Speedruny: šílený svět světových herních rekordů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Nemám rád sporty a speedrunning považuji za nesmyslnou ztrátu času. Přesto mě nepřestává udivovat snaha mnoha hráčů neustále vylepšovat světové herní rekordy u mnoha retro titulů!
Seriózně: Kdo dnes hraje Golden Eye 007 jen proto, aby porazil dvacet let starý rekord ve hře, o kterou se zajímá jenom retro komunita? Přesto se to stále dělá, stále se bojuje o staré rekordy na základě nových teorií. Už před dvaceti lety existovala teorie, že by možná šlo použít jistou naprosto nepravděpodobnou techniku, aby se ušetřilo pár sekund při plnění levelu – ale kdo by to dělal? A proč? U hry z roku 1997? Je to naprosto ohromující!
Pro mě je částečně nepochopitelné úsilí, které tihle lidé vkládají do překonávání rekordů a do hledání nových a neotřelých cest, jak je dosáhnout. A to se ani nebavíme o komunitách, kde někteří vývojáři dělají hry specificky frustrující hráče, protože proč ne, že ano? Co takhle Getting Over It? Pamatujete si vřeštící youtubery, kteří trpěli při pokusech dostat se nakonec? PewDiePie, který během osmidílné herní série vypadal, že seriózně přichází o rozum? Speedrun téhle hry, který trvá jen lehce přes minutu vypadá dnes tak jednoduše, že ano?
Zcela jistě se nestanu klasickým divákem sledujícím esport, ale tihle lidé, kteří vytrvale hledají zkratky a neotřelé techniky v klasických hrách, mě nikdy nepřestanou fascinovat. Stále nevím, jestli je to, co dělají, projevem lidské snahy překonávat všechny hranice – anebo jenom projevem naprostého bláznovství. Buď jak buď, je to naprosto úžasné!