Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz
Skříně, zdroje, chladiče Článek Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA

Jan Štěpánek

Jan Štěpánek

25. 6. 2012 03:00 58

Seznam kapitol

1. Začalo to na papíře... 2. Hardware 3. BT01 (U.S.Army) – konstrukce 4. BT01 (U.S.Army) – bočnice 5. BT01 (U.S.Army) – zbytek stavby
6. BT02 (Russian army) – konstrukce 7. BT02 (Russian army) – bočnice 8. BT02 (Russian army) – interiér a barva 9. Galerie (BT01) 10. Galerie (BT02)

Na téma Battlefield 3 se dnes podíváme trochu jinak – nikoliv očima četaře Henryho Blackburna, ale mistra svářečky Stoobiho, který měl za úkol vyrobit pro Electronic Arts dvě skříně sloužící k prezentaci tohoto herního trháku. Projdeme si celou stavbu od náčrtků až po finální spuštění. Pohodlně se posaďte, tohle jen tak někde neuvidíte.

Reklama

UPDATE Článek jsme původně po domluvě se společnoští EA na pár měsíců stáhnuli, než modované skříně využili na akci Hal3000 LanCraft Summer 2012. Tady je opět k nahlédnutí a jakmile budou k dispozici nějaké fotky z akce, přidáme je do samostatné kapitoly...

Přibližně na konci srpna tohoto roku jsem byl osloven českým zastoupením společnosti EA, která produkuje hru Battlefield 3 do světa, abych pro účely prezentačních akcí postavil skříň inspirovanou touto válečnou hrou. Prvoplánově se však mělo jednat o jednodušší modifikaci existující počítačové skříně, která bude osazena nejmodernějším hardware a design pouze podtrhne strhující podívanou na monitoru.

Po nějakých těch diskuzích se zadavatelem projektu jsme došli k názoru, že zůstávat u jednodušší modifikace by byla škoda, když tématika války je pro interpretaci na počítačové case jako stvořená. Domluvili jsme se tedy na realizaci kompletní přestavby počítačové skříně, která se nakonec vyvinula v custom stavbu. Na celé case tedy není použito jediné součástky z komerčně nabízené skříně.

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz

Jen o několik dní poté přišlo EA ještě s upraveným návrhem, kdy předmětem tvorby měly být hned dvě takto postavené počítačové skříně, ale nikoliv stejné. Každá bude stylizovaná do jedné strany válečné tématiky, tedy tzv. americká a ruská case. S tímto vědomím jsem tedy v hlavě začal tvořit první návrhy designu, které se postupem času převedly na papír.

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz

Skici, které vidíte na obrázcích u tohoto textu, jsou tak výsledkem několika hodin vymýšlení a zkoušení na papírovém modelu. Výsledek je ale stejně přeci jen trochu jiný, protože řada prvků se nakonec změnila v průběhu realizace, takže tyto nákresy se staly pouze prvním krokem, který využila firma EA ke schválení.

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz

V podstatě souběžně s přípravou návrhů se však již mohlo pracovat na základních konstrukcích. Já bych zde chtěl trochu podotknout, že v tomto článku nebude zobrazena úplně kompletní stavba, a to především z důvodu časové náročnosti realizace, která se musela vejít v podstatě do jednoho měsíce. Za tuto dobu se většinou jen těžko stíhá vytvořit jedna modifikace s takto náročnou stylizací, natož pak dvě kompletní stavby. S vypětím všech sil však nyní mohu zpětně říci, že se vše podařilo a obě modifikace jsou bez jakýchkoliv kompromisů osazeny hardwarem a funkční.

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz

Základem pro stavbu obou strojů se stala především ocel. To asi není úplně překvapivé zjištění, protože pro armádní stylizaci by se jen těžko dal předpovídat nějaký lehčí kov, např. hliník. Obě case jsou poskládány na ocelovém rámu z L profilů (20×3), která má samozřejmě pro každou case jiné rozměry. Snažil jsem se už od základu vycházet z reálné bojové techniky obou zemí, která se tak stala inspirací nejenom pro konstrukci jako takovou, ale i pro stylizaci celkově.

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA
i Zdroj: PCTuning.cz

Dlouhou dobu jsem také uvažoval nad realizací dle velmi známého wallpaperu této hry s vojákem jdoucím skrze peklo boje. I tímto způsobem bych si uměl představit nechat modifikací plynout, nicméně ve chvíli, kdy bylo třeba vytvořit dvě nezávislé case, jsem musel volit jinou cestu. Teď už ale pryč od teorie a příprav, pojďme do toho říznout.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama