Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce
i Zdroj: NVIDIA
Mobilní zařízení Článek Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce

Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce | Kapitola 2

Z. Obermaier

Z. Obermaier

145

Seznam kapitol

1. Technologie pro RTX notebooky 2. DLSS, DLAA, Frame Generation, Ray Reconstruction 3. Testovací notebook 4. Výkon s DLSS 3.5 ve hře Alan Wake 2
5. Výkon s DLSS 3.5 ve hře The First Descendant 6. Technologie Ai pro RTX 7. Závěr

Další částí našeho letního speciálu o technologiích pro hráče od NVIDIA bude využití DLSS a dalších technologií na laptopových GPU GeForce RTX. V tomto segmentu je potenciál využití největší, jelikož GPU pro notebooky nejsou tak výkonná jako ta desktopová.

Reklama

Pojďme si projít postupně všechny technologie společnosti Nvidia, které dokáží svižně rozhýbat hry i na relativně méně výkonných grafikách. V poslední době jsme se jim hodně věnoval Adam Vágner a popsal všechno do nejmenších detailů. A tak to vezmeme hlavně formou odkazů na články, kde si můžete detailně počíst, jak to vlastně celé funguje. 

Základem je DLSS

NVIDIA označuje DLSS za revoluci v grafice a násobitel výkonu, který s pomocí umělé inteligence vytváří vyšší počet snímků a zvyšuje kvalitu obrazu. To je hodně silné prohlášení. Ukážeme si na praktických ukázkách, jak DLSS funguje, jeho výhody a nevýhody a otestujeme výkon.

Průvodce světem technologií NVIDIA: K čemu slouží a jak funguje DLSS
i Zdroj: Madfinger Games

Průvodce světem technologií NVIDIA: K čemu slouží a jak funguje DLSS

NVIDIA označuje DLSS za revoluci v grafice a násobitel výkonu, který s pomocí umělé inteligence vytváří vyšší počet snímků a…

Pořádný nářez s DLSS3 a Frame Generation

Technologie DLSS Frame Generation je evolucí původního DLSS. Přišla jako součást balíku DLSS 3 s poslední generací GeForce a architekturou Ada Lovelace. Ke snímkům rekonstruovaným pomocí DLSS s využitím AI přidává rovnou celý snímek navíc. Rozebereme, jak to funguje a jaké jsou výsledky v praxi.

Průvodce světem technologií NVIDIA: DLSS 3 a Frame Generation – snímky navíc pro plynulejší hraní
i Zdroj: Madfinger Games

Průvodce světem technologií NVIDIA: DLSS 3 a Frame Generation – snímky navíc pro plynulejší hraní

Technologie DLSS Frame Generation je evolucí původního DLSS. Přišla jako součást balíku DLSS 3 s poslední generací GeForce a…

DLAA je vyhlazování hran s umělou inteligencí

Mezi hráči je ještě stále řada lidí s pomalejšími 60–75Hz displeji s nižším rozlišením. Při podobném rozlišení mohou GeForce RTX i bez DLSS v mnoha hrách nabídnout vyšší výkon, než se dá na takovém monitoru zobrazit. V mnoha hrách pro jednoho hráče, kde není maximální snímková frekvence tak kritická jako u stříleček pro více hráčů, lze přebytečný výkon karty využít k dosažení vyšší kvality obrazu.

U her s podporou DLAA můžete výkon GeForce RTX zužitkovat pro dosažení vyšší stability obrazu a kvalitnějšího vyhlazování hran. DLAA je jakousi nadstavbou DLSS. Karty NVIDIA u něj využívají stejné techniky super samplingu jako u DLSS, tedy sbírání vyššího počtu vzorků z více snímků a následné rekonstrukce kvalitnějšího snímku s využitím AI. 

Průvodce světem technologií NVIDIA: Co je DLAA aneb jak na kvalitní anti-aliasing s AI
i Zdroj: PCTuning.cz

Průvodce světem technologií NVIDIA: Co je DLAA aneb jak na kvalitní anti-aliasing s AI

Máte nenáročnou hru, ve které se vaše GeForce jen tak poflakuje? Pak můžete vyzkoušet DLAA – Deep Learning Anti-Aliasing. S…

Proč Reflex zvýší vaši šanci na výhru

Obzvláště na notebookových grafikách, u nichž má nižší spotřeba přednost před vyšším výkonem, vám při nižších snímkových frekvencích pomůže NVIDIA Reflex snížit zpoždění mezi pohybem myši nebo stisku klávesy a zobrazením reakce na displeji. Hra díky tomu reaguje pohotověji a také vaše reakce na dění na displeji mohou být rychlejší a přesnější.

Průvodce světem technologií NVIDIA: vyšší šance na výhru s rychlejší reakcí díky Reflex
i Zdroj: PCTuning.cz

Průvodce světem technologií NVIDIA: vyšší šance na výhru s rychlejší reakcí díky Reflex

Ve dvou populárních online akcích Overwatch 2 a Gray Zone: Warfare otestujeme, jaký vliv na odezvu má technologie Reflex.…

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama