapphire a druhá pod vlajkou MSI. Tyto dvě karty nabízejí velmi podobný výkon, a tak je jasné, že o vítězství budou rozhodovat detaily. Obě grafické karty jsou určeny pro rozhraní PCI Express, které se pomalu prosazuje nad starším rozhraním AGP, které však ještě stále má co říci a budeme se s ním ještě nějakou tu dobu nadále setkávat.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).
V grafech najdete jak Radeon X800XT na základním taktu, tak i přetaktovaný na maximálních frekvencích. To stejné se týká i společnosti MSI a její NX6800GT.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3500 + (2200MHz,512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond 54G (nForce 4 SLI) |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 (oficiální) 5.2 (oficiální) |
Teoretické testy | 3DMark 03 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 03
Verze | 3DMark 03, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
V 3DMarku 03 se ukazuje převaha Radeonu X800XT, ale nVidia příliš neztrácí .
3DMark 05
Verze | 3DMark 05, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
V 3DMarku05 se na Radeon X800XT nechytá ani GeForce 6600GT v SLI.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 ukazuje Radeony opět v dobrém světle a model RX800XT PE pokořuje při přetaktování hranici 70000 bodů.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.