Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
Článek Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 1. 2010 04:00 131

Seznam kapitol

1. Nekonečný příběh pokračuje .. 2. Úvod do architektury GF100 3. Geometric realism - Teselace 4. Teselace - slajdy, výkon a obrázky 5. Architektura GF100 6. Kvalita obrazu a vyhlazování
7. Výpočetní výkon a raytracing 8. GeForce 3D Vision Surround 9. Galerie - Supersonic Sled demo 10. Jak se tvoří hry 11. Závěr

Nová generace grafických karet Nvidia byla už několikrát odložena a každá novinka vzbudí rozruch. Velká většina dosavadních informací byla spíše spekulativního rázu, ale ve dnešním článku vám konečně můžeme nabídnou konkrétní fakta o architektuře a vlastnostech čipu. Získali jsme je přímo na konferenci Deep Dive v Las Vegas.

Reklama
Reklama
Jednoduchý příklad aplikace  Teselace a Displacement mapy
Jednoduchý příklad aplikace  Teselace a Displacement mapy

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Teselace a Displacement mapa aplikovaná na prostředí dema SuperSonic Sled. 3D model  nahoře není definován složitě polygony rovnou od programátora, ale je vytvořený přímo displacement mapou vlevo. Tím vznikne opravdu detailní model s velkým počtem polygonů, který je ale při renderování možné díky teselaci snadno zjednodušit a ulečit grafickému jádru při výpočtech.
Pipeline s Teselátorem v jádru GF100
Pipeline s Teselátorem v jádru GF100

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Reálně vypadající vlasy pomocí Teselace a výpočtů, teselátor dokáže vedle klasických polygonů pracovat i s čárami. Toho se využívá právě při tvorbě reálně vypadajících vlasů.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Přidat teselaci do jádra G200 je nemožné, má slabý výkon při geometrických výpočtech a nedokáže efektivně detekovat, co renderovat a co nikoliv.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Výkon v testech teselace - několikanásobnému náskoku GF100 proti Radeonu HD 5870 se ani nelze divit. V jádru konkurenční karty je Teselátor pouze jeden, v GF100 je jich šestnáct. Kdopak nám to hlásal, že GF100 žádný mít nebude a Teselace se bude počítat podobně jako PhysX. Už tehdy všichni věděli, že je to nerealizovatelné a nyní se potvrzuje. Obrázek není moc čitelný, tedy si klikněte pro jeho zvětšení. První tři výsledky vlevo jsou z nespecifikovaného testu s různým stupněm detailů. Následuje demo s vlasy, moře a tajený herní titul. Jak vidíte, v operaci Teselace je GF100 minimálně dvakrát a maximálně šestkrát výkonnější než Radeon HD 5870. Samozřejmě výsledky jsou v testech dodaných společností Nvidia a tak nemůžeme hodnoty garantovat, ale architektura čipu s více teselátory by vyššímu výkonu odpovídala.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Tento slajd je konečně zajímavý a poví nám i něco o možném výkonu grafické karty jako celku. Na obrázku vidíte výkon v Unigine Benchmarku, kde se utkaly Radeon HD 5870 a grafika GeForce 300 s GF100. Rozdíl výkonů je drastický. Radeon HD 5870 je v průměrných fps o 59 procent pozadu za GF100. U minimálních fps je to dokonce ztráta 75 procent. V případě snímků maximálních je rozdíl ve prospěch GF100 "jen" 50 procent. To nám dává tušit, že GF100 bude v DX11 a Teselaci skutečný ledoborec, bude tomu tak i jinde? Uvidíme až časem. Každopádně pro chystané tituly s plnou podporou DX11 je nová GeForce určitě připravena.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Druhý test je jakési DX11 demo od Microsoftu, kde stejně jako v předchozím případě, GF100 svou konkurenci překonává o stovky procent. V obou prezentovaných testech je GF100 při použití DX11 efektů minimálně čtyřikrát výkonnější než Radeon HD 5870. Jak jsem psal už na začátku, u starších titulů využívajících rozhraní DX9 nebo 10 bude výkon pravděpodobně 1,5-1,9× vyšší než u běžné GeForce GTX 285.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Pctuning