Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce
i Zdroj: NVIDIA
Mobilní zařízení Článek Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce

Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce | Kapitola 7

Z. Obermaier

Z. Obermaier

145

Seznam kapitol

1. Technologie pro RTX notebooky 2. DLSS, DLAA, Frame Generation, Ray Reconstruction 3. Testovací notebook 4. Výkon s DLSS 3.5 ve hře Alan Wake 2
5. Výkon s DLSS 3.5 ve hře The First Descendant 6. Technologie Ai pro RTX 7. Závěr

Další částí našeho letního speciálu o technologiích pro hráče od NVIDIA bude využití DLSS a dalších technologií na laptopových GPU GeForce RTX. V tomto segmentu je potenciál využití největší, jelikož GPU pro notebooky nejsou tak výkonná jako ta desktopová.

Reklama

Můj závěr se zřejmě nebude lišit od závěrů, které učinili kolegové, ve svých článcích o DLSS a dalších funkcích pro hráče od NVIDIA. Za několik let od uvedení první verze DLSS, jsme se posunuli o míle daleko. V současné verzi DLSS 3.5 se řeší značný propad snímkové frekvence, který vás čeká i na RTX 4090, pokud zapnete efekty s ray tracingem. Díky Frame Generation dostanete zpět, o co vás efekty využívající ray tracing připravily na snímkových frekvencích.

Nové funkce pro zlepšení obrazu Ray Reconstruction a Path Tracing pomáhají k tomu, že výsledný obraz s DLSS Quality je dnes už mnohem lepší než rendering v nativním rozlišení s grafikou na nižších detailech a pokročilým vyhlazováním. Bez uzardění se dnes dá říci, že obraz s DLSS 3.5 je lepší než cokoliv jiného, co v hrách pro PC můžete vidět. Není důvod se těchto funkcí bát, jelikož přináší jen výhody.

Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce
i Zdroj: PCTuning.cz

Stále samozřejmě platí, že ze slabé grafické karty vysoká fps ani s DLSS 3.5 nevykouzlíte. Tady je nutné být realista a pořídit si alespoň grafiku na úrovni RTX 4060, lépe modely vyšší. Tím také naváži na to, že právě v noteboocích má, dle mého, DLSS a další funkce největší smysl. Mobilní grafiky nemají většinou dostatek výkonu k plynulému hraní ve všech hrách, protože část výkonu obětují pro nižší spotřebu. A v takovém případě vám funkce z balíku DLSS 3.5 mohou hodně pomoci.

Ukázkou budiž Alan Wake 2, který v nativním režimu s ray tracingem nabídne na RTX 4070 jen 24 fps a hra je nehratelná, cuká se a je to peklo. Ani bez ray tracingu to však není s 34 fps žádné terno. Pokud vám stačí obraz bez RT, lze díky DLSS 3.5 mít až 95 fps. S maximální kvalitou obrazu včetně RT High je to skoro 60 fps. V tomto stavu je hra naprosto v pohodě hratelná. Rozdíl ve snímkových frekvencích je díky DLSS obrovský.

Je jisté, že v jiných hrách nemusí být přínos tak vysoký, což dokládá druhý testovaný titul. I přesto se v něm ale hratelnost a fps znatelně navýšily. Obecně se dá jistě říci, že DLSS bude mít přínos ve všech hrách, které jej podporují. Očekávám také, že většina nacházejících AAA her bude plně podporovat DLSS 3.5 a počet her bude nadále růst. 

Velký výběr notebooků s GeForce RTX řady 40 najdete na Smarty.cz.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama