PCTuning Článek

Zakázková prácička – dvě skříně Battlefield přímo pro EA

Jan Štěpánek
Jan Štěpánek
25. 6. 2012 01:00 58 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Začalo to na papíře... 2. Hardware 3. BT01 (U.S.Army) – konstrukce 4. BT01 (U.S.Army) – bočnice 5. BT01 (U.S.Army) – zbytek stavby
6. BT02 (Russian army) – konstrukce 7. BT02 (Russian army) – bočnice 8. BT02 (Russian army) – interiér a barva 9. Galerie (BT01) 10. Galerie (BT02)

Na téma Battlefield 3 se dnes podíváme trochu jinak – nikoliv očima četaře Henryho Blackburna, ale mistra svářečky Stoobiho, který měl za úkol vyrobit pro Electronic Arts dvě skříně sloužící k prezentaci tohoto herního trháku. Projdeme si celou stavbu od náčrtků až po finální spuštění. Pohodlně se posaďte, tohle jen tak někde neuvidíte.

Reklama
Reklama

Jakmile byla připravena základní konstrukce, z části dokonce už zakrytovaná, pustil jsem se do výroby bočnic. Nejprve té levé.

Rozhodl jsem se pro integraci dvířek s oknem, která budou decentně evokovat vojenskou techniku. Pro výrobu obvodového rámu jsem použil totožný profil jako na konstrukční rám.

Po výpočtu vyřezaných částí došlo na ohýbání a asi po hodinovém prořezávání a ladění úhlů vznikl hotový rám, který přesně kopíruje ten základní. Nepokrývá však kompletně celou bočnici, protože přední část jsem se rozhodl zakrytovat jiným způsobem. Rám je atypický především tím, že jeden z lemů výrazně vystupuje ven do prostoru, i když by možná decentněji vypadalo opačné provedení. Z mého pohledu jde ale o velmi podstatný detail. Následovalo samozřejmě zavaření v místech ohybu, čímž vznikla plnohodnotná dvířka, kterým chybí už jen panty – ty samozřejmě našly dvoje místo v zadní části.

Abyste viděli, jak hezky se při tvorbě přeskakuje z jedné části na druhou, podíváme se teď pro změnu na pravou bočnici. U obou case jsem se rozhodl pro integraci některého z výraznějších prvků bojové techniky. A jelikož v tomto případě jsem měl snahu původní úzkou konstrukci o něco rozšířit, padla volba na raketomet, respektive hned dva.

Jejich základní konstrukci tvoří kryt vyrobený z ocelového plechu, takže bylo potřeba vše přesně nařezat, naohýbat a posvařovat – a výsledek je na světě. Chybí však nejpodstatnější přední a zadní část. Zde jsem poprvé sáhl po jiném materiálu, než po oceli. Výborně totiž poslouží plast a měď. Z plastu jsem si vyrobil krytku, která skýtá 22 otvorů. Stejné krytky bylo třeba vytvořit celkem čtyři, aby byly zakryty oba raketomety. Čtyři metry měděné trubky se pak rozřezalo na 88 kousků, jež našly své místo právě v plastovém rámečku. Výsledkem je imitace raketometu určená na pravou bočnici skříně BT01.

Aby bylo kam raketomet umístit, musel jsem samozřejmě nejdříve vyrobit i zbytek pravé bočnice. To ale už nebylo tak náročné, protože jde pouze o kus plechu, jehož okraj lemuje řada nýtů. Nejsou zde pouze pro efekt, ale drží vnitřní rám bočnice, který brání prohýbání plechu. V zadní části však vznikl dostatečný prostor pro přidání ještě dalšího prvku, kterým je rámeček pro nápis.

Požadavkem totiž bylo, aby obě case na sobě nesly kompletní logo hry, takže u BT01 vzniká prostor pro splnění tohoto požadavku právě zde. Postup výroby byl takřka obdobný jako u rámu levé bočnice, tedy nařezat a naohýbat L profil a navařit jej přímo k plechu bočnice.

Pokud se ptáte na způsob uchycení, tak bočnice je v přední části zasunuta za lem konstrukčního rámu a uprostřed a vzadu jsou umístěny dvojice šroubů pro pevné zajištění. Nepředpokládá se, že by se právě tato bočnice demontovala nějak často, takže čtyři šrouby nemohou být překážkou. Naopak zajišťují 100% pevné uchycení a nemožnost vzniku vibrací a podobných negativ.

U levé bočnice se také usídlil krycí plech v přední části, který je pronýtován a svařen ze základní konstrukcí a nelze jej tedy demontovat. Do předního prostoru se však bez problémů dostaneme skrze boční dvířka, takže se nic neděje. Manipulace s komponentami je také bez obtíží, proto by bylo zbytečné přidávat jakékoliv pohyblivé části.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning