Speedruny: šílený svět světových herních rekordů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Speedruny: šílený svět světových herních rekordů

Speedruny: šílený svět světových herních rekordů | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

17. 12. 2022 20:00 9

Seznam kapitol

1. Tolik času, a přitom... 2. Esport roste 3. Nejsou dokonalé, a dá se to využít 4. Cheatování bez IDCLIP 5. Chvála bláznovství

Nemám rád sporty a speedrunning považuji za nesmyslnou ztrátu času. Přesto mě nepřestává udivovat snaha mnoha hráčů neustále vylepšovat světové herní rekordy u mnoha retro titulů!

Reklama

Analytici vidí velký potenciál právě v rozvinutých zemích, kde je starší publikum využívající internet konzervativně – podle průzkumů Morning Consult údajně 20 % Američanů esporty nezná a 59 % uživatelů internetu o ně nemají zájem. Podíl tam stále narůstá, i když jde většinově o mužské hobby: Na každou divačku esportů připadají tři mužští sledující. 

Fakt, že existuje pozitivní korelace mezi technologickou nevyspělostí země, respektive nižším věkem uživatelů technologií a sledováním esportů, naznačuje, že jde o fenomén s velkým růstovým potenciálem. Většina lidí ve vyspělých zemích stále sleduje tradiční sporty – například u klasického evropského fotbalu se hodnota trhu odhaduje na více než 25 miliard Euro a veškeré profesionální sporty by v roce 2025 měly přesáhnout hodnotu 600 miliard USD. Největším trhem pro profesionální sporty je USA, v roce 2018 přesáhla hodnota tamního trhu 71 miliard USD a v roce 2023 se odhaduje, že překročí 83 miliard USD.

Esport ale stále roste – a pokud můžeme soudit podle trendů ze zemí s mladším publikem, má před sebou ještě velice dlouhé období růstu. Já se přiznávám, že kompetitivní sporty úplně nechápu a ty elektronické už vůbec ne, protože ty nabízí příležitost každému. Samozřejmě, nejsme obdařeni stejnými dary, ale přece jen mi přijde, že abyste se stali špičkovým atletem, musíte být obdařeni docela solidní výhodou ve své DNA, zatímco u počítačových her se to tak nějak srovnává a je to hodně o cviku a o tréninku.

Ale jak už jsem řekl, pro mě byly počítačové hry o hraní si, nikoliv o soutěžení. Proto jsem v posledních letech strávil relativně hodně času v Minecraftu, ve kterém jsem si dělal redstonové výtvory a další pitominy čistě pro zábavu. Chápu, že budovat kolem vesnice smrtící labyrint šipkometů, které se aktivují po setmění a mordují útočící zombíky, přijde většině lidí jako pitomina, ale mě to vážně bavilo. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama