Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Povánoční výprodeje, podvody v přímém přenosu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Igor
Igor
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 04:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naštěstí nemám televizi, takže ty politicky korektní žvásty a reklamy z ní jdou mimo mě.

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
29. 12. 2011 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor Naštěstí jsem inteligentní a mám i ovladač, který mi dovolí se dívat na to, co chci (tedy dokumenty, sportovní přenosy, sem tam zábavné seriály, debaty, jako je Pod lampou, ...). Řeči o tom, že "nemám telku a je to super" značí jen to, že dotyční nemají dost své vlastní vůle a když by telku měli, tak se koukají na všechny ty nesmysly, co tam dávají a co tak nesnáší. Nebo nemají na to zaplatit si kabel či satelit, tedy jim kouzlo Eurosportu, Novasportu, Discovery, National Geographic, ..., navíc vše HD, uniká. Samozřejmě na filmy koukají přes notebook, k tomu velkou telku též nepotřebují, což je jako pít krabicové víno s poznámkou, že je to taky víno a opít se z toho dá, nač tedy kupovat láhev?
Takže chlapci, můžete dál být extra cool alternativní neovce a snažit se na to sbalit vaši první holku, no my víme, jak to s vámi je :lol:

JohnyRi
JohnyRi
Level 1 Level 1
18. 1. 2012 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega Sice máme televizi, ale nic mě nežene se na ní koukat. Jestli za měsíc na TV koukám hodinu, je to myslím všechno. Ovšem tuhle jsem byl náhodou večer v obýváku a na TV jsem chtěl pustit nějaký film, leč dávali Dnes neumírej, takže jsem byl překecán. Já vím, že je potřeba mít nějaké zpoždění a taky, že ty reklamy tam být "musí", ale to, že film má start v 22:00 + těch ~10 minut zpoždění a už ve 20:20 tam dají reklamu (ještě před titulkami!!! (Bond)) tak to už jsem nekousl a zase má dušička na pár týdnů (ne)klid.
BTW: Než ty filmy v té bedně začnou dávat, mám je 2x stažené. Ve škole ve FullHD :D

Mers
Mers
Level 1 Level 1
2. 1. 2012 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega To je fakt...na české blbosti typu nova, prima a tak nečumím...ale třeba na Discovery je málokdy něco, co mě nezajímá a na co se nedívám...

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
2. 1. 2012 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega pridam se mezi neovce... televiznich kanalu mam dost, kdyz na neco chci koukat, tak si to nahraju a koukam druhy den s moznosti pretaceni reklam. Bohuzel reklam je uz v poradech v dnesni dobe tolik ze opravdu neni v mych silach se na TV koukat v realnem case. Snad je jednou za cas pri nejakem mistrovstvi...
Ale na druhou stranu je pravda ze na Discovery, History, National Geo... je reklam mene jak na zakladnich kanalech

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor TV mám, je to fajn monitor pro HTPC. :D

kutus
kutus
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor Já už naštěstí taky ne. Jen občas zapnu TV přes net, když nastane jedna z výjimek potvrzující pravidlo (přímý přenos). Ale můj kamarád na to civí, přitom je to tak k uzoufání nudné a časem plýtvající médium, nechápu jak jsem s ní mohl vydržet skoro 20 let.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutus presne tak. Sledovani marnejch snimku s tragickym dabingem na nove a prehrsel reklam na kazdym kanale me odradil natolik, ze sem z tv i tuner odpojil (a zapojuju ho jen kdyz bezi ms v hokeji :) )..jinak krasnej clanek, pekny pocteni-a pravdivy. Cela ta hysterie okolo slev mi pripomina duchodcovskou degeneraci, kdy se babice potacej do o 15 minut autobusem vzdalenejsiho kramu, protoze tam maj rozlik o 0,50 levnejsi-v tomhle pripade, alespon, realne)

AL_
AL_
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutus @AL_: z PC, ne z tv samozrejme :) edit!

morke
morke
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 04:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidí milují názvy sleva, akce a podobně. Prodává marketing, ne vlastnosti výrobků.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke No tady prodává spíš lež, než marketing. Ono existuje i cosi jako "férový marketing". Tzn. že když se napíše sleva, tak tam vážně sleva je. :) Jenže ne v Absurdistánu.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 05:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsou normalni lidi, takze znacna cast jsou pitomci, uplaceni a podobne, o jejich prepracovanosti bych uprimne pochyboval...

Timacek
Timacek
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobry clanek

Libb
Libb
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejmenovaný časopis, který se nedávno proslavil kečupovou aférou, na to upozornil a dokonce jsem to zahlédl (s odkazem na onen časopis!) i ve zprávách v TV.
Na druhou stranu mě trochu štve (ale jen trochu), že zatímco já platím poctivě předplatné, tak ty opravdu zajímavé informace pošlou pak takhle veřejně.
Ale z jiného soudku - zrovna včera jsem si koupil mobil, zlevněný asi o 2000 Kč. Opravdu zlevněný, v tom samém shopu měli jen jinou barvu o 2000 dráž a kdekoliv jinde jsem nenašel nic podobně levného, a to ani mezi šedivkami. Bohužel tohle jsou spíše výjimky, než pravidla. Škoda :(

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
3. 1. 2012 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb ale podstata toho časopisu je přece v těch podrobných testech a hlavně jejich měřitelných výstupech. A to do 30s trvajícího TV shotu prostě nedáš. TV je pro tupé konzumující masy, kterým stačí říct "je to takto", ti kdo si chtějí udělat závě sami, musí číst. Např. mají skvělé testy pneumatik, ale třeba elektroniku testují (respektive hodnotí) řekněme hodně diskutabilně. Nicméně právě díky tomu, že máš všechny partikulární testy výsledkově uvedeny, můžeš si celkové hodnocení přizpůsobit a přerovnat svým požadavkům a nárokům.

Takže tyhle TV výstupy považuju spíše za takovou (neškodnou) reklamu tohoto časopisu.

Ssnake
Ssnake
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

*Drtivá většina médií jsou zcela normální soukromé společnosti, jejichž posláním není objektivita, ale kliky a zisk z reklamy. *

a pct mezi nima

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake Ano a ne.

Ano ve smyslu, kliků a zisků z reklamy (byť o zisku v případě jakéhokoliv IT webu v ČR silně pochybuju). Ne ve smyslu, že občas se vyskytne něco i objektivního, třeba jako tenhle článek. :) Občas jsou tu i hodnotné články, sice ne tak často jak bych rád, ale jsou.. i proto sem PCT ještě nepřestal navštěvovat.

motodriver
motodriver
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlasím s pointou článku, ale nesouhlasím s tím, že se jedná o klamavé údaje nebo nedejbože podvod, když někdo napíše až 70% sleva neznamená to, že tam musí být všechno nebo x% zboží se 70% slevou to slovo AŽ znamená, že 70% sleva může být jenom na elektrický kartáček a už je to v pořádku. Ikdyby všechno bylo v průměru dražší a 10% věcí levnější třeba o 20%, stále se jedná reklamu v pořádku, bohužel...

roob
roob
Level 36 Level 36
4. 1. 2012 03:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@motodriver lenze pointa clanku je v tom, ze predavaju zapalky ktore stoja normalne 2 koruny, napisu tam ze stoja 5 korun, preciarknu a predavaju za 2 koruny. Bum 60% zlava.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
28. 12. 2011 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@motodriver si ten claanek nepochopil vid? ..precti si ho jeste jednou

Dexter666
Dexter666
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiež som pred sviatkami zrušil zmluvu s dodávateľom TV signálu a zatiaľ neplánujem iného... Je to priam oslobodzujúce, vôbec mi to nechýba ani teraz cez sviatky... A čo sa týka rozhlasu, počúvam Slovensko 1, myslím, že ponúkajú vyvážené spravodajstvo (zatiaľ som tam o zľavách nič nezachytil)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
28. 12. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale ty přeSkáče na začátku, ty mě trefily rovnou mezi světla. :shock:

MIlna
MIlna
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Jenže ono se v nich nic nepřeSkakuje, spíše se zapínají přeZkami...

A pokud se vám nelíbí hovorová čeština, tak snad už jen lyžarské boty s přezkami.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
29. 12. 2011 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MIlna On to už autor, zaplať matko přírodo, opravil... :wink:

eviljack
eviljack
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek o ničem. Televize je stejně sezónní záležitost, jako nové šaty. V situaci, kdy výrobci chrlí dvě modelové řady ročně, o technologické inovaci nemluvě, by musel být prodejce blázen, aby měl sklady plné rok "starých" modelů.

Co se týče slev "až 70%", všichni víme, že jde o MALL, ale to se autor bojí napsat, aby ho náhodou nezkoušeli žalovat, hlavně, že sám tepe ostatní novináře. Prohlásit, že nižší AKČNÍ cena jiného obchodu je důkazem toho, že MALL klame zákazníky, je docela síla.

Kromě toho se domnívám, že ten, kdo po nějakém výrobku touží, zná jeho průběžnou cenu a dokáže tedy posoudit, jestli je pro něj nějaký výprodej zajímavý, nebo ne.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=eviljack]Článek o ničem. Televize je stejně sezónní záležitost, jako nové šaty. V situaci, kdy výrobci chrlí dvě modelové řady ročně, o technologické inovaci nemluvě, by musel být prodejce blázen, aby měl sklady plné rok "starých" modelů.

Co se týče slev "až 70%", všichni víme, že jde o MALL, ale to se autor bojí napsat, aby ho náhodou nezkoušeli žalovat, hlavně, že sám tepe ostatní novináře. Prohlásit, že nižší AKČNÍ cena jiného obchodu je důkazem toho, že MALL klame zákazníky, je docela síla.

Kromě toho se domnívám, že ten, kdo po nějakém výrobku touží, zná jeho průběžnou cenu a dokáže tedy posoudit, jestli je pro něj nějaký výprodej zajímavý, nebo ne.[/quote]
No to si se trefil,z jakou jistotou chceš tvrdit tebou zmíněnou firmu , že je podvodník ?

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak někteří obchodníci tímto způsobem zlevňují po celý rok. Někteří jsou tím již známý a nikdo jim na to neskočí. Nejlepší jsou třeba "slevy" v oukej :) elektru, kde po slevě jsou jejich ceny větší než v okolních obchodech. Už jsem tam i viděl, že zboží prodávané před slevami bylo levnější než po údajné slevě.
Nicméně u nás už snad většina lidí na to přišla, že povánoční slevy jsou jeden velký podvod. Loni třeba Globus dával poukázky na slevu 25% a 26% ve dnech 25.12. a 26.12. tuším. Bohužel třeba televize, která byla před slevami za necelých 16 tisíc byla rázem v den slev za 19500. Čili nějaká sleva tam ve výsledku byla po použití poukázky na 25%, ale bylo v řádu stokorun a prakticky pár procent.
Jinak nejlepší jsou slevy v obchodech s hadrama. Zkuste si všimnout, jak šla kvalita u nás dolů. Když obcházím obchody s přítelkyní a ona se snaží koupit si něco na sebe, tak i v nových kolekcích je problém najít svetřík nebo tričko kompletně bez vady. Vždy se tam nějaká vada najde. V podstatě se totiž u nás za plnou cenu prodává oblečení, které v Německu nebo Rakousku neprojde kontrolou kvality nebo spadne do reklamací. Zkuste jet do stejného obchodu, stejné značky do Německa a uvidíte.
Trička značek, která třeba v Anglii skoro prodávají Vietnamci za dvě libry se u nás vydávají za známou značku a prodávají se za 300-400 korun za kus. Ve slevách pak najednou za polovic :D.
Celkově jsme západním prodejcům k smíchu. To co by si Němec nikdy za plnou cenu nekoupil, protože to má vadu nebo je to z nekvalitního materiálu, to my tady bereme, platíme za to přemrštěné cely, uznáváme jako kvalitní značku a ještě se na prodejce usmíváme. Přitom se mnohdy dá vyhodit už po dvou až třech vypráních.
Takhle je to ale u nás se vším. Dokud si lidé budou myslet, že kvalitní párek se dá vyrobit za 80 korun za kilo a budou ty divný pasty kupovat, tak se sem nikdy nic kvalitního nedoveze. Na západě jsou sice potraviny dvakrát dražší, ale jsou kvalitní, kde má být maso je maso a ne soja s moukou a kůžema.
Kupujeme odpad, jíme odpad, chodíme oblečený do zmetků, které si na západě obchodník ani nedovolí dát do prodeje. A ještě jsme celý štastný, že máme to drahý značkový na sobě. To jsme prostě my Češi.

cert
cert
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Nie je pravda ze na Zapade su potraviny drahsie. Pozri si www.lidl.de a porovnaj ceny potravin (staci tie zname znackove veci). Niektore vyrobky su vyrazne lacnejsie nez u nas (v SR a tipujem ze aj v CR je to rovnake)!!!

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech [quote=potooczech]Tak někteří obchodníci tímto způsobem zlevňují po celý rok. Někteří jsou tím již známý a nikdo jim na to neskočí. Nejlepší jsou třeba "slevy" v oukej :) elektru, kde po slevě jsou jejich ceny větší než v okolních obchodech. Už jsem tam i viděl, že zboží prodávané před slevami bylo levnější než po údajné slevě.
Nicméně u nás už snad většina lidí na to přišla, že povánoční slevy jsou jeden velký podvod. Loni třeba Globus dával poukázky na slevu 25% a 26% ve dnech 25.12. a 26.12. tuším. Bohužel třeba televize, která byla před slevami za necelých 16 tisíc byla rázem v den slev za 19500. Čili nějaká sleva tam ve výsledku byla po použití poukázky na 25%, ale bylo v řádu stokorun a prakticky pár procent.
Jinak nejlepší jsou slevy v obchodech s hadrama. Zkuste si všimnout, jak šla kvalita u nás dolů. Když obcházím obchody s přítelkyní a ona se snaží koupit si něco na sebe, tak i v nových kolekcích je problém najít svetřík nebo tričko kompletně bez vady. Vždy se tam nějaká vada najde. V podstatě se totiž u nás za plnou cenu prodává oblečení, které v Německu nebo Rakousku neprojde kontrolou kvality nebo spadne do reklamací. Zkuste jet do stejného obchodu, stejné značky do Německa a uvidíte.
Trička značek, která třeba v Anglii skoro prodávají Vietnamci za dvě libry se u nás vydávají za známou značku a prodávají se za 300-400 korun za kus. Ve slevách pak najednou za polovic :D.
Celkově jsme západním prodejcům k smíchu. To co by si Němec nikdy za plnou cenu nekoupil, protože to má vadu nebo je to z nekvalitního materiálu, to my tady bereme, platíme za to přemrštěné cely, uznáváme jako kvalitní značku a ještě se na prodejce usmíváme. Přitom se mnohdy dá vyhodit už po dvou až třech vypráních.
Takhle je to ale u nás se vším. Dokud si lidé budou myslet, že kvalitní párek se dá vyrobit za 80 korun za kilo a budou ty divný pasty kupovat, tak se sem nikdy nic kvalitního nedoveze. Na západě jsou sice potraviny dvakrát dražší, ale jsou kvalitní, kde má být maso je maso a ne soja s moukou a kůžema.
Kupujeme odpad, jíme odpad, chodíme oblečený do zmetků, které si na západě obchodník ani nedovolí dát do prodeje. A ještě jsme celý štastný, že máme to drahý značkový na sobě. To jsme prostě my Češi.[/quote]

Pane málo cestujete ten odpad co nosíme se nosí na celém světě a má to značku made in china, co jíme naše normy jsou přísnější než v Německu tak tu nežvaňte hlouposti!!!A Elektro je dostupné stejnou kvalitou pro celou EU s tím že u nás je obchodník nenažraný proto je to dražší nic víc.
Příště tu nežvaňte blbosti!

mtn
mtn
Level 1 Level 1
3. 1. 2012 02:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm
Tak přesně díky takovým imbecilům to tady vypadá tak, jak to vypadá.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Právě proto, že bydlím 20km od hranic se SRN a právě proto, že tam pravidelně jezdím nakupovat nejen jídlo a oblečení, ale i další věci, tak moc dobře vím, jak to tam s kvalitou vypadá. A není to jen o Německu.
Zkuste si zajít do krámku ve Francii a koupit si šunku či jinou uzeninu. Koupit si tam sýr. Naprosto obyčejný, klidně i vakuově balený. V porovnání s námi nebe a dudy.
Zkuste se podívat na zeleninu a ovoce prodávané v Německu v běžnym marketu.
Já s tím mám tu zkušenost, proto tu neplácám bludy o tom, jak je to všude stejné. To co se na západě neprodá, to co neprojde z důvodu kvality, to skončí tady.
A ano, jsou i případy, kdy některé komodity jsou na západě levnější. Proč se třeba produkty drogerie dají v Německu koupit levněji jak u nás ? Pro příklad takový sprchový gel Nivea. U nás se mimo akce prodává za 69-79 korun, v akci za 49. V Německu se mimo akce prodává za 39-45 korun podle kurzu eura, a je to ten samý, ve stejném obalu, stejná značka, stejný. Podobné je to i pracími prášky nebo máchadly. Běžná prodejní cena značkových produktů je tam stejná nebo dokonce nižší než když je to u nás v akci.
Rozhodně se u nás výrobky neprodávají ve stejné kvalitě a rozhodně neplatíme za stejnou kvalitu stejnou cenu.

Broxik
Broxik
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm jiste a proto kecupy v nemecu neobsahuji plisne a ruzne hnoje a u nas ano. I muj do te doby oblibeny heinz dela kecupy pro nas trh pekne s odelzelych rajcatek. Vubec tomu neverte. Mozna maji na zapade take vady, ovsem daleko mene nez tady. To je proste fakt a nejake cestovani a vase EU s jejima trapnyma smernicema na tom nic nezmeni. POkud nestaci jako priklad kecup muzeme vzit treba Kolu. Myslim tim samozrejme cocacolu a nemusim ani chodit daleko treba na SVK kde maji misto curku nejakou pekelnou nahrazku. dekuji nechci. Samozrejme ze u nas je obchodni nenzrazny kdo tady vtom kocourkove neni ale vozi se tu i kramy presne jak pise vyse.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Vzhledem k tomu že naše peněžní gramotnost je na mizerné urovni je běžné u obchodníků zdražení a pak dají slevu 50% kdy ve finále je sleva 25% ale nekupte to za 50% !!!
Lidi neumí a nechtějí počítat a nepamatují si ceny jinak by nenakupovali zboží které prošlo kolečkem zdražení a slev.
Ale abych nekřivdil všem existují opravdu slevy které jsou pravé bez původního zdražení.
Ti kteří si to umí spočítat na tom ušetří ale pozor!
Marže obchodníků jsou nastaveny k 200%
slevou jsou ochotní jít ke 100% dolů už nejdou a raději neprodají .
Jedinnou vyjímkou je zboží které je žádané zde cena i marže jsou nastaveny tak že zboží se celoročně stále prodává za +- podobnou cenu a slevu lze čekat pouze u nového modelu či technologie.

Jinak k tomu pánovy s párkama!
Ano párek z masa se dá udělat za 80kč jenže to by marže obchodníka byli pouze 100% a to je pro něho málo protože drahé auto a barák něco stojí !!!

koleen
koleen
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, trochu přiložím pod kotel. Vím že Alza.cz propůjčuje čas od času HW do testů na PCT a že redakce má k této firmě asi blízko. Nedpustím si ale jedu věc. Dne 26.12 (Svátek, Boží hod) mi od výše zmíněného obchodu přišla reklamní sms. Když pominu krajně nevhodný čas zaslání, tak si nepamatuji, že bych byl při vyplnění telefonu(pro zásilkovou službu) někde souhlasil se zasíláním reklamních materiálů touto cestou. Obdžel jsem také mail, kde se jsem dostal jakýsi kod, po jehož zadání mi bude aktivováno osobní slevové tornádo. Nikde se nepsalo, na co konkrétně se sleva vztahuje apod. Otevřel jsem si tedy v jednom prohlížeči stránky alza a pro jistotu na jiném nb jsem kod aktivoval. Výsledek? NIC, Vůůůůbec NIC :D

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koleen Tak ale, když už to bylo v košíku.... tak to snad pošlu, ne? :D Sleva nesleva :D

darkmagic35
darkmagic35
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koleen Přišlo mi to samé a když jsem to zkoušel, tak sleva také žádná.. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuhle jsem razil se sestrou do Práglu, že koupíme NB, bazar (cena). Cestou po zaparkování spíše náhodou zabrousíme do nejmenované IT prodejny v Novém Smíchově. Akce, NB bla bla, cena... říkám, hele, tohle je jen o kousek výše než jaký máme rozpočet na ten bazar NB, tohle bude s plnou zárukou a podobný HW a cena se mi zdá dobrá k danému HW. Koupeno. Samozřejmě doma na net, snad jsme udrželi cenu v relacích běžných, koukám koukám, nic podobného nenacházím! Všude cena o 15-20% vyšší!!! No pane jo, já skutečně narazil na slevu (a to je AMD Liano, žádná vykopávka). No ale je to bohužel jen vyjímka potvrzující pravidlo, no...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel A vida, to hned zkusím.
Takže, Alza před Tornádem EPSON EH-TW3200 za 25499,-, po tornádu 25261,-, tedy mi tornádo odválo celých...NECELÉ 1%. Pane jo, snad to ustojím!
U mě vyhlédnutého prodejce (CZC) za 24790,- bez Tornád. Takže asi tak.

maltra
maltra
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak niekto kupuje "zlavnene" veci bez toho aby mal prehlad ci su ich ceny v poriadku v porovnani s konkurenciou, tak je hlupak a tak mu treba. Co ine na to povedat. Zalezi aj od politiky predajcu a informovanosti kupujuceho. Ako priklad uvediem Tesco v UK. Nechcem Tesco obhajovat alebo nieco, ale kedze tam sam nakupujem potraviny tak mam jeden priklad. Neviem ako je to v Cechach alebo na Slovensku, ale v UK ak najdete na letaku alebo obchode informaciu o zlavnenom produkte a oni ho nemaju na sklade, tak vam daju tzv. Promise voucher a aj ked akcia skonci a tovar bude na sklade za normalnu cenu, daju vam ho za tu akciovu. Takisto je dobre si prejst polozky na blocku hned po nakupe a zistit ci sa zapocitali spravne mnozstevne zlavy a podobne. Ak urobili chybu, tak vam daju ten produkt zadarmo plus dalsi taky isti tiez zadarmo. Som si ale isty, ze drviva vacsina kupujucich o takychto "vymozenostiach" ani netusi.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2011 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem je v tom, ze v cizine se po nakupnich svatcich vyprodava bud zbozi sezonni, zbozi zastarale, nebo preskladnene zasoby. U nas ti nasi zlodejicci, kteri si rikaji obchodnici, nemaji problem toto zbozi prodavat jako novinky a jeste ho predrazit. A hloupate sporive ceske ovce to koupi, a patri jim to.

comman
comman
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom, že je to celé vopičárna se asi shodnem, ale proč si jako zákazník mám ohlídávat cenu všeho před a po slevě atd. Tohle je přeci regulérní podvod, všichni to vědí a děje se to stále a nejen o vánocích. Za to by přece někdo měl přinejmenším zaplatit nebo jít sedět. Nejsem zrovna zastánce regulace, ale tady myslím, že už je na místě. Podobně jako u mobilních operátorů a roamingu.

pcmaker
pcmaker
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mně napadá. Když lžou v televizi o slevách, můžeme jim potom věřit co říkají o všem ostatním?

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pcmaker Pak NATO bombarduje jiný stát a věř tomu, že to je vlastně dobře, že to ti bombardovaní vlastně chtějí, že je to vlastně takové humanitární bombardování...
Normálně by si člověk řekl, že když to je v televizi, tak to tak asi je... ale te´d už si tak jistý nejsem...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
30. 12. 2011 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh no jasne v TV rikaji jenom pravdu :lol: :roll: asi nikdo nepochopil ze diky kapitalismu je dalsi level obchodnika v politice (schvalovani zakonu jen pro obchodniky :arrow: krasna ukazka treba prodlouzeni autorskeho zakona z 50. na 70.let protoze by skoncilo placeni za beatles a jine kapely a OSA by nedostavala takovej vejvar) Nastesti v EU jsou jen amateri, protoze v USA jedou ve velkym a takto podporujou farmaceuticky firmy, zdravotni pojistovny (ktere si samozrejme plati doktory aby vymysleli duvod proc nelze pojistku uplatnit), financniky, zbrojni prumysl na ukor normalnich obcanu. Politici tam normalne prechazeji z politiky do soukrome sfery (podnikani v oblasti zakonu ktere si predtim schvalili) a co je hlavni tak lobisti, politici i media tahnou za jeden provaz ale spatny na tom je to, ze vsichni tahnou spolecne proti lidem :x Jinak ale kdyz na to tak koukam tak je uplne jedno koho clovek voli, protoze naprosta vetsina (az na par vyjimek, ktere jsou bud umlceny nebo zdiskreditovany) politiku jde za volanim penez, kterych maji bankeri plno a za to aby dostavali jeste vic si nevahaji priplatit (coz samozrejme daji do nakladu a odepisou). Takhle to proste je a jestli si nekdo mysli ze ne, tak at prilozi nejakej link :idea: milerad bych se totiz dozvedel skutecnou pravdu a ne to co nam je prezentovano pomoci medii :!:

niemand
niemand
Level 23 Level 23
28. 12. 2011 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před Vánocema jsem kupoval zvukovku za 1250,- teď je asi za 1260,- a je u ní nálepka 30% sleva. A lidi na to naletí, to je to nejhorší. Existuje mnoho druhů zboží, které člověk nepotřebuje a ani si ho nevšimne, ale stačí k tomu plácnout "50% sleva", "akční sleva xxx%" a lidi hned začnou bláznit a kupovat blbosti, které nepotřebují v domění, jak skvěle ušetřili. Člověk si skutečných slev všimne jen v případě, že dlouhodobě sleduje cenu a ví, jak by měla vypadat po slevách.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand Proto kupuji se slevou jen věci denní potřeby, tedy především alkohol, u kterého hned vím, na čem jsem ;)

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=potooczech]Právě proto, že bydlím 20km od hranic se SRN a právě proto, že tam pravidelně jezdím nakupovat nejen jídlo a oblečení, ale i další věci, tak moc dobře vím, jak to tam s kvalitou vypadá. A není to jen o Německu.
Zkuste si zajít do krámku ve Francii a koupit si šunku či jinou uzeninu. Koupit si tam sýr. Naprosto obyčejný, klidně i vakuově balený. V porovnání s námi nebe a dudy.
Zkuste se podívat na zeleninu a ovoce prodávané v Německu v běžnym marketu.
Já s tím mám tu zkušenost, proto tu neplácám bludy o tom, jak je to všude stejné. To co se na západě neprodá, to co neprojde z důvodu kvality, to skončí tady.
A ano, jsou i případy, kdy některé komodity jsou na západě levnější. Proč se třeba produkty drogerie dají v Německu koupit levněji jak u nás ? Pro příklad takový sprchový gel Nivea. U nás se mimo akce prodává za 69-79 korun, v akci za 49. V Německu se mimo akce prodává za 39-45 korun podle kurzu eura, a je to ten samý, ve stejném obalu, stejná značka, stejný. Podobné je to i pracími prášky nebo máchadly. Běžná prodejní cena značkových produktů je tam stejná nebo dokonce nižší než když je to u nás v akci.
Rozhodně se u nás výrobky neprodávají ve stejné kvalitě a rozhodně neplatíme za stejnou kvalitu stejnou cenu.[/quote]
Tak si jeďte ten krém koupit do Němec a zaplatíte plus za cestu , pokud je výroba a hlavní sklad v Německu pak zapomeňte na stejnou cenu u nás protože si musíte připočítat plat řidiče a provozní náklady než to sem dorazí a o to je to dražší ! nechápu proč tu chcete diskutovat když tomu nerozumíte!

janis
janis
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]
Tak si jeďte ten krém koupit do Němec a zaplatíte plus za cestu , pokud je výroba a hlavní sklad v Německu pak zapomeňte na stejnou cenu u nás protože si musíte připočítat plat řidiče a provozní náklady než to sem dorazí a o to je to dražší ! nechápu proč tu chcete diskutovat když tomu nerozumíte![/quote]
Fakt? Zvláštní, že třeba škodovky (dokonce v lepší výbavě), vyráběné u nás, vyšly laciněji i v okolních státech, kam se musely vyvézt a tedy uhradit mzda řidičům, speditérům, obchodníkům atd. Přete se zbytečně, realita je dávno jasná - obchodníci u nás mají v některých typech sortimentu opravdu bohaté marže, nižší jakost produktů (použitím levnějších surovin či materiálů) pro "OSTLAND" přiznávají i sami výrobci (zdůvodňují to požadavky trhu a nižší kupní silou) a o "reklamštině" a tricích prodejců už je zbytečné diskutovat.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis U Škodovky je důvod taky to, že je to v ČR "značka". A je to "naše" auto. Sice je to sociál mobil a radši budu jezdit MHD než fobií či ochcávkou, ale každej to tak nevidí. Zhruba tak 50% národa to tak nevidí, takže se daj i tyhle jezdící kousky šrotu prodávat za dost neskutečné peníze. "Brandname" neboli "značka" je klasická vějička na hlupáky a v ČR funguje velmi dobře. Taky ještě aby ne, když je 50% populace na hranici demence..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis Jen bych podotkl, že je zbytečné za vším hledat "napakované obchodníky". Pakovat se může již samotný výrobce při dovozu do naší republiky. Obchodník na to jen narazí tu marži, kterou uzná za vhodnou (třeba i nízkou) a i přes to bude produkt dražší než v okolních státech.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 12. 2011 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ve skutečnosti je za tím stát. Resp. debilita lidí co si naše poslance volí, popř. se současným stavem nic nedělají. Ona totiž USA cena + clo + 20% DPH dost často dělají přesně ten rozdíl cen. Pro ty co nezvládají %, tak 20% je 1/5 ceny a to může být sakra hodně.. Pár procent marže obchodníků už moc nezmění.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 12. 2011 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Daemonius: Opět dost nepřesné. Americké společnosti někdy s oblibou převádějí dolary na eura v kurzu 1:1, což Evropu samozřejmě znevýhodňuje. Dále je pak nesmyl srovnávat Americkou cenu bez DPH a naši s DPH. A také bych nestavěl kalkulaci místní ceny na Americké prodejní + daně, měla by se stavět na velkoobchodní ceně, kterou naznáš. A pravda, pro mnohé importéry není dostupná.

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jiří Zahrádka: a co na to RRTV? Jako investigativni novinar jste se zajiste ujal iniciativy a jal se podat stiznost k RRTV a ted jiz jen cekate na odpoved kterouzto nasledne obohatite svouji uvahu, a nebo si jen styskate a pisete o cem se namane bez nejake vlastni obcanske angazovanosti?

XTad
XTad
Level 1 Level 1
28. 12. 2011 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autorovi jaksi uniklo, ze vetsina zmineneho zbozi (televize atd.) se kupuji, jako vanocni darky, takze se po svatcich lidi rozdeli do dvou skupin (zjednodusene receno). Tech, kteri televizi koupili na vanoce a tech, kteri ji nechteji. No a cilem prodejcu je onu televizi vnutit nekomu, kdo by o ni za beznych okolnosti nemel zajem a "slevy" jsou dokonalym nastrojem. Takze i ten, co pritahl jednu na vanoce koupi druhou na chatu a ten, kteremu ta jeho staci se necha opit FullHD demem, ktere bezi na vystavnim kousku a s vidinou dobreho porizeni taha srajtofli.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
29. 12. 2011 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XTad A hlupáci klikají co to dá!
dostupnost internetu je tak veliká že kapacita hlouposti pak nedá šanci na rozumnou diskuzi!
Jo s těma škodovkama je to opačně a šlo o poměr výdělku a kupní síly ,Němec to měl levnější když vydělal 3x víc jak Čech proto jiná cena no pro nás i tak stále drahé auto byŤ šlo koupit venku levněji i za cenu dovozu,cla atd.

ajkl
ajkl
Level 1 Level 1
30. 12. 2011 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera jsem posílal dotaz jak že to vlastně funguje, přikládám odpověď, která mě vážně rozesmála:-D

Dobrý den,
Akce slevové tornádo je nastavení dealerských cen v rámci kompletního sortimentu z naší nabídky, slevy bývají přibližně od 1-4% z ceny výrobku.

[quote=darkmagic35]Přišlo mi to samé a když jsem to zkoušel, tak sleva také žádná.. :D[/quote]

ronyx
ronyx
Level 1 Level 1
31. 12. 2011 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na začátek díky autorovi - článek ve většině pravdivý. Taky občas patřím k těm, co slevy využijí, tak trochu srovnání.
Byla zde řeč o jistém e-shopu, který všude inzeroval slevy až 70%. Tak jsem se taky jako správný zvědavec šel podívat, co se nabízí. A hned na začítku jsem narazil na stolní pilu, o jejíž koupi již delší dobu uvažuju. Vzhledem k tomu, že znám běžnou cenu, viděl jsem, že cena je nižší než je běžná. Ale přeškrnutá cena se mi zdála nějak vysoká. Takže následoval cenový srovnávač - zde byla pila po slevě asi 10 nejlevnější. Tak jsem mrknul na web dovozce. A on to dovozce opravdu za tu přeškrtnutou cenu z e-shopu prodává. takže reklama nelhala, jen ta cena nebyla tak zajímavá, abych na ni skočil.
Zkušenost druhá. Přišel mi nabídkový mail z e-shopu, kde jsem na jaře koupil na zkoušku roční licenci programu a dál že uvidím, jak se program osvědčí a podle toho třeba koupím dál. Licence mi končila na konci února 2012, takže jsme už zvažoval, že to prodloužím a teď šlo jen o to, jestli to bude zas na rok nebo na tzv. doživotí. Když přišel reklamní mail, mrknul jsem a vidím programy, které mne nezajímaly a málem jsme nabídku smazal. Ale pak mi to nedalo - sleva 70% - co tam vlastně všechno je...? Kouknu pořádně - a ten můj program tam je taky. tak jdu na e-shop - tam je sleva 20%. Říkám si - no, místo cca 500 dát 400, proč ne, každá koruna dobrá, stejně bych ho za těch 500 koupil, i kdyby ta akce nebyla. Tak to hodím do košíku a jdu k pokladně a málem mi vypadly oči. Odečtena další sleva - výsledná cena byla 119kč. No jasně, neváhal jsem a koupil. Tahle sleva nelhala (pro šťouraly - % jsem nepřepočítával).
A když už se tady někdo trefoval do lidí, co tvrdí, že nemají TV... nemám ji taky, už 10let. Stará dosloužila a kromě mnoha časově náročných zájmů a práce stejně nevím, kdy bych ji stíhal. A nějaký Eurosport a pod.? K čemu? To je tak pro lidi z paneláku na zabití času. Ne fakt mi TV vůbec nechybí a co potřebuju, najdu na netu (na filmy skoro nekoukám - tak 2 do roka možná). Takže chápu lidi, co TV nemají a nemyslím, že nemít TV je jen moda ( i když z vlastní zkušenosti vím, za jakýho jsem exota, když někomu neznámému řeknu, že nemám TV).

Reklama
Reklama