Závody F1 2013 — solidní grafika i na běžném notebooku | Kapitola 6
Seznam kapitol
S podzimem se na obrazovky počítačů dostává nový díl F1. Po vzoru nedávného Gridu 2 je postaven na technologii Ego třetí generace. Změn v grafice je ale poskrovnu a F1 2013 vypadá (nejen) na první pohled stejně jako loňský předchůdce. Potěší naopak hardwarové nároky, které jsou jako obvykle poměrně nízké.
Nároky F1 2013 jsou sice nízké a většina hráčů si formule užije při nejvyšším nastavení detailů. Uživatelé se staršími počítači či notebooky však budou muset detaily o něco snížit. Vliv nastavení na výkon jsem proto vyzkoušel s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 650 v rozlišení 2560 × 1440 px.
Multisampling
Multisampling 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)
F1 2013 zubatými hranami velmi trpí a ve hře si jich všimnete téměř všude. Na rozdíl od mnoha dnešních titulů je ve hře implementovaný plnohodnotný režim vyhlazování MSAA, který zuby na hranách spolehlivě odstraní. Režim čtyřnásobného vyhlazování 4× MSAA má navíc jen minimální hardwarové nároky, framerate po zapnutí vyhlazování klesnul z 39 na 38 fps.
Shadows
Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Off)
Při snížení kvality stínů na minimum se část dynamických stínů úplně přestane vykreslovat, u zbylých se pak výrazně sníží jejich kvalita. Kompenzací je nárůst výkonu z 34 na 41 fps.
Particles
Particles High (po najetí myší se zobrazí Off)
Snížení kvality částicových efektů sníží kvalitu či úplně vypne efekty jako je kouř, jiskry a podobně. Vliv na výkon jsem na testované scéně nezaznamenal.
Crowd
Crowd High (po najetí myší se zobrazí Off)
Po snížení kvality diváků na minimum se postavy okolo trati úplně přestanou vykreslovat. Během závodu působí prázdné okolí trati velmi podivně, framerate vzrostl z 26 na 28 fps.