Anno 1404 - skvělá strategie s ještě lepší grafikou
Seznam kapitol
Před pár dny vyšlo ve světě nové pokračování budovatelské strategie Anno, tentokrát s podtitulem Dawn of Discovery. Už na prvních screenshotech hra excelovala svou grafikou a mohu potvrdit, že vypadá opravdu skvěle. Nicméně úrovni grafice odpovídají i slušné hardwarové nároky. Uvnitř soutěž o tři originální hry!
všechny screenshoty v této kapitole jsou přímo ze hry
O herním enginu jako takovém toho bohužel mnoho známo není. Podařilo se mi o něm jen zjistit, že pro nové Anno vytvořil tým Blue Byte software úplně nový herní engine, který by měl podporovat nejnovější technologie. Nicméně z nastavení hry a z grafiky se toho dá mnoho vypozorovat.
Engine podporuje například DirectX 10 a samozřejmostí jsou technologie jako HDR, dynamické stínování i těch nejmenších detailů (například racků na obloze) či textury ve vysokém rozlišení, které i při maximálním přiblížení vypadají opravdu fantasticky. Samotnou kapitolou je však ve hře voda, která je provedena snad nejlépe, jak jsem kdy viděl. Od vln se odráží sluneční paprsky, na hladině jsou rozmazané odrazy lodí či mola a hlavně průhlednost a lom světla ve vodě je přesně takový, na jaký jste zvyklí u průzračně čisté vody.
Také fyzika je ve hře na velmi vysoké úrovni. Zmínit mohu například látky, konkrétně plachty u lodí, které jsou při plavbě napnuté, po zastavení se jen tak třepetají ve větru a pokud loď stojí delší dobu, posádka je efektně smotá. Podobně výborně působí ve hře plachty u stánků na tržištích či oblečení, které suší měšťané ve foukajícím větru.
Také města vypadají fantasticky, podívejme se například na tržiště. Maličké postavičky se zde pohybují a každá dělá něco jiného. Jeden stánkař zve kolemjdoucí ke svému stánku, druhý rovná zboží, třetí nese bednu a čtvrtý odpočívá u kašny. I v případě lidí nezapomněli vývojáři na nejmenší detaily jako holčičku hrající si s kruhem, občana lovícího ryby v kašně či pracující dělníky v přístavu. Grafika hry je prostě doladěna do nejmenších detailů.
Také k terénu nelze mít výhrad. Všechny přechody jako moře/pláž/skály/les a podobně působí velmi jemně a realisticky. Stromy se šumí ve větru a kvalitu grafiky ještě zvyšuje Transparency Antialiasing podporovaný přímo hrou, což rozhodně nebývá samozřejmost. Za sebe mohu jen dodat, že grafickou stránkou hry jsem byl doslova unesen.