ASUS ROG Zephyrus G14 – malý ďábel s Ryzenem na cesty
i Zdroj: ASUS
Mobilní zařízení Článek ASUS ROG Zephyrus G14 – malý ďábel s Ryzenem na cesty

ASUS ROG Zephyrus G14 – malý ďábel s Ryzenem na cesty | Kapitola 6

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

4. 5. 2022 08:00 11

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Parametry 3. Design a zpracování 4. Syntetické testy
5. Výdrž a provozní vlastnosti 6. Herní testy a zvuk 7. Armoury Crate a závěr

Sháníte solidní a výkonný notebook, na kterém se dá zapařit a příležitostně pracovat? ASUS má řešení v podobě malého a lehce přenositelného Zephyrusu. Tento neúnavný našlapaný stroj se může stát vaším dobrým a žhavým kamarádem.

Reklama
Reklama

Abych si ověřil, zda ten MUX čip k něčemu opravdu je, sáhl jsem do Steam knihovny a vytáhnul Doom Eternal. Grafické detaily jsem samozřejmě napálil na maximum a vypnul vertikální synchronizaci. V základním nastavení systému, tj. přepínání grafik podle zátěže a automatickém řízení spotřeby byly snímky v úvodní scéně 114 FPS a se zapnutým ray tracingem 67 FPS. Pak jsem aktivoval MUX čip, čili integrovaná grafika se hodila do klidu a znovu se vydal do pekla. Bez RT snímky povyskočily na 123, což rozhodně není špatné. Po aktivaci RT se sesunuly (asi smutkem) znovu na číslo 67. Nutno dodat, že scéna není úplně statická, takže i FPS kolísají. Přesto 10 snímků navíc nebude jen okolo letícím smetím, nýbrž tím, že MUX čip opravdu dokáže přihodit pár FPS navrch.  

Nedalo mi to a ještě jsem zkusil, jak si v Doomu povede integrované GPU 680M. Kupodivu si nevede špatně, je však vhodno dodat, že Doom Eternal je výborně optimalizovaný simulátor pekla a sviští hratelně i na sudu od nafty. Na maximální detaily bez ray tracingu se snímky blíží k 60, což je naprosto v pohodě. Ray tracing je ovšem sestřelí na polovic. Ale 60 FPS v rozlišení 2560 × 1600 na integrované grafice a s maximálními detaily? To jde!

Vliv MUX čipu jsem vyzkoušel ještě u náročnějšího Dying Light 2. Scéna ze začátku hry u kostela, maximální detaily bez RT, rozlišení 2560 × 1600. V případě standardního nastavení notebook vypotil 91 FPS. Aktivace MUX čipu přidala dalších 5 FPS navíc. Zkusmo jsem ještě zapl ray tracing, ale výkon se propadl na 26 FPS a to při použití FSR v režimu výkonu. Ray tracing je tudíž nepoužitelný, ale bez něj se dá v naprosto luxusně pařit. S integrovanou grafikou jsem se do testů v DL 2 raději nepouštěl, to není tak přívětivá hra jako Doom Eternal.

MSI Afterburner má trochu problémy s detekcí (anebo zobrazuje pravdu), jelikož přes 90 °C mi monitoring v Armour Crate nikdy neukázal. Otáčky ventilátoru taky nejsou na nule. 

Kromě obrazu jsem se trochu zaposlouchal do produkovaného zvuku. Vzhledem ke čtyřem reproduktorům musím uznat, že na takového prcka to zvučí hlasitě a celkem kvalitně. Pochopitelně v mezích možností, ale neviděl bych problém ani ve večerním filmu v posteli. Samozřejmě reproduktory jsou maličké, nemohou vyloudit dunivé tóny, ale střední pásmo s výškami je jasné a čisté. Nižší střední pásmo se mi zdálo trochu ztracené. Přesto scény z filmu Mad Max (2015) zněly dostatečně přesvědčivě. Rovněž banda ACDC s jejich Hells Bells bylo v pohodě poslouchatelné. Jelikož tu nemám žádný jiný notebook na porovnání, ani nějaké malé repráky, posloužila mi k tomu TV. A ze srovnání TV vs Zephyrus zcela jasně vyšel lépe notebook. Televize je proti němu doslova zahuhlaná, což je taky dáno tím, že instrument od Asusu má reproduktory rozmístěné v rozích šasi, zatímco u televize hrají do zdi nebo do stolu. Každopádně zvuk překvapil. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning