Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
Článek Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje | Kapitola 8

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 1. 2010 04:00 131

Seznam kapitol

1. Nekonečný příběh pokračuje .. 2. Úvod do architektury GF100 3. Geometric realism - Teselace 4. Teselace - slajdy, výkon a obrázky 5. Architektura GF100 6. Kvalita obrazu a vyhlazování
7. Výpočetní výkon a raytracing 8. GeForce 3D Vision Surround 9. Galerie - Supersonic Sled demo 10. Jak se tvoří hry 11. Závěr

Nová generace grafických karet Nvidia byla už několikrát odložena a každá novinka vzbudí rozruch. Velká většina dosavadních informací byla spíše spekulativního rázu, ale ve dnešním článku vám konečně můžeme nabídnou konkrétní fakta o architektuře a vlastnostech čipu. Získali jsme je přímo na konferenci Deep Dive v Las Vegas.

Reklama
Reklama
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Jak už jistě mnozí víte, s novou generací grafických karet GeForce přijde i novinka 3D Vision Surround. Jde o skloubení klasického GeForce 3D Vision v tomto případě ale na třech LCD zároveň. Pokud si říkáte, že se NVIDIA inspirovala u AMD, máte pravdu. Jde o spojení ATI Eyefinity a GeForce 3D Vision do jedné herní platformy, na což jsem třeba já (jako fanda všeho nového a zajímavého) čekal.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Podle NVIDIA je hraní na jednom 30" LCD panelu minulostí a High-End hraní se nyní posouvá na trojici panelů s rozlišením 1920x1080 a stereoskopickými brýlemi k tomu. Až vyzkoušíme, uvidíme zdali vyměním svůj 30" LCD za trojici 24" LCD s obnovovací frekvencí 120 Hz. Použití 3D Vision Surround má několik pravidel. Zaprvé funguje pouze na dvou grafických kartách zapojených do SLI, mohou to být GeForce 200 nebo novější. Pokud chcete využít 3D obraz, musíte se spokojit se třemi LCD nebo projektory (DLP TV) s rozlišením maximálně 1920x1080. V případě, že 3D efekt nechcete, je možné připojit trojici 30" LCD s rozlišením 2560x1600 a používat je úplně stejně jako u ATI Eyefinity, tato možnost je podporována.

Zajímavá je možnost korigovat dle libosti okraje monitorů ve hře. Můžete si nastavit obraz tak, že o kousek přijdete a ten se schová za rámeček a nebo naopak nastavíte tak, že se obraz o šířku rámečků posune. To už záleží na vás, co vám bude lépe vyhovovat. Nabídka 120 Hz panelů s tímto rozlišením je zatím malá, a k většímu rozšíření dojde minimálně až v polovině roku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Pctuning