Velký výběr strategických her, které zatřásly světem | Kapitola 4
Seznam kapitol
Strategie jsou specifickým žánrem – chybí u nich vzrušení z bezprostředního boje, protože šarvátky sledujeme s odstupem. A také u nich tolik nezáleží na grafice ani na fyzice. Přesto je milujeme! Když se nám podaří rozcupovat protivníka, zadostiučinění je obrovské. Chcete ten pocit zažít? Sáhněte po jedné z těchto her a pusťte se do toho.
StarCraft
- Rok vydání: 1998
- Vývojář: Blizzard Entertainment
- Žánr: real-time strategie
StarCraft je jednou z nejdůležitějších her v historii. Povedlo se ji nastavit nový směr, kterým se real-time strategie v té době ubíraly, jako jedna z prvních totiž přišla s konfliktem několika dokonale vyvážených ras, které měly své hmatatelné výhody i nevýhody. Jednalo se o Terrany, lidi vyhoštěné ze Země, Zergy, což byli obří členovci s cílem dosáhnout genetické dokonalosti a nakonec Protossové, kteří byli vysoce pokročilou mimozemskou civilizací s lehce nadpřirozenými schopnostmi.
StarCraft byl následován DLC StarCraft: Brood War a následně i plnohodnotným pokračováním s názvem StarCraft II: Wings of Liberty. Také to se dočkalo rozšíření s názvem StarCraft II: Heart of the Swarm, na něž má v budoucnosti navazovat ještě rozšiřující hra StarCraft II: Legacy of the Void.
Série byla jedním ze základů progamingové scény. Především v Jižní Koreji, ale i v dalších asijských zemích je StarCraft II stále jednou z her, v níž se konají napínavá eSportovní klání.
Command & Conquer
- Rok vydání: 1995
- Vývojář: Westwood Studios
- Žánr: real-time strategie
Série Command & Conquer je nástupcem populární strategické hry Dune II (dala vzniknout prakticky celé jedné větvi novodobých strategických her). Do paměti se nám asi nejvíce vryla v pořadí druhá hra série, která nese název Command & Conquer: Red Alert. Tato hra byla zasazená do alternativní historie, v níž vynález Alberta Einsteina umožnil lidem cestovat do minulosti a vymazat z dějin Adolfa Hitlera. Ve hře se proto řežou pouze dvě znepřátelené strany – zlý Sovětský svaz a hodní Spojenci.
V Command & Conquer: Red Alert bylo nejdříve třeba zajistit těžbu neznámé mimozemské substance, za níž jste stavěli budovy a vojenské jednotky včetně pěšáků, tanků a letectva, jimiž jste se snažili zlikvidovat své nepřátele. Památný pak byl především skirmish, v němž jsme se do pozdních ranních hodin připojovali pomocí vytáčeného spojení. Zdaleka největší dávku adrenalinu jsme pak nedostávali při samotné hře, ale při otevírání obálky s účtem za telefon. Kdo v dobách modemů ulétl na on-line multiplayeru, si to jistě živě pamatuje.