Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král | Kapitola 6

Jan Schrenk

Jan Schrenk

20. 7. 2017 03:00 41

Seznam kapitol

1. Thrustmaster T300 RS GT Ed. 2. Pedály, a jedéém 3. A jedééééém… 4. Thrustmaster TS-PC Racer – král. Prostě král.
5. Pedály (T3PA PRO) 6. Řadicí páka (TH8A) 7. Resumé. Sen, který je až příliš drahý.

Tak se to stalo. Poprvé jsem cítil ten zvláštní pocit, že nejsem odborně dost na výši, abych mohl skutečně objektivně zhodnotit recenzovaný produkt. Cítil jsem se trochu tupě a vlastně i dost nešťastně. Neochvějná jistota, se kterou přistupuji k jakémukoliv joysticku na světě, se kamsi vytratila a já najednou tápal.

Reklama

Řadicí páka (TH8A):

Když už nám Thrustmaster za 15 tisíc nenadělil pedály, jistě nám nadělí aspoň řadicí páku, říkáte si? A zase nic. Řadicí páka z dílen Thrustmastera udělá další tří a půltisícovou díru do peněženky. Jedná se o nádherný kousek téměř čistého kovu.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Tvar tvoří klasické H, 7 rychlostí vpřed a 1 vzad. Škoda. Víte, ono snad jediné významnější auto, které používá sedmistupňový manuál, je současné Porsche 911.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

A i to má sedmičku jen kvůli nízké spotřebě na dálnici, jinak se maximální rychlosti i výkonů s tímto vozem dosahuje na šestku. No, a jestli jsem si něčím zcela jistý, tak tím, že u Porsche jistě nenechávají řidiče při každém přeřazení podstupovat loterii 5 – 7 – 6 – R. Rychlosti 1 – 4 tam sázíte snadno, stejně jako v klasickém autě, jenže mezi 5 – 6 a 7 – R zcela chybí jakýkoliv doraz, který byste museli překonat třeba větší silou (jako při řazení R v BMW), nebo zatlačením (jako při řazení R u koncernových aut a u řadicích pák od konkurenčního Logitechu). Tady prostě rukou lovíte v prostoru a doufáte, že tam bude pětka, nebo šestka a ne sedmička, nebo zpátečka.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

To, že široká háčka lze elegantně vyřešit nám ukazují jak reálná auta, tak třeba i zmíněný Logitech. Ale zde je to prostě takové, jaké to je a já nedokážu tuto páku právě z tohoto důvodu příliš doporučit. Snad jedině kdybyste poloze 7 a R nastavili rychlost 5 a 6 a měli tak každou z nich ve dvou polohách. Nebo udělali nějaký mechanický blok?

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Páku lze pomocí přiloženého plíšku mechanicky přestavět na sekvenční řazení a pomocí praktického šroubu lze nastavovat i tuhost, ale pachuť z výše uvedeného ani tyto dva příjemné detaily nerozptýlily.

A jedéééém…?

To byla sprcha negativismu, že ano? Zapomeňte na ni, pohodlně se usaďte, jak vám to jen vaše skořepinová kancelářská židle umožňuje, spusťte si oblíbené závody a užijte si to. Volant sice trochu hlučí (aktivní chlazení), ale řev atmosférického osmiválce bude ještě silnější. Nejlepší bylo, že jsem volant chvílemi přestával úplně vnímat, tedy podobně, jako v reálném autě. To byl pocit, který jsem příliš nezažíval u Logitechu G920, kde jsem neustále myslel na pedály i ne zcela ideální volant. Ale pozor, bavíme se pouze o případu, kdy nahradíte dodávaný „ukouslý“ volant nějakým standardním kulatým (byť znovu zdůrazním, že pro formule je ukousnutý více než jen dobrý). Thrustmaster jich nabízí celou řadu v cenách od 3 do 4 tisíc, některé i potažené kůží. Já pro maximální zážitek používal kolo z T300 a byl jsem spokojený jako blecha. Hodiny utíkaly jako minuty a časy jak v NFS SHIFT, tak v Project Cars prudce padaly. Úplně jsem ztratil pojem o čase, vlastně i o světě o kolo. Zcela jsem se propadl do závodění a cítil ten výjimečný pocit štěstí, jaký pamatuji z TDU mnoho let zpátky. Bavilo mě to, neskutečně mě to bavilo a vás to bude bavit také. Až do jedné chvíle…

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama