Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 1. 2010 04:00 131

Seznam kapitol

1. Nekonečný příběh pokračuje .. 2. Úvod do architektury GF100 3. Geometric realism - Teselace 4. Teselace - slajdy, výkon a obrázky 5. Architektura GF100 6. Kvalita obrazu a vyhlazování
7. Výpočetní výkon a raytracing 8. GeForce 3D Vision Surround 9. Galerie - Supersonic Sled demo 10. Jak se tvoří hry 11. Závěr

Nová generace grafických karet Nvidia byla už několikrát odložena a každá novinka vzbudí rozruch. Velká většina dosavadních informací byla spíše spekulativního rázu, ale ve dnešním článku vám konečně můžeme nabídnou konkrétní fakta o architektuře a vlastnostech čipu. Získali jsme je přímo na konferenci Deep Dive v Las Vegas.

Reklama
Jednoduchý příklad aplikace  Teselace a Displacement mapy
i Zdroj: PCTuning.cz
Jednoduchý příklad aplikace  Teselace a Displacement mapy

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Teselace a Displacement mapa aplikovaná na prostředí dema SuperSonic Sled. 3D model  nahoře není definován složitě polygony rovnou od programátora, ale je vytvořený přímo displacement mapou vlevo. Tím vznikne opravdu detailní model s velkým počtem polygonů, který je ale při renderování možné díky teselaci snadno zjednodušit a ulečit grafickému jádru při výpočtech.
Pipeline s Teselátorem v jádru GF100
i Zdroj: PCTuning.cz
Pipeline s Teselátorem v jádru GF100

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Reálně vypadající vlasy pomocí Teselace a výpočtů, teselátor dokáže vedle klasických polygonů pracovat i s čárami. Toho se využívá právě při tvorbě reálně vypadajících vlasů.
Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Přidat teselaci do jádra G200 je nemožné, má slabý výkon při geometrických výpočtech a nedokáže efektivně detekovat, co renderovat a co nikoliv.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Výkon v testech teselace - několikanásobnému náskoku GF100 proti Radeonu HD 5870 se ani nelze divit. V jádru konkurenční karty je Teselátor pouze jeden, v GF100 je jich šestnáct. Kdopak nám to hlásal, že GF100 žádný mít nebude a Teselace se bude počítat podobně jako PhysX. Už tehdy všichni věděli, že je to nerealizovatelné a nyní se potvrzuje. Obrázek není moc čitelný, tedy si klikněte pro jeho zvětšení. První tři výsledky vlevo jsou z nespecifikovaného testu s různým stupněm detailů. Následuje demo s vlasy, moře a tajený herní titul. Jak vidíte, v operaci Teselace je GF100 minimálně dvakrát a maximálně šestkrát výkonnější než Radeon HD 5870. Samozřejmě výsledky jsou v testech dodaných společností Nvidia a tak nemůžeme hodnoty garantovat, ale architektura čipu s více teselátory by vyššímu výkonu odpovídala.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Tento slajd je konečně zajímavý a poví nám i něco o možném výkonu grafické karty jako celku. Na obrázku vidíte výkon v Unigine Benchmarku, kde se utkaly Radeon HD 5870 a grafika GeForce 300 s GF100. Rozdíl výkonů je drastický. Radeon HD 5870 je v průměrných fps o 59 procent pozadu za GF100. U minimálních fps je to dokonce ztráta 75 procent. V případě snímků maximálních je rozdíl ve prospěch GF100 "jen" 50 procent. To nám dává tušit, že GF100 bude v DX11 a Teselaci skutečný ledoborec, bude tomu tak i jinde? Uvidíme až časem. Každopádně pro chystané tituly s plnou podporou DX11 je nová GeForce určitě připravena.

Architektura Fermi - Nvidia GF100 se představuje
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhý test je jakési DX11 demo od Microsoftu, kde stejně jako v předchozím případě, GF100 svou konkurenci překonává o stovky procent. V obou prezentovaných testech je GF100 při použití DX11 efektů minimálně čtyřikrát výkonnější než Radeon HD 5870. Jak jsem psal už na začátku, u starších titulů využívajících rozhraní DX9 nebo 10 bude výkon pravděpodobně 1,5-1,9× vyšší než u běžné GeForce GTX 285.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama