Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

neo029
neo029
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stejna zkusenost s kamerou od teto znacky, vsechny jeji miniDV modely vykazovaly po urcite dobe stejne problemy s mechanikou - jednoduse vypadla jedna z "osicek" pro drzeni pasku... oprava dilu za 1US$ vysla bratru na 2500,- kc :shock: :!:
takze tuto znacku uz nikdy...

blazer00
blazer00
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky to znám. Čistě náhodou po 2,5 roce přestala hřát mikrovlná trouba a umřela v ní součástka která se nevyplatí měnit. Takže v servisu mi bylo řečeno kupte si novou troubu. Opravil jsem si ji doma sám a je klid.
Pak bývá hojně u digitálních fotoaparátů na AA baterie že po nějaké delší době začnou extrémě rychle vybíjet baterie a můžete tam dát jakékoliv baterie. Mne tohle dělá Olympus 3MPix. Příkladů ale znám a zažil jsem víc :(

Srne?ek
Srne?ek
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blazer00 Tak to vybíjení mohu asi potvrdit. Mám panasonic Lumix, první lumix co šel na trh, a tak po třech letech se opravdu začali extrémě rychle vybíjet baterie...jinak jsem zvyklý kupovat zařízení z vyšších tříd, a věci vydrží fungovat o dost déle...

blazer00
blazer00
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek Kupovat vyšší třídu má smysl jen u věcí které plánuji používat dlouho. Například Hi-Fi audio sestava. Naopak třeba mobil si raději koupím v číně za pakatel a za rok si klidně pořídím nový protože vývoj jde velmi rychle dopředu a ty ceny jsou opravdu pro nás k smíchu. No a pak je tu jiná sorta výrobků s kterou jsem se osobně setkal a viděl že se to tak praktikuje a to je to, že jsou to výrobky z číny s nalepenou jinou nálepkou výrobce za evropské ceny.

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @blazer00: Popravdě, ikdyž to vypadá, že si dnes člověk může dopřát víc než dřív, protože je všechno levné, opak je pravdou. Všechno je spíš dražší, než bývalo dřív. Takový poctivě navržený fén nebo kuchyňský robot, jako se dělávali v 60. letech, by dnes stál majlant, ale těžiště trhu je dneska spíš u těch levnějších výrobků, které co do kvality nesnesou srovnání. Slyšel, že prý existují i vývojová oddělení na výrobu kurvítek, ale moc tomu nevěřím a spíš si myslím, že je to všechno dáno snahou výrobce co nejvíc ušetřit - používá šmejdský materiály, najímá diletanty a neprovádí dostatečně kontroly jakosti - přesto ale chce zabezpečit, aby výrobek nemusel opravovat v záruční době, takže se snaží neodfušovat to zase až tak moc, aby to vydrželo alespoň rok na americkým trhu. Protože u nás v EU je záruka dvouletá, musí se elektronika prodávat dráž, protože se do ceny promítá předpokládaný servis v druhém roce užívání, popřípadě se udělá jiná série pro EU, která ale už musí být kvalitnější, aby vydržela alespoň ty dva roky. U vyšší třídy už se pak toliko nekonkuruje cenou, takže je prostor pro to, aby se jakost výroby hlídala, použili se lepší materiály a nasadili se na to i lepší inženýři. Ideální potom je, když výrobky začne dělat někdo, jak já říkám "po Česku", tedy inženýrsky dobře a jednoduše, z poctivých materiálů a za dobrý peníze. Takhle "nesmyslně" se totiž můžou chovat jen Češi, kteří neví, jak funguje marketing - a podle toho to taky vypadá - i když prodávají skvělé výrobky skoro zadarmo, většinou brzo zkrachují.

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 8. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @Uživatel: Budete se divit, ale taková oddělení existují. Exkolega dělá v jedné německé automobilce na pozici "Inžených únavových vlastností materiálu". Když tam nastupoval, tak si myslel, že se bude snažit díly vhodně dimenzovat tak, aby vydželi. Omyl. Jeho prací je navrhovat nedůležité díly tak, aby po nějaké době praskly. Jde o takové ty blbiny jako je držáček na pití, panty u skřínky u spolujezdce, madlo na seřizování sedačky atp. Když jsem se s ním naposledy bavil, tam mi říkal, že tyto díly navrhuje na interval 5ti let, ale jsou tlaky na 3letou lhůtu. Cíl je jednoduchý - vyvolat v zákazníkovi podvědomě to, že si myslí, že auto už je opotřebené a měl by si koupit nové. Soudě dle jejich prodejů jim to vychází.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 8. 2011 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @Uživatel: Přímo oddělení na kurvítka neexistují, ale prakticky všichni výrobci elektrosoučástek vyrábějí a hlavně projektují své výrobky v několika řádách, které se od sebe liší střední dobou životnosti - na toto existuje celý vědní obor, ve kterém se projektují součástky, jejichž životnost se nastavuje s přesností měsíců (samozřejmě v rámci statistiky).

BTW rodiče si v 62. roce koupili Sonet Duo (kotoučák). Hraje dodnes.. :) Proč? Protože všechno bylo několikanásobně konstrukčně předimenzováno a 60. léta ještě neznaly pojem "spotřební zboží."

vmicho
vmicho
Level 1 Level 1
9. 8. 2017 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @eLzyx: Budem hádať: BMW :D
Prečo? Kolega inžinier bol práve tam na biznis návšteve (niekedy okolo 2013) a po mítingu si pokecal s baworskými inžiniermi - sami sa mu posťažovali, že musia všetko (aj v motore) dizajnovať na 150000km, že chcú predávať viac áut.

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @eLzyx: Co se člověk všechno nedozví... nicméně pěkné vědecké pojednání o kurvítkách najdete i zde

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurvítko

je tam například zmíněno, že světovou velmocí v produkci kurvítek je Čína a zároveň je velebena jejich nedostižnost ve výzkumu a vývoji kurvítek, neboť jsou jedni z mála, komu se daří zaudovávat kurvítka i do kamenných bloků. Jejich potravinová divize kurvítek si také získala věhlas po celém světě, ale vzhledem ke zdravotním následkům není až tak vyhledávaná.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @eLzyx: Váš kamarád asi nemá žádnou čest a svědomí když takovou práci přijal. :lol: :lol:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 8. 2011 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @Pidala: A co to má společného se ctí? Doba je už taková, a ty sám bys např. 10 let stejný mobil stejně nepoužíval, že?

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 8. 2011 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @Pidala: Velmi pravděpodobně za to ale má poměrně hodně peněz. Akorát bych chtěl vidět, jak se bude tvářit, až se mu urve madlo na seřizování sedačky v novém Mercedesu. :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
6. 8. 2011 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Srne?ek @tynyt: A proč bych ho vyhazoval, vyměnim baterku a jedu dalších 5 let, nepotřebuju machrovat s ňákejma nesmyslama typu iPhone, Galaxy S a podobnejma hovadinama. Mobil stejně používam jenom jako budík. :lol:

StepanPepan
StepanPepan
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak výrobci věří svým výrobkům je poznat podle záruční doby. U správně navržených a vyrobených elektronických zařízení není problém poskytovat záruční dobu 3-5 let. U HW komponentů je to někdy vidět. Že jsou výrobci spotřební elektroniky schopní prodávat i drahé modely výrobků s minimální dvouletou zárukou, je mi záhadou. A je mi taky záhadou, jaktože je někdo ochotný si to koupit? Televize z top řady za 50 tisíc s DVOULETOU ZÁRUKOU?! To snad né...

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan To jo no, třeba zdroje Eurocase, ty odejdou na den přesně po 2 letech. :lol: Teda až na vyjímky, jedem mi fachá už 5 let. Ale například muj zdroj od Coirsar má 5 let záruku a moje sluchátka Koss dokonce doživotní.

blazer00
blazer00
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin O sluchátcích koss mi ani nemluv. Taky je mám a naivně jsem si myslel kdo ví co nemám. Ani né po půl roce a to jen velmi řídkýho používání mi při běžném nasazování sluchátek na hlavu praskl plast mezi mostem a reprem. Dal jsem to na reklamaci a ihned ji zamítli s tím že je to mechanický poškození. Zaplatil jsem to tedy ze svýho a pokud se na nich ještě cokoli po... tak letí rovnou do koše a Koss už nikdy více.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @blazer00: A nejsou to náhodou falešný Kossy z aukra za 100 Kč? :lol: 8)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @blazer00: Tohle už jsem asi u 2 lidí viděl, nejspíš je to prostě špatnej kus a náhoda, já je mam už po druhý a mam je třetí rok a všechno je v pohodě.

blazer00
blazer00
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidala: Kupodivu ne ale jsou to z kamenýho obchodu a to ješte navíc výroční speciální edice Koss Porta Pro 25th anniversary. Asi na nich specálně šetřili a tak taky dali speciálně vyšší cenu :lol:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
6. 8. 2011 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @blazer00: To asi jo, já mam ty klasický a je tam taky znát šetření. Když jsem viděl tu starou verzi z 90. let tak jsem dost čuměl jakej je to rozdíl a prej je to velkej rozdíl i zvukovej, Porty prostě už nejsou to co bejvaly.

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 8. 2011 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan jo, něco to vypovídá třeba o HP. Živnostníkům a firmám dává na HW ROČNÍ záruku. Kdyby nebyla pro spotřebitele povinná dvou letá, tak dostanou taky rok. Hnus. A ten jejich HW? V práci jsem za pět let vystřídal 8ks různých HP křápů. Jen jednou to bylo kvůli morální obměně HW.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx HP byla ještě před pár lety použitelná zbnačka, dneska jsou jejich notebooky neskutečně hnusný, topěj tak že když vedle něj dam kafe tak nikdy nevysydne a maj tak strašnou klávesnici, že by se za ní styděl snad i acer a to nemluvim o lesklejch klastech a monitorech s ultra nízkym rozlišenim 1366x768 který má vertiální počet pixelů stejnej jako pravěký 1024x768 takže kam ten vývoje spěje? Do prdele, k hnusnejch paskvilům který se za 2 roky poserou a musíme hned běžet koupit novej krám, když ne kvuli tom že to odešlo tak kvuli tomu že je tam o jeden lesklej díl víc a je to přece cool a hustý a nemužu používat to co ten jeden kus nemá. :lol: :lol:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 8. 2011 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @Pidala: No vidíš, a přitom kdysi dávno byly klávesnice Compaq pojem, spolu s IBM..

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @Pidala: NO, to kupuješ ale levný šrot. Třeba moje X61 už má odkroucené téměř 4 roky. Jen to bude chtít další baterku. Ale ta má nárok.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
6. 8. 2011 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @petr_: Nemachruj že máš Xkovýho ThinkPada, přečti si ten komentář pořádně a zjistíš že mluvim o levnejch notebocích. Nemužeš srovnávat Xkovýho nebo Tčkovýho ThinkPada s pseudonotebookem od HP nebo Aceru.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
6. 8. 2011 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @Pidala: Tak ale ten tvůj příspěvek nemá smysl. Stěžuješ si, že máš za málo peněz málo muziky. A co čekáš ?

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
7. 8. 2011 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @petr_: Stěžuju si protože byly doby kdy měl každej notebook bez rozdílu ceny solidní pevnou konstrukci a na tu dobu dobrej displej s tehdy aktuálnim rozlišenim a dneska jsou notebooky pod 20 000Kč z papíru a maj rozlišení jak 10 let starý 17" CRT.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
7. 8. 2011 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx @Pidala: Ale zase je pravda že v těch dobách ani ten nejlevnější notebook nestál pod 20000Kč. :lol: Prostě kdybych dneska kupoval novej notebook tak první kterej by mě trochu zaujal je ňákej ThinkPad za 27 000Kč, nic levnějšího bych nechtěl snad ani zadarmo. Ale 27 000Kč je částka kterou nikdy pohromadě neuvidim, takže neni pravda že si dneska už muže dovolit notebook každej, to ci si každej muže dovolit je pseudonotebook.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan :lol:
Proč by to dělal - okrádal by i sám sebe o budoucí zisky
2 roky je ti málo ? tak se podívej, jakou záruku dostaneš na většinu elektroniky v Americe :wink:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan kupujes si denne novy slipy nebo si peres? neni vsechno na jedno pouziti, jak to praktikuji soudruzi v americe. :lol:

Mirek
Mirek
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Je tam zaruka sice kratsi, ale zase je tam to zbozi o dost levnejsi...

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @kingbean: Mirek: A je dnes snad problém nakoupit z ciziny za podobné ceny jako v Americe (nebo nižší přímo z Číny) ? mimochodem - zákonná záruka je v USA jen půl roku - a cenový rozdíl ? :wink:

kingbean: To reaguješ na koho, či jak to souvisí? Mimochodem chlap slipy nenosí.

karicz
karicz
Level 1 Level 1
21. 12. 2013 05:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @khorghan: Ano zakona lhuta v USA je pul roku,ale uplne bez problemu za par dolaru si ji muzete prodlouzit az na 5 let

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @khorghan: khorghan: reagoval jsem na to co jsi napsal...pravda slipy uz taky zadny nemam...ale chtel bych te videt jak kupujes lednicku ze statu, navic je to tam levnejsi ale nase dane to pri dovozu bezvadne smaznou. Spis je tu ten spotrebni aspekt, je prasarna veci neustale nove vyrabet a funkcni stare zahazovat nebo vyrabet smejd, uz brzo to vsichni pociti az dojdou drahe kovy.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @kingbean: Nemusíš kupovat přímo ze států - ale koupíš u nás elektroniku za jejich peníze, když hledáš - či jen o fous výš - ale pak se nesmíš divit problémům s opravou - jsou to jako u mobilů "šedivky" - záruční servis ti to neopraví, musíš to tahat zpátky k prodejci (pokud ještě existuje) - vždycky je to něco za něco.
Já cíleným kurvítkům nevěřím - takhle řečeno je to prostě ptákovina - je to prostě v dnešní době cílený návr s nejnižšími možnými náklady pro výrobce - a tu musí navrhnout tak, aby součástky vydržely jen "průměrné" používání po dobu zákonné záruky. - Kvalitnější součástka je prostě dražší - když najdeš v obchodě 2 ledničky - úplně stejný - jen jedna bude o 50% dražší - a výrobce ti řekne, že je kvalitnější (lepší materiál, lepší kompresor...) - uvěříš mu a koupíš ji ? :?:

výše zmíněné problémy s rychlým vybíjením baterek ve fotoaparátech - odešel kondík pro blesk

níže repro genius - zase odešel kondík (přehřátím) - (namátkově zkoušeno asi 10 různých typů - 2hodiny hudba na 80% hlasitost - některé umřely, některé zeslabily, všechny přehřátí - výkon v uzavřené bedně, zesilovač bez chlazení - šroubky držící zesilovače rozpálené...)

Samozřejmě, že tyto mohl výrobce nahradit kvalitnějším - ale dražším - ale pak by se objevila druhá součástka v pořadí - tu by taky mohl..... a kde by skončila cena ? Jaká životnost je dostatečná ?
Můžeme si za to sami - všechny zajímá jen nízká cena a pak se diví... -

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @kingbean: Nojo, ale vysvetlujte tohle lidem, kteri ekofasistum uverili, ze srotovne je ekologicka zalezitost. ;o)

jeronim77
jeronim77
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=článek]Kdo by chtěl problémy Microsoftu, jehož polovina uživatelů se zuby nehty drží Windows XP a odmítají upgradovat na novější systém?[/quote].
Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 8. 2011 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jeronim77 Čas přejít na Avast. :D Stejně sem nikdy nechápal uživatele placených antivirů. V praktickém testu jde zavirovat obojí zhruba stejně snadno.. Když je uživatel debil, tak nepomůže ani svěcená voda (nebo placenej antivir).

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Než Avast tak radši Aviru, já jsem na tu točící se ikonu avastu alergickej. :lol: :lol:

jeronim77
jeronim77
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius právě na Avast jsem přešel, k rozhodnutí pomohl i nedávný test antivirů zde na pct.

hobou
hobou
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už z názvu je jasné, že jde o zboží, které se spotřebovává, nevydrží. Osobně se mi nestalo, aby mi nějaká elektronika odešla dřív, než jsem měl potřebu ji upgradovat (kromě liteon cd mechaniky, která nebrzdila kotouče a při otevření je vyhazovala roztočené do prostoru :D ) Elektroniku nakupuji v "low" segmentu, takže mi není líto, když ji za 3-5 let vyměním, naopak si řeknu, že dobře pracovala a dopřeji ji odchod do křemíkového nebe, nebo ji nechám dožít na důchod.

Elektronika je velmi živý artikl, který se točí každým rokem, takže nevidím důvod proč bych měl mít třeba digitální fotoaparát nebo televizi déle jak 10 let - i když bude mít dobré komponenty a fungovat, tak stejně bude pokrokem a technologicky tak překonaná, že už bude prakticky nepoužitelná.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou [quote=hobou]Už z názvu je jasné, že jde o zboží, které se spotřebovává, nevydrží. Osobně se mi nestalo, aby mi nějaká elektronika odešla dřív, než jsem měl potřebu ji upgradovat (kromě liteon cd mechaniky, která nebrzdila kotouče a při otevření je vyhazovala roztočené do prostoru :D ) Elektroniku nakupuji v "low" segmentu, takže mi není líto, když ji za 3-5 let vyměním, naopak si řeknu, že dobře pracovala a dopřeji ji odchod do křemíkového nebe, nebo ji nechám dožít na důchod.

Elektronika je velmi živý artikl, který se točí každým rokem, takže nevidím důvod proč bych měl mít třeba digitální fotoaparát nebo televizi déle jak 10 let - i když bude mít dobré komponenty a fungovat, tak stejně bude pokrokem a technologicky tak překonaná, že už bude prakticky nepoužitelná.[/quote]

10 let stará zrcadlovka je pořád použitelnej foťák, ale to někdo kdo si kupuje nejlevnější věci nepochopí. Výhodnější je investovat do životnosti. K čemu je mi kupovat novej notebook kvuli tomu e má výkonou grafiku, když stejně dnešní hry stojej za CENZURA? Si radši koupim 3 roky starej ThinkPad Tčkový řady a budu spokojenej dokud neumře.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou je rozdil dat tam levne soucastky s kratsi zivotnosti anebo tam dat naschval kurvitko (cestina je krasny jazyk). Nektera spotrebni elektronika ma moralni zivotnost kratsi nez zarucni dobu, to je fakt, ale takova lednicka nebo pracka muze fungovat 20 let bez problemu, zas takovy vyvoj tam uz neni. Sam uvadite 10let na televizi nebo fotoaparat, vetsina jich nevydrzi ani 5 let.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Teď jsme řešili jednu pěknou a dobře fungující CRT televizi od SONY, je jí 10 let, byla upgarována. Ale co s ní, bylo nám ji opravdu líto vyhodit. Co třeba se starý mi počítači - spousta jich může ještě dlouho běhat.

hobou
hobou
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Ano, je pravda, že u "domácí" elektroniky, kde už v podstatě žádný praktický vývoj není (jen ten marketingový - vysavače sají lépe, než kdy předtím,...) by měla být kvalita před cenou, ale kupte si drahý vysavač, když vám [b]nikdo[/b] nemůže zaručit, že drahé = kvalitní. Před týdnem jsem luxoval s přítelkyní auta. Já měl 20 let starý neznámé značky a v pohodě jsem doluxoval. Ona s novým Zanussi 1600W, Bůh ví co ještě doluxovala po 5 minutách, protože se přehřál a až do večera nešel.

Všechny kuchyňské a "domácí" spotřebiče ano, tam je to problém, ale v rovině digitálních kamer, foťáků a počítačů jsem měl vždy to štěstí, že životnost předběhl vývoj.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @hobou: Na chatě máme vysavač z roku 68 jestli se nepletu, něco takovýho na něm bylo napsáno a funguje dokonale, dokonce se do něj furt daj koupit náhradní pytle. :lol: :lol: :lol:

hobou
hobou
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @Pidala: Jo ten náš má pytel, který se jen vysype a jedeš dál 8) Prostě textilní pytel napojený na motor a trubku. Tam se zkrátka nemá co porouchat.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
6. 8. 2011 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @hobou: Přesně, dneska se musí koupit novej vysavač protože k němu už nejsou pytle. :lol: :lol: Ale tyhle starý to měly vysejpací.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 8. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jeronim77]Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...[/quote]Ale u nodu nerozlisuji nainstalovanou verzi, staci mit licenci a muzu pouzivat starsi novejsi bez rozdilu. Tak proc si nenainstalovat novou? Ze by to melo jiny duvod? ;-)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Má to cracknutý jako všichni. :lol: :lol:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprostej souhlas s článkem. Nedivil bych se, že by měli divize na výpočet správného kurvítka. V elektronice stačí podstřelit jednu vhodně vybranou SMD součástku a dokážete spočítat na dny(možná i hodiny), jak dlouho zařízení dokáže být v provozu.
Kdo někdy něco rozebíral a je trochu od řemesla, zůstane mu hlava stát nad tím, co uvidí.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer No to jo, někdy když se v něčem hrabu tak si řikam že bych to navrhnul líp i bez toho abych ten obor studoval. :lol:

Scapino
Scapino
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]...Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací...[/quote]
Však tak ještě ta doba nenastala a není všem dnům konec...
Nikde není psáno, že některá z posledních aktualizací nebude obsahovat popisované kurvítko (pokud jím nebyl už poslední Servis Pack) a rovněž nikde není psáno, že XP půjdou po ukončení podpory po eventuelní přeinstalaci znovu aktivovat atd.

Ozana
Ozana
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Scapino] ...nikde není psáno, že XP půjdou po ukončení podpory po eventuelní přeinstalaci znovu aktivovat atd.[/quote]
od toho tu máme anti-WPA

Zakov
Zakov
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jeronim77][quote=článek]Kdo by chtěl problémy Microsoftu, jehož polovina uživatelů se zuby nehty drží Windows XP a odmítají upgradovat na novější systém?[/quote].
Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...[/quote]
Jestli nepouzivas Win ME nebo starsi lzes, nebo pouzivas NOD v 2.7 ve Win XP? S koupi nove licence mas automaticky novejsi verzi NODu. Trvat na verzi 2.7 je hloupost, protoze je horsi nez verze 3 a 4...

jeronim77
jeronim77
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zakov Používám ho na XP, nemám zapotřebí neříkat pravdu.. pokud budeš chtít, mohu ti ukázat screen s tabulkou :)

jeronim77
jeronim77
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jeronim77 Abych připsal, používám ho i na dvou Win 7... ale tomu asi nebudeš věřit, pokud budeš chtít důkaz skutečně se mohu pochlubit screenem :)

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen dodatek k tomu odstavci o novém formátu Docx. Tuším, že téměř od začátku nástupu Office 2007 a Docx se na webu MS objevila aktualizace pro většinu starých Office, aby uměly s Docx také pracovat.

marek1036
marek1036
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JoeBlack Já jsem pro změnu vlastnil už dvoje reproduktory genius 5005 a odešly mi naštěstí vždy v záruční době. Takže jsem měl štěstí a pokaždé mi to vyšlo ještě tak dobře, že mi vrátili peníze. První mi odešly asi po roce a druhé po roce a deseti měsících. A vždy byl na vině ten samý kondenzátor, který byl totálně zdevastovaný. Bohužel kamarád už takové štěstí neměl a odešly mu ty samé repráky po 2 létech a jednom měsíci (také ten samý kondenzátor). A poté jsem se podíval do diskuze na jeden nejmenovaný e-shop a co tam nevidím, většině lidí se po dvou rocích stalo to samé.

gos
gos
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek1036 Tak nový kondík a jede se dál, ne?

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč mít výrobek déle než po záruční dobu, nebo třeba i po deseti letech? Dobrá otázka. Třeba proto, že za pár desetiletí tu chcípneme? Megahromady odpadu pevného plynného i kapalného nejen z výroby ale i z "pokažených výrobků", které jsme "prostě museli" vyhodit a konzumovat nové... Ale to nás nezabije, to né, protože dřív se rozbombardujeme kvůli ropě, protože naše moderní doba a životní styl je jedině o ropě, matce všeho kolem nás. Proč zas kupovat nový výrobek? Abych byl IN? Jen proto že umí nějakou novou pípovinku? Kupujeme, spotřebováváme, konzumujeme a taky se z toho jednou pěkně... no řekněme že opotíme. Tohle není z mý hlavy, včera jsem viděl jakýsi dokument na téma konzum v americe a celkem mě to dostalo do kolen... Nejsem žádný ekoaktivista, ale asi se jím stanu. Jo a vyskočil bych z kůže, když se mi rozbije měsíc po záruce lednička za kterou jsem dal celej plat, v servise mi řeknou za opravu 2800 a nebo ať si koupím novou. Tady se někdo po... řekněme pobláznil? Tolik zbytečného odpadu na skládku? Jen aby byl kšeft? Rovnou prohlašuji: skoro VŠECHNY výrobky elektro co mám doma už jsem musel reklamovat nebo si po záruce nechat opravit. Slyším slova rozbitý elektro a začíná mi tikat oko! Kvalitnější výrobky= sice menší výdělky (paradoxně možná víc pracovních míst- když vše nebudou dělat mašiny...), ale zato menší frekvence nakupování zboží s dlouhou životností = pomalejší cesta do průšvihu. Jasně, i vývoj by byl daleko pomalejší- no a co? Vyhodit starou věc abych si chvilku mohl pohrát s novou hračkou? Jo tomu rozumím, jsem na tom stejně. Jsem taky trochu pokrytec. Tajně toužím po Htc Desire s Androidem, ač můj hloupý poctivě udělaný W880i SE stále šlape a krásně vypadá. Vsugeroval jsem si tu potřebu. Tak pročítám diskuze, sleduju videa, i se zasměju u horlivých diskuzí na téma Symbial vs Android. A reakce lidí, co ho mají déle? - "Hej, jako fakt kůl tem nobil, koukej jak se přepínají obrazovky a jak je to animované, bomba ne? Jo a ty hry, občas si nějakou střelím, ale už mě to neba, to je pro děcka. A těch vidžitů, no ty kráááso, sice jsem to vyzkoušel a smazal, ale těch možností jako... Jo telefonuju, to je blbý že od huby mám furt zapatlanej displej a smsky se na tom píšou blbě, čudlíky měly něco do sebe... Ale víš jak po mě koukají v hospodě když si ho dám před sebe vedle píva na stůl? A film si na tom pustíš, akorát nemám čas na tom čučet na filmy..." A já sám nevím, zda odolám reklamám odevšad, co mi říkají "Proč jsi sám, jako kůl? Vyhoď mobil, nebuď vůl. Kup si novej, budeš cool!" No, půjdu si znova pustit ten ekofilm, ušetřím deset klacků na dovču v přírodě a nezaneřádím maminku přírodu mým kámošem W880i :-)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
6. 8. 2011 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom Než se začneš ohánět ekoteroristy tak pozor. Přeju ti aby jsi se jedním z nich stal, snad budeš ten, kdo k nim přinese věc zvanou logika, rozum a mozek. Ono totiž ekoteroristi byli ti kro prosadili ROHS bezolovnaté letování, díky kterému dnešní MB a GPU vydržej průměrně 2 roky. Ano ten cín je méně toxickej, ale že toho musíme vyrobit 3x tolik a co za svistva vznikne při té výrobě, což je 100x horší, to už ekoteroristy netrklo. Zatím ve světě víc škoděj než přilepšujou....

petr_
petr_
Level 1 Level 1
6. 8. 2011 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Ale to já dobře vím, někde to tady i píšu.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom No nevím, za posledních 10 let jsem elektroniku reklamoval 2x. Mě prostě věci neodcházejí. Jak to ?
JInak, tím, že se něco rozbije a zlikviduje suroviny přece nemizí, stačí efektivní recyklace.
A když mluvíš o té US, v tom jsou tady dál. Tříděný odpad odvážení přímo od domů, v NY dostaneš za netřídění pokutu.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
10. 8. 2011 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ jo a tady mas vedle sebe tri popelnice na tridenej odpad, prijede auto, a vysype do sebe postupne jednu, druhou i treti aniz by pak nekoho zajimalo ze jde o tridenej odpad :lol:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom Tak s těma tlačítkama naprosto souhlasim, nesnášim dotykový mobiliy. :lol:

XTad
XTad
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom V necem s tebou souhlasim a v necem zase ne. Pokud budes dukladne recyklovat obaly od jidla, stare noviny atd., tak si ten mobil klidne muzes doprat. I kdyz tchaiwanska firma bude, co do ochrany prirody, pomerne stridma. No a kdyz svuj stary mobyl odevzdas k recyklaci (ne nejakemu joudovi do dvora, ale na misto k tomu urcene) tak se nemusis bat, ze bys planete nejak extreme uskodil. A hlavne nezapominej, ze i tvuj W880i byl kdysi necim podobnym, cim je dnes to HTCcko.

DartVader
DartVader
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom Nejen že mne rozesmál článek, ještě mne rozsekal tvůj koment :lol: Máš samozřejmě pravdu a hádat se nebudu, ale chtěl bych uvést věc na pravou míru. Nevím co je to w880i, předpokládám ale že je lepší než k200i.
"Koupil" jsem jej za korunu a trápil se s ním 4 roky. Protože často zapomínám, a hlavně důležité věci, vše si píšu. Proč nepoužívám kalendář? Protože se zapomenu do něj podívat :confused:
A s tímhle telefonem byl horor si napsat upomínku. Byl nejen omezený co do počtu upomínek, ale i znaků každé z nich. Takže po těchto letech jsem byl rád, že jsem peníze na nový tel. obětoval. Takže jestli po něm toužíš, kup. Potřebuješ ho, kup dvakrát. Ale hlavně se nenechej někým ovlivňovat.

hobou
hobou
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom Jako svatá pravda, ale nic by se nemělo přehánět. Já se tedy za ekologa považuji, ale jednou za 5 let si pořídit nový telefon, foťák nebo počítač mi líto není. Ony se všechny obalový materiály dají zrecyklovat a i vyřazená elektronika se dá dál zpracovat na sběrném dvoře. Mnohem mnohem horší to je s odpady denní potřeby -jídla. Od té doby co jsem začal důsledně třídit všechen odpad z obalů na žrádlo a kompostovat, tak mi stačí vynést běžný "komunální" směsný odpad jednou týdně a déle. Na žrádle se nabírají tuny odpadu, ne na elektronice.

Ano je správné si před koupí položit otázku, zdali to nové zařízení skutečně potřebuji a jestli jsou pro mě nové funkce natolik klíčové, ale držet si výrobek donekonečna za každou cenu podle mě také není nutné.

A na závěr nejpodstatnější úlohu na záchraně lidského života na zemi z hlediska ekologických podmínek hraje naše vláda, tam je třeba upírat pozornost a nároky. A světe div se, ale i v tomhle je tolik nenáviděná Čína kálející na všechny "eko" limity před námi, protože tam se nestřídá vláda každé 4 roky (což je z hlediska ekologie směšná doba) a plánují do budoucna. To je ten podstatný rozdíl. U nás 4 roky koryto chramst chramst a nazdar. Ekologické postupy si žádají minimálně desítky let a na to naše uspěchaná civilizace nemá čas :D

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou No a videl jsi jak planuji ekologii v cine? Dost sila. Jinak to ze davas stare veci do sbernych dvoru a ze teoreticky se daji obalove materialy recyklovat je fajn, ale prakticky je to z velke casti neefektivni a tu starou elektroniku nikdo moc nerozebira, bud tam je vetsi kus kovu nebo to jde s ostatnim odpadem. Vsem vrele doporucuji dokument Plastic Planet, nejsem nejak zanicenej ekolog, ale ti co obhajuji zahazovani kde ceho by si mohli uvedomit, ze v cem je asi chyba.

hobou
hobou
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @kingbean: Dík za tip, určitě zkouknu. Chtěl jsem říct, že toliko obalů co mám za rok z elektroniky vyprodukuji za týden z žrádla. Víc než vydržovat telefon o dva roky déle, je lepší se zamyslet co dělám s obaly z jídla a jestli mohu třeba více nakupovat ve skle nebo v papíře.

Samozřejmě, všichni víme jak to s Čínou a ekologií je, ale vyčítat jim to rozhodně nemůžeme. My Evropani jsme dali ovzduší pěkně zabrat během průmyslové revoluce, tak proč by teď Asiati neměli mít právo vypustit stejné svinstvo (přepočteno na hlavu), aby se dostali na naši úroveň? Oč máme větší právo "dýchat" než oni? Asi to nebude tak jednoduché, ale myslím, že by stálo na to pohlédnout i z téhle strany. Ale hlavní gró, které jsem chtěl vyzdvihnout bylo to, že všichni dnes chtějí všechno, hned a zadarmo. Politik dnes nemá zájem něco udělat pro ekologii, když mu stejně za 4 roky končí období. Proč by dělal něco, co stojí peníze čas a není populární, když to výsledky ponese třeba až za 50 let? No a v Číně tam ten mocipán klidně těch 50 let sedět může, takže je to samozřejmě zajímá, jak to tady bude za 50 let vypadat.

Vodník
Vodník
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dost dobrej článek, možná trošku spekulativní, ale napsanej pěkně čitelně ...
btw někdo z redakce opravte ten tag "terorie" (předpokládám že to má být teorie)

chulygun
chulygun
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 8. 2011 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ja som si kúpil autorádio Pioneer, zapojené priamo na zosilňovače cez RCA výstupy a hneď po prvom spustení sa z reproduktorov začalo ozývať nepríjemné a neutíchajúce bzučanie ... po konzultovaní so servisom mi bolo povedané/napísané, že si za to môžem sám, pretože je to chybným zapojením alebo chybnými káblami a záruka sa na to nevzťahuje. Veľmi zaujímavý je fakt, že som skúšal ešte ďalšie autorádio, mobil, MP3 prehrávač aj notebook a div sa svete nič nebzučí a všetko hrá krásne čisto. Pán "Servisák" mi povedal, že je odpálená kostra RCA výstupov a oprava ma bude stáť 12€, pričom samotná odpálená SMD poistka stojí cca 0,3€ a robota je to cca na 15min. A ako tak čítam po internete všetky Pioneery majú s danou poistkou problém - či sa jedná o low-end, mid-range alebo hi-end ... všade je tá istá poistka, na ktorú sa záruka nevzťahuje a ktorá sa veľmi rada odpáli aj pri veľmi nízkom zaťažení - u mňa to bolo zapnutie rádia 8)

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

můžu potvrdit, pračka Tatramat 500.1 nám vydržela přes 20 let, odešla asi před týdnem. Jsem zvědav co ta nová přežije :)

Asi před půl rokem mi odešla i televize Nokia, lepší zvuk sem u televize neslyšel, byla stará přes 10 let.

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přesně tak, ale musíš chápat, ty firmy si to nemůžou dovolit, to by zkrachovaly... Ale je to smutný no.

jinak, jak se ten film jmenoval prosím tě ?

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelpipa Já to chápu. Protože MY lidi to tak chceme. Je mi jasné, že to není vina "zlých megakorporací z pekla" ale peněženka zákazníků, která jim tento postup diktuje. Neštvou mě firmy. Štvou mě lidi! Ti co řeknou: "Boty/hadry/mobil.. atd ma rok pohoda, pak s tím švihnu do konťasu a zakešuju novej, nebudu přece lůzr s rok starým botama/hadrama/ mobilem..." nebo " Blablabla koupím levnou čínu za pakatel, pak s tím mrsknu do popelnice protože ten vývoj táák letí..." OOOO Božeeee!!!! Máte tušáka, kolik tun odpadu (ano- tun odpadu) přijde výroba 1 mobilu? (bude to hodně nepřesné, ale mám pocit, že na příklad na výrobu 1 zlatého prstýku je6-12?? tun odpadu nebo tak...) Dejme tomu že je nás tu v deset milionů a hypoteticky si každej trouba koupí co rok novej mobil..... áále to je jedno, hrách na stěnu házet, jak to po sobě čtu, lidi si stejně zaslouží vymřít tak co :-)

A film se jmenuje: Nakupuj, dokud nepadneš Přeju pěkné pokoukáníčko :-)

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom To ale berete vytěženou hlušinu. No co, naveze se zpátka a vlastní surovina nikam nezmizí, pokud se mobil zrecykluje.

blazer00
blazer00
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom Hmmm.. když už jsme u těch mobilů tak musím dodat že můj Sony Ericsson umřel po dvou letech a to už rok pokulhával. Přítelkyně má teď Samsunga a ten taky vypadá na výdrž 2 max 3 roky. Prostě jen odmítám platit za telefon 4000 a více když stejně nevydrží. To si raději koupím tu čínu která vydrží stejně a cenou jsem okolo jedné tisícovky. Mobil nekupuji protože chci novej ale proto že ten předchozí krám umřel a mobil potřebuji. Taky by mne zajímalo kde jste přišel k takové blbosti že z jednoho pár gramovýho prstýnku je tolik odpadu?? To možná počítáte i tu hlínu při těžbě ne? Ale to není odpad~~! Pokud bych se držel vašich čísel tak bych se dostal při výrobě jednoho auta k nehorázným číslům odpadu. Než řešit nesmysly ohledně prstýnků tak se raději zamyslete v jakých obalech nakupujete potraviny. Potravinářskej průmysl je jedním z nějvětších zdrojů odpadu~~ Já doma odpad třídím a opravdu můžu říct že plastů je z odpadu nejvíce. A to se snažím nakupovat tak abych se jim vyhnul.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomftom @blazer00: U mobilů je to naopak, čim levnější tim dýl vydrží. Já mam nokii za 1300 Kč, mam ji už 4 roky a kromě pár jizev na displeji je to jako nový a stačí mi to, nepotřebuju dělat někde machra a hrát píčoviny na mobilu. :lol:

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
5. 8. 2011 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelpipa No pane Rybko. :lol:
Je to Váš názor,můj názor je zcela odlyšný. :roll:
U Vietnamců koupím boty -vydrží měsíc,koupím si Nike vydrží mi 4 roky a jsem spokojen.
LCD TV jak hodně lidí řvalo že mají životnost 2-3 roky jo a které? máme LCD 6 rokem to samé brácha a další lidé kolem :!:
PC OK měním podle potřeby výkonu ale vše funguje výborně i těm co jsem něco prodal to fungovalo dlouho.
Žádné kurvítka - je to jako v životě občas se něco nepovede a nějaký kousek je prostě špatný.To co popisujete je realita všedního dne ale ne seriová výroba (krom Číny,Poláků atd)
Vždy máte možnost výběru a to je rozhodující.Možná jste se špatně vyspal a něco vám přestalo fungovat což se může stát a prostě jste to nedal tak na uklidnění svého Ega jste napsal tuhle věc.Neberu Vám to ,každý má právo na svůj názor a to že výrobek občas není podle vašich představ ještě neznamená že obsahuje slabší mezičlánek.
Já si fakt nevzpomenu že by se nám v posledních letech něco pokazilo a v bazarech nenakupuju a za levno taky ne.
ps: pračka AEG mi vydržela 11 let - spokojenost a stačilo jsou nové modely
sám jsem měnil ledničku ,TV CRT LG poslední co byla vydržela 12 let než odešla - to jsou naprosto normální časy opotřebení :wink:

gos
gos
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Nike a 4 roky? Boty jsou na nošení, ne na dívání. :D

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Máte kliku pane Jarode, tiše Vám závidím. Nehaňte prosím pana Rybku, kupodivu totiž Váš názor by nemusel býti TEN JEDINÝ SVATÝ A PRAVÝ VE VESMÍRU. Máte jinou zkušenost a já Vám blahopřeji. Možná Vy jste se dnes špatně vyspal a proto se na Vás nebudu zlobit a popřeji příští noc klidnou a plnou hezkých snů :-) Také se snažím nekupovat levné věci, ale na luxusní také nemám. Lednička 18.000,- vydržela 25 měsíců - oprava 2800. Sklokeramická deska MORA 12000 - propadla do linky a málem jsem vyhořel - vydržela 19 měsíců -oprava v záruce. Mikrovlnka Gorenje cena 9000 vydržela 27 měsíců rozbité otvírání. Návrh ceny opravy servisu 2000korun. Opraveno svépomocí zakoupením originálního dílu za 29Kč. Domácí kino Samsung (Eisa Award 2008??) cena 19000, vydržel rok a půl, neuznaná reklamace toho, že se sekají I ORIGINÁLNÍ dvd a film nejde přehrát (ponecháno jako zvuková sestava k TV) DVD s HDD Thomson cena 13000 vydržel 20 měsíců, opraba podělaného HDD v záruce. Počítač v servise mnohokrát (spálená deska, spálená grafika, spálená paměť, pořád dokola a to do toho nevrtám...) Vysavač Eta cena 3000 vydržel rok a půl, oprava motoru, motáku na šňuru a ještě cosi v záruce.Mobil SE cena 5000 vydržel rok, v záruce neuznáno neopraveno, prý zoxidovaný (blbost blbost blbost) Pračka Elektrolux 14000 vydrželacca 2,5 roku oprava elektronického panelu 7500Kč tak šla pryč - Nová pračka Candy vyšší řady 12000Kč, po dvou letech zlobí elektronický panel ale ještě se to dá, pak s ní prohodím okno a půjdu se utopit do hospody. Možná jsem na něco zapomněl, jak to po sobě čtu, tak jsem se zase nasr.... řekněme zneklidnil. Už nic nekupuju, kašlu na to, vrátím se k přírodě :-)

Beny.eM
Beny.eM
Level 1 Level 1
27. 8. 2011 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @gos: A to je omyl. :) Např. nyní jsou v módě boty typu kecky, akorát že dřív stály 150,- a teď 1500,- ve slevě, móda je móda. A jelikož taky nejsem z pralesa, pořídil jsem si ne přímo kecky, ale Pumy s rovnou podrážkou. Při placení mi v brožurce prodavač zatrhl variantu obuvi "módní obuv" a u ní je uvedeno, že je vhodná k chození po místnosti a velmi krátké vycházky. Žeje vhodná na dívání tam zapomněli napsat. Po třech měsících normálního nošení ovšem podrážka vypadá jako u jiných bot po roce. Tomu se říká pokrok v módě. :shock:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @gos: Pořádný kanady vydržej 30 let.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @tomftom: To neni normální to co se vám všechno stalo, tolik elektroniky já za život ani neviděl. :lol: Neni to spíš tim kdo tu techniku obsluhuje? Je pravda že dnešní věci nevydržej moc, ale tohle? U komponent v PC se mi nestalo dokonce nikdy že by něco potřebovalo reklamaci kdvuli výrobní vadě, za všechno jsem si mohl sám. Mojí GeForce 9800GTX která je stará skoro 4 roky používá jinej člověk vesele dál. Mam doma plnou bednu starýho HW od Pentium I až po Celeron D do socketu 478 a ty mraky grafik z 90. let ani nepočítam a skoro všechno je to funkční. Jediný co jsem v životě zažil že odešlo prostě jen tak z ničeho nic byla fleshka a pak ňáký krámy z tržnice. Jinak lednici máme ňákou ještě od bolševika, je v pořádku, ale výměnu chceme protože žere, tak snad nová lednice taky něco vydrží. :lol: Jinak vám tim nenadávam, jenom se dim kolik vám toho odešlo. PS: Sony Erricson je pěkná sračka, to odchází opravdu po roce to je pravda. :lol:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
10. 8. 2011 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Pidala: SE V630i - 5 let jede porad pohode, trosku oprejskanej po par padech a zasvineny kontaky od vlhkosti v kapse, baterka taky vydrzi cca 3-4 dny podle pouzivani, samozrejme kdyz parim hry nebo si ctu tak nabijim kazdej den ale jinak pohoda a zadny problemy

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Pidala: Já jsem znal podobného člověka, a ukázalo se, že zatím byl nekvalita rozvodné sítě - napětí létalo od 160 po 280V.
Také mám spolubydlícího kterému se také pořád něco syspe a nadává - ale když vydíte, jak se k tomu chová....ale to málokdo přizná.

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes jsem se zaregistroval na tyto stránky hlavně kvůli tomu, abych Vám poděkoval! Hrozně rád Vás čtu :D . Co píšete, je vtipné, trefné a zajímavé. Vždycky. Tenhle článek mě vytočil do výšin, protože jsem si to samé leta myslel taky a nadával si do paranoiků. Nyní je to černé na bílém. Díky za to, že nejsem paranoik, jen jeden z nedobrovolných blbců konzumní společnosti. Díky za Vaši práci!!!

Tomas_2002
Tomas_2002
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi mám dneska nějakej slabej den, ale vůbec jsem nepochopil ten vtip na první stránce :confused:

marek p
marek p
Level 26 Level 26
5. 8. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Onehdy si kolega stěžoval na to,že mu těsně po záruce odešla dvd mechanika v docela drahém domácím kině od sony.Pak se mi dostal na stůl po záruce nefunkční dvd hyundai a uvnitř se opět skvěla mechanika od sony..
Jiný kolega,vášnivý radioamatér mi ukazoval jak odstraněním jediného vodiče v novém receiveru získá zařízení s trojnásobnou prodejní cenou.

dmx3
dmx3
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bohužel se takovéto problémy nevyhybají i značkám, kde by se to opravdu stávat nemělo - jsem dlouholetým uživatelem notebooků od IBM/Lenovo. Nedávno jsem se snažil najít nějaký model, který by byl konstrukčně naprosto spolehlivý - a on neexistuje. Už dlouho používám T40, která (musím zaklepat) funguje stále skvělě, ale jejím skrytým kurvítkem je grafika ati radeon 7500, která má známou tendenci se odlepovat od základní desky. U X31 je opet ta samá problematická grafika a jeste je k tomu pridany prblematicky invertor pro display. Kdyz jsem zhruba pred pul rokem kupoval dalsi thinkpad do rodiny, tak jsem se rozhodl pro T61, kde je grafika od intelu, která se podle všech informací neodlepuje. Poslední dobou ale začal mít problémy s bootem do windows (cas od casu se nechce nastartovat, vetsinou je uspesny az nekolikaty pokus). Po nejake dobe patrani na internetu jsem se docetl, ze je to nejspis zpusobene odlepujicim se jiznim mustkem (jeste je v zaruce, takze snad vyjde reklamace). Kdyz by se vsechny vetsi cipy delaly jako procesor do socketu, tak by se takovymto problemum predeslo - a cena reseni? tak maximalne 5 dolaru a verim, ze by se tim vyresila velka vetsina problemu se zakladni deskou u notebooku.. Jinak ona socialistická technika měla taky něco do sebe: televize z NDR a lednička z SSSR stále fungují (za dobu, co ta televize stále funguje se u doma u pc muselo vystřídat 5 monitorů-snad žádný nevydržel déle, než 5 let)

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dmx3 [quote=eLzyx]zásadní problém byl v letech, kdy se to začalo používat povinně. Když umře základní desk za těch let - budiž. Škoda 1500Kč max. Ale když umře ŘJ v autě, které má zbytkovou hodnotu okolo 150000Kč a nová ŘJ vyjde na 45000Kč tak to naštve.[/quote]
Automotive segment ale má z této směrnice vyjímku :D

petr_
petr_
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dmx3 To co popisujete je primárně způsobeno problémy bezolovnatého pájení. A víš, čí je to práce ? Ekologů.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 8. 2011 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dmx3 Táta má T61p s grafikou od ATI a zkurvený to bylo pěkně, ale za to nejspíš mohl ten kdo to repasoval ne lenovo nebo IBM. Problém byl ten že z chladiče nebyla odlepená chránící folie a díky tomu CPU a GPU strašně topilo. :lol: :lol: Bez zátěže měla grafika skoro 90°C :lol:

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatujete na problem s kondikama u techto desek? Ty moje vytekly presne 7 dni pred koncem zaruky...takze jsem patril k tem stasnejsim :D

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Stastnej kluk,ja byl 2 tydny po :( ale nakonec to vzaly protoze predtim byla kvuli jine veci 3 tydny na reklamaci a ta doba se do zaruky nepocita :D

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
5. 8. 2011 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=tomftom]Máte kliku pane Jarode, tiše Vám závidím. Nehaňte prosím pana Rybku, kupodivu totiž Váš názor by nemusel býti TEN JEDINÝ SVATÝ A PRAVÝ VE VESMÍRU. Máte jinou zkušenost a já Vám blahopřeji. Možná Vy jste se dnes špatně vyspal a proto se na Vás nebudu zlobit a popřeji příští noc klidnou a plnou hezkých snů :-) Také se snažím nekupovat levné věci, ale na luxusní také nemám. Lednička 18.000,- vydržela 25 měsíců - oprava 2800. Sklokeramická deska MORA 12000 - propadla do linky a málem jsem vyhořel - vydržela 19 měsíců -oprava v záruce. Mikrovlnka Gorenje cena 9000 vydržela 27 měsíců rozbité otvírání. Návrh ceny opravy servisu 2000korun. Opraveno svépomocí zakoupením originálního dílu za 29Kč. Domácí kino Samsung (Eisa Award 2008??) cena 19000, vydržel rok a půl, neuznaná reklamace toho, že se sekají I ORIGINÁLNÍ dvd a film nejde přehrát (ponecháno jako zvuková sestava k TV) DVD s HDD Thomson cena 13000 vydržel 20 měsíců, opraba podělaného HDD v záruce. Počítač v servise mnohokrát (spálená deska, spálená grafika, spálená paměť, pořád dokola a to do toho nevrtám...) Vysavač Eta cena 3000 vydržel rok a půl, oprava motoru, motáku na šňuru a ještě cosi v záruce.Mobil SE cena 5000 vydržel rok, v záruce neuznáno neopraveno, prý zoxidovaný (blbost blbost blbost) Pračka Elektrolux 14000 vydrželacca 2,5 roku oprava elektronického panelu 7500Kč tak šla pryč - Nová pračka Candy vyšší řady 12000Kč, po dvou letech zlobí elektronický panel ale ještě se to dá, pak s ní prohodím okno a půjdu se utopit do hospody. Možná jsem na něco zapomněl, jak to po sobě čtu, tak jsem se zase nasr.... řekněme zneklidnil. Už nic nekupuju, kašlu na to, vrátím se k přírodě :-)[/quote]
Jen jsem si dovolil napsat svůj názor nic víc a Vy mě tu obviňujete že mám nějaký extra nadřazený názor? jste se zblaznil ne? To už tu člověk nesmí napsat nic co se příčí autorovy?
Mám pocit že to tu je jak za komančů - co se nám nelíbí to odsoudíme a vymažem!
Uvědomte si laskavě že jsou i lidé kteří nakupují a mají zboží co jim něco vydrží a nefňukat že někdo má lepší nebo mu dýl vydrží.
Do nikoho jsem se tu nesral tak to laskavě nedělejte taky !!!

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Ne, omlouvám se, pardon. Já se vážně naprosto zbytečně pozastavoval nad Vaším názorem a reagoval možná moc, ačkoli jsem se to snažil napsat v nevážném tónu. To asi proto, že když to tady všechno čtu a vím co se všechno mě pokazilo za ne zrovna lehce vydělané peníze, vybudilo to ve mě emoce. Zkazit náladu jsem nechtěl nikomu jinému, možná se mi to podařilo. Promiňte příteli a všem přeji samé skvělé kvalitní výrobky!!!

tomftom
tomftom
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Uh huh cože? Já Vám to nesmazal to zaprve, zadruhé jste se skutečně sral do Rybky a vaše formulace " já a mí kamarádi problém nemáme, tak co tady autore článku kecáte, blbě ste se vyspal" ZNÍ jako názor poloboha. Tak se už na mě nezlobte, berte to jako muž a ne jako nějaké děcko

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
5. 8. 2011 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný článek a pravdivý, nezbývá, než "smutně" souhlasit..

al3sh
al3sh
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uzasny clanek, pobavil. A muzu rict: souhlasim, zvlaste pak po zkusenostech s tim, jak vypada HTC HD2 zevntitr.

Alu
Alu
Level 1 Level 1
5. 8. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek musím Michalovi opět pochválit, protože styl psaní i charakter jeho úvah se jen tak nevidí.
Teď k samotnému problému. Při čtení článku jsem se dostal do osobního rozporu, kdy se jeden produkt "vykurví" těsně po záruční době, ale druhý a naprosto totožný vydrží šlapat ještě několik let poté. Jak bylo v úvodu napsáno, tak každý jednotlivý prvek přispívá k sumě pravděpodobnosti výsledné předpokládané životnosti produktu. Pokud do toho přidám případ, že část produktu opravdu dožije se zárukou a část přežívá i poté, tak mě napadá jediné vysvětlení. I "kurvítko" se občas "vykurví".

Alu
Alu
Level 1 Level 1
7. 8. 2011 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alu A jinak, jak tady tak čtu, někdo tu má problémy s tím, že není ve všech případech pravda, kdy přidávání více součástí jen přibližuje křemíkové nebe, tak by nebylo na škodu si uvědomit jednu zásadní věc. Pokud by se uměle nepřidávala "kurvítka", máme zde stále ještě elektronkové počítače. Neberte to příliš doslova, ale zamyslete se sami. Úmyslným "kurvením" produktů si zajišťujeme stálý přísun nových technologií. To, že někoho napadlo si tím zároveň zajistit stálý přísun financí už byla jeho chytrost. Je nelogické ho (je) za to odsuzovat, spousta z nás by toho využila, mít tu možnost. :wink:

jmak
jmak
Level 13 Level 13
7. 8. 2011 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alu To bych neřekl, pokud je technologický pokrok dostatečně rázný, zastane snadno roli kurvítka - např. v devadesátých letech byla morální životnost PC mnohem kratší než skutečná a na smetišti často skončily i plně funkční kusy. Zlomilo se to až s příchodem milénia, kdy už bylo nutné cenu stlačit a odbyt popohnat pomocí "fyzických" kurvítek :)

Reklama
Reklama