Asus GeForce GTX 285 - Úspornější a výkonnější | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na novou grafickou kartu GeForce vybavenou 55nm jádrem G200. Tento produkt se má stát výkonovým nástupcem karty GeForce GTX 280, po které také převezme označení "nejvýkonnější single karta" na trhu. Jak se projeví vyšší frekvence na výkonu, a jak 55nm jádro na provozních vlastnostech jsme pro vás změřili a výsledky vám přinášíme.
Testovací sestava se skládá ze základní desky Asus Rampage II Extreme. Paměti posloužily 3x2GB Transcend DDR3 1333MHz CL8. Dále jsme k testování použili nový procesor Core i7 965 Extreme. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil Gigabyte Odin 1200W. Ovladače jsou nejnovější dostupné verze. Podívejte se na galerii testovaných grafik:
GeForce GTX 285
GeForce GTX 280
Hardware | |
Procesor | Core i7 965 Extreme @ 3.6GHz |
Paměť | 3*2048MB Transcend DDR3 - 26-9-9-9-1T 1600MHz |
Základní deska | Asus Rampage II Extreme |
Grafická karta | Několik modelů |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200W |
Ovladače | GeForce 181.20 WHQL, Catalyst 8.12 |
Software | |
Operační systém | Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafik. Nastavení bylo: CPU 3600MHz (133x27), QPI 3200MHz, unCore 3200MHz, paměti na 1600MHz při časování 26-9-9-9-1T. Dvoujádrový procesor (byť významně přetaktovaný) prostě nedokáže z duálních karet dostat maximum a výsledky diskredituje. Pro testování grafik je bohužel Core i7 nejlepší (ale drahou) volbou.
Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit. V minulém testu se několik čtenářů ptalo, proč používám 6GB paměti na 32-bitovém systému. Odpověď je ale jednoduchá. Testovací stroj je takto od výrobce osazen, a já mám své testovací hry na přenosném harddisku s Vista 32-bit. Právě ale testuji hry nainstalované na 64-bit verzi Windows, tudíž možná už příští test bude plně na 64-bit operačním systému.
Testovací hry
Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead, GTA IV, Tomb Raider Underworld, Mirrors Edge, Cryostasis. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory.
Ovladače
Grafické karty byly testovány s posledními verzemi ovladačů. Všechny starší GeForce GTX 200 jsem přetestoval s novou verzí driverů GeForce 181.20. To nám také poslouží jako základ při prověření nárůstů Catalyst 9.1 v samostatném článku. Pro GeForce GTX 285 jsem použil také ovladače GeForce 181.20. Radeony HD4870 a HD4870 X2 jsem testoval s poslední WHQL verzí Catalyst 8.12.