Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje | Kapitola 10

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 1. 2010 04:00 131

Seznam kapitol

1. Nekonečný příběh pokračuje .. 2. Úvod do architektury GF100 3. Geometric realism - Teselace 4. Teselace - slajdy, výkon a obrázky 5. Architektura GF100 6. Kvalita obrazu a vyhlazování
7. Výpočetní výkon a raytracing 8. GeForce 3D Vision Surround 9. Galerie - Supersonic Sled demo 10. Jak se tvoří hry 11. Závěr

Nová generace grafických karet Nvidia byla už několikrát odložena a každá novinka vzbudí rozruch. Velká většina dosavadních informací byla spíše spekulativního rázu, ale ve dnešním článku vám konečně můžeme nabídnou konkrétní fakta o architektuře a vlastnostech čipu. Získali jsme je přímo na konferenci Deep Dive v Las Vegas.

Reklama
Poměrně zajímavá část prezentace byla věnována podpoře, kterou Nvidia poskytuje vývojářům her. Vetšinu slajdů necháme nekomentovaných, protože ani nemá moc smysl je překládat. Pouze tam, kde je něco opravdu zajímavého, přidáme komentář. Na konci kapitoly si nenechte ujít video z prezentace vývojářských nástrojů.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz


 

Uprostřed vidíte pohled do testovacích laboratoří Nvidie v Moskvě a Santa Claře. Nvidia má více než 800 počítačů s nejrůznějšími konfiguracemi pro to, aby mohla testovat kompatibilitu her. Hned na dalším obrázku pak vidíte výsledek takového testu kompatibility, včetně výstupních dokumentů s informacemi o kompatibilitě a případných nalezených chybách v kódu.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Další slajd zleva ukazuje výstupy s informacemi o minimálních a optimálních konfiguracích pro danou hru.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Hned na první pozici je potom přehledná tabulka ukazující, co znamená program TWIMTBP. Vzniknul viditelně jako reakce na nejrůznější obvinění Nvidie z toho, že sabotuje výkon konkurenčních karet ve hrách, na kterých spolupracuje s vývojáři.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Asi nejzajímavější série obrázků z prezentace zachycuje konkrétní případy her a práce, kterou na nich vývojáři z Nvidie udělali. Rozebrané jsou tady Star Tales (původně Nurien), Batman: Arkham Asyslum, Mirror's Edge, Dark Void a Empire Total War.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde si rozhodně všimněte prostřeního snímku, kde je tabulka s přehledem výkonu Empire: Total War před a po optimalizacích. Pochopitelně jsou to čísla dodaná jednou stranou do prezentace, ale i tak jsou zajímavá a stojí za pozornost.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední série obrázků ukazuje informace o vývojářských nástrojích, které Nvidia poskytuje v rámci podpory svých grafických karet. V následujícím videu se můžete podívat, jak jednoduše jde přidat podpora pro fyzikální efekty látek k existujícímu modelu, vytvořenému v programu 3DS Max. Celé video je v přes 9 minut dlouhé a má anglický komentář. Pokud umíte anglicky, opravdu doporučuji shlédnout.

Další video potom prezentuje možnosti pro ladění přímo ve vývojářském prostředí programu Visual Studio, ve kterém se většina her vyvíjí. Programátoři mají díky tomu možnost pohodlně ladit veškeré chyby přímo a opravy dělat téměř v reálném čase. Opět video má anglický komentář, který stojí za to si poslechnout.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama