ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky
Hry Článek ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky

ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 6. 2009 16:00 85

Seznam kapitol

1. Engine aneb Operace Flashoint stále žije 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet na nejvyšší detaily 4. Výsledky grafických karet na střední detaily 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr 9. Galerie ingame screenshotů

Na nové pokračování české válečné hry Operation Flashopoint a ArmA se určitě těší snad každý český a slovenský hráč válečných akcí. Ale je vůbec na co se těšit? Co se týče hardwarových nároků, není ArmA 2 rozhodně pro každého. Vynikající grafika je totiž vykoupena opravdu pekelnými nároky.

Reklama
Reklama

Vím, že byste mi to možná ani nevěřili, proto zkusím důkaz místo slibů. Pozorně si prohlédněte první trojici screenshotů z her Operace Flashpoint, ArmA a ArmA 2. Nepřipadají vám všechny tři podobné, jen je každý jinak detailní? Opravdu tomu tak je. ArmA 2 je totiž stejně jako její předchozí díly postavena na Real Virtuality Enginu, který používala už Operace Flashpoint v roce 2001! Během let pochopitelně prošel širokým vývojem a pražské Bohemia Interactive Studios jej dnes označuje jako Real Virtuality engine 3, ale v základu jde opravdu o engine starý deset let.

ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky

Také od první Army prošel RV engine poměrně rozsáhlým rozšířením. Nově se proto kromě klasiky jako jsou objekty s daleko vyšším počtem polygonů, detailnější textury a podobně můžete těšit i na podporu vícejádrových procesorů, texture bumb mapping (textury vypadají plasticky), paralax occlusion mapping (další typ plastických textur), dynamické stíny, shader model 3.0 (DirectX 10 podporován není) či odlesky skla, kovů a další spousta detailů.

ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky

Použití roky starého, jen vylepšeného enginu, také vzbuzuje poměrně velké naděje na hardwarové nároky. Tato hra přece musí v dnešní době běžet úplně na vše, řeknete si logicky. Jenže to nemusí být úplně pravda. Stačí vzpomenout už na první Armu. I ta totiž podobně jako dříve Flashpoint patřila ve své době k těm nejnáročnějším titulům.

ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Pctuning