ArmA 2 - perfektní grafika a extrémní nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Na nové pokračování české válečné hry Operation Flashopoint a ArmA se určitě těší snad každý český a slovenský hráč válečných akcí. Ale je vůbec na co se těšit? Co se týče hardwarových nároků, není ArmA 2 rozhodně pro každého. Vynikající grafika je totiž vykoupena opravdu pekelnými nároky.
Terrain detail
Terrain detail úplně vypne veškerou vegetaci na zemi jako jsou různé trávy a malé křoví, čímž hra ztratí obrovský kus své krásy. Vliv na výkon je však překvapivě malý, pouze v řádu jednotek fps.
Objects detail
Objects detail nastavuje detailnost většiny prvků ve hře. Například tráva je při nižším nastavení daleko řidší, váš stín o kus jednodušší a podobně. Vliv na výkon je malý.
Shadow detail
Dynamické stíny jsou velmi efektní a jejich snížením, případně úplným vypnutím grafice hodně ublížíte. Úplným vypnutím stínů si pomůžete o 3-5 snímků za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením hry je jedním slovem obrovský. Z jedné z nejlepších grafik dneška se rázem stane hra stará několik let. Na druhou stranu i framerate vyletí až neuvěřitelně. Některé nastavení totiž snižují i nároky na procesor (částečně se omezí fyzika a podobně), takže jsem se rázem dostal z 30 fps při základních detailech na 60 fps při minimálních.