PCTuning Článek

Sleeping Dogs — náročný a krásný klon GTA

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
3. 9. 2012 03:00 31 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Nový a špičkový herní engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování hran 4. Výsledky GK s vyhlazováním (High) 5. Výsledky GK s vyhlazováním (Extreme) 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Od Sleeping Dogs se mnoho nečekalo. O to příjemnější je překvapení, že z nástupce True Crime je skvělá hra. Výborná je navíc i technická stránka. PC verze je vylepšená snad ve všem, podporuje DirectX 11, má textury v HD rozlišení... Jen hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů včetně vyhlazování opravdu velké.

Reklama
Reklama

Od původního True Crime: Streets of LA měli v roce 2003 hráči velká očekávání. Po velkém úspěchu Grand Theft Auto III a české Mafie mělo jít o další povedenou městskou akční hru. Výsledek byl ovšem nevalný a pověst o dva roky později nezlepšilo ani pokračování True Crime: New York City. Práva na nepříliš kvalitní herní sérii poté od společnosti Activision odkoupil japonský herní vydavatel a vývojář v jednom Sqare Enix. Protože však Square Enix odkoupili jen práva na hru a nikoli licenci na samotné jméno True Crime, muselo být chystané pokračování True Crime: Hong Kong přejmenované na Sleeping Dogs.

Změna vývojáře, prostředí i jména Sleeping Dogs jen prospělo. Výsledkem je konečně onen tolik vymodlený skvělý klon Grand Theft Auto a Mafie, jehož aktuální hodnocení se třeba na serveru Metacritic pohybuje okolo 85 bodů. Kompletní proměnou prošla také technická stránka hry, za kterou je nutné vývojářům udělit pochvalu. Novinka běží na zbrusu novém enginu HKShip a ačkoliv byla primárně vyvíjena konzolová verze hry a PC port vzniknul až dodatečně, vývojáři nenechali nic náhodě a počítačovou verzi hry značně vylepšili. Ve hře jsou tak implementovány efekty jako je ambient occlusion, kvalitnější filtrování a metody vyhlazování hran, vyšší kvalita stínů a podobně. Nezapomnělo se ani na balík textur ve vysokém rozlišení. U něj je kuriózní, že ve hře není přímo implementován, ale je distribuován formou DLC rozšíření, které je samozřejmě zdarma.

 

Sleeping Dogs podporuje též rozhraní DirectX 11, sami vývojáři však o žádných pokročilých efektech nemluví, zmínky jsem našel jen o již zmiňovaném efektu ambient occlusion v pokročilé verzi HDAO. I tak ale hra při maximálním nastavení detailů vypadá skvěle, především v noci je „herní Hong Kong“ doslova úchvatný. Kvalitu grafiky můžete ostatně sami posoudit v galerii screenshotů, všechny jsem vytvořil sám během hraní při nejvyšším nastavení detailů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning