Technologie NVIDIA pro notebooky s RTX – DLSS 3.5 a AI funkce | Kapitola 4
Seznam kapitol
Další částí našeho letního speciálu o technologiích pro hráče od NVIDIA bude využití DLSS a dalších technologií na laptopových GPU GeForce RTX. V tomto segmentu je potenciál využití největší, jelikož GPU pro notebooky nejsou tak výkonná jako ta desktopová.
Hra Alan Wake 2 je hrou, která v maximální míře umí využít všechny poslední technologie strojového učení NVIDIA. Hra umožňuje plný Ray Tracing a všechny technologie z DLSS 3.5. To znamená: Ray Reconstruction, Frame Generation, Full Resolution Ray Traced Reflection, Ray Traced Indirect Lightning a Path Tracing.
Nejprve se podívejme na srovnávací screeny ze hry při různém nastavení efektů DLSS 3.5 a bez něj. Ke srovnání používáme nástroj ICAT od NVIDIA. Osobně si myslím, že na první, ale i druhý pohled na notebookovém displeji rozdíly mezi nativním rozlišením a všemi featurami DLSS 3.5 nepoznáte kvůli jemnému rozlišení displeje. Obraz bude díky jemnosti panelu vždy perfektní. Rozdíly musíme hledat v detailech.
Dvojice screenů zobrazuje nalevo scénu v nativním rozlišení bez RT a tutéž po aplikaci všech DLSS 3.5 voleb ve hře (DLSS, Frame Generation, RT High, Indirect RT LIghting, Ray Reconstruction, Path Tracing). Jistě se shodneme, že pravý obrázek vypadá mnohem lépe. Všimněte si lepších odlesků, mlhu nad jezerem i ostřejší kontury stínů. Nyní k detailnímu srovnání:
Zde vidíte trojici detailů, první je nativní rozlišení bez DLSS, druhé s vyhlazováním DLAA a třetí s DLSS v režimu Quality. Zde musím říci, že mě osobně nejvíce vyhovuje ostrost nativního rozlišení bez DLSS. Obraz má ostřejší kontury.
Když ale srovnáme tentýž detail mezi nativním zobrazením bez DLSS a finální obraz se všemi technologiemi DLSS 3.5 + RT High, troufám si tvrdit, že kvalita a ostrost obrazu je rovnocenná. Podívejme se, jaká tedy dosahujeme při různém nastavení fps.
Jak už jsme si řekli, ostrost a kvalita obrazu mezi nativním a se všemi technologiemi z DLSS 3.5 je srovnatelná. Navíc v druhém případě získáte mnohem bohatší obraz, plný dalších detailů a efektů. Srovnání fps také hovoří pro DLSS 3.5 + RT High se všemi možnostmi vylepšení obrazu zapnutými. Průměrná fps jsou o polovinu vyšší.
Pokud si k nativnímu obrazu bez DLSS zapnete RT, fps z počátečních 34 klesne na 25. V případě, že ale využijete všechno, co DLSS 3.5 nabízí, můžete počítat s více než dvojnásobným fps. Zde můžeme počítat s pohodlným hraním kolem 60 fps při maximální kvalitě nastavení obrazu této hry. Navíc ani spotřeba se nijak výrazně neliší. Při stejné spotřebě, máte s DLSS 3.5 dvojnásobné fps, tedy dvojnásobnou energetickou efektivitu.