Windows Phone: Mrtvý, jen ne ještě pohřbený?
i Zdroj: PCTuning.cz
Mobilní zařízení Článek Windows Phone: Mrtvý, jen ne ještě pohřbený?

Windows Phone: Mrtvý, jen ne ještě pohřbený? | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 7. 2015 03:00 72

Seznam kapitol

1. Akvizice Nokie 2. Microsoft není cool. 3. Marná snaha 4. Windows Phone a otravné dlaždice 5. Unifikovaně za každou cenu 6. Kvalita jde dolů

Microsoft oznámil, že propustí 7800 zaměstnanců ze zbytku původní Nokie. Šéf Microsoftu, Satya Nadella, přitom prohlásil, že to neznamená, že by Microsoft končil se smartphony. Vzhledem k tomu, že je Windows dnes nabízen v podstatě jenom Microsoftem, tento tah ale připomíná spíš kapitulaci.

Reklama

Urputná snaha mít unifikované rozhraní za každou cenu.

Microsoft má historicky jednu zvláštní filozofii, které se dlouhodobě drží: Snahu udržovat ovládací rozhraní víceméně stejné na všech zařízeních, ať už jde o zařízení velká anebo malá. Tahle snaha se objevila už u úplně prvních kapesních počítačů s Windows CE 1.0. Objevily se v roce 1996 a jejich ovládací rozhraní vypadalo jako úplně normální Windows 95. To představovalo problém, protože kapesní počítače byly malé a klepání a zvláště poklepání stylusem na obrazovku vyžadovalo docela velkou přesnost. Úplně nejhorší bylo tlačítko Start a scrollovací posuvníky, protože byly nejen malé, ale taky na úplném okraji obrazovky, tedy typicky vedle hrany displeje.

Pokud použití desktopového rozhraní na kapesní zařízení nebyl dobrý nápad, tak u Metra se setkáváme s přístupem identickým, ale zcela opačným: Se snahou použít rozhraní vhodné pro malá zařízení na desktop. I když je Metro principiálně pro smartphony a tablety vhodné, je možné, že se lidem nelíbí prostě proto, že je štve na desktopu.

Použít stejné rozhraní pro velké a malé obrazovky není příliš dobrý nápad. Apple s tím rovněž experimentoval, což je vidět na „iOSizaci OS X“ ale nikdy nešel do takového extrému jako Microsoft. Na rozhraní Watch se naopak zdá, že myšlenku unifikovaného rozhraní zcela opustil a rozhodl se udělat různá rozhraní na míru pro různé velikosti obrazovek. Cílem je, aby rozhraní bylo snadno čitelné, pochopitelné a dobře se ovládalo, ne to, aby bylo všude stejné a to za jakoukoliv cenu.

Jmenování Julie Larson-Greenové do pozice Chief Experience Officer vypadá v tomto kontextu poněkud strašidelně, protože právě její tým byl zodpovědný za inovace typu Ribbon, Metro a jeho nasazení i do serverové verze Windows. (Dosud jsem nenarazil na admina, který by nasazení Metra do serverové verze Windows ocenil.) Zdá se tedy, že snaha unifikovat rozhraní bude u Microsoftu spíš stále pokračovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama