Test EVGA GTX 1080 SC2 iCX: karta pod dokonalou kontrolou | Kapitola 29
Seznam kapitol
EVGA uvedlo na trh novou modelovou řadu karet s dovětkem ICX, která počítačovým kutilům a ladičům nabízí nebývalé možnosti monitoringu a nastavení regulace chlazení. Podrobné informace o teplotách získáte díky devíti teplotním snímačům a regulaci vyladíte k obrazu svému díky možnosti nezávislého ovládání ventilátorů.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Až v Crysis řízení spotřeby opravdu zaúřadovalo, i tak se ale karta držela vysoko nad deklarovanými takty.
Rozlišení 1920 × 1080
V Crysis byl drobný rozdíl ve výkonu znát (teda ne pouhým okem), se zahříváním šel průměr ze 139 na 135 MHz. V rozlišení 1920 × 1080 si karta sice udržela stabilní takt 2012 MHz, ale to bylo dáno spíše tím, že karty s podobným výkonem už brzdí procesor a nejedou naplno (to je vidět na fialové křivce vytížení výkonu).
V rozlišení 2560 × 1440, které je v druhé polovině grafu a o půl stránky níže podrobněji rozebrané, už karta snižovala takt i pod 2GHz hranici.
V našem na GPU nejnáročnějším testu už od začátku až do konce úřadoval limit příkonu. Srazilo to pracovní takt GPU a potažmo i napětí GPU.
Rozlišení 2560 × 1440
Karta s výkonem GTX 1080 už v plném HD neběží naplno, takže v rozlišení 2560 × 1440, kdy dostane GPU zabrat ještě víc, šly takty ještě níže – průměr se dostal na 1803 MHz.