ATI Radeon HD 5970 - Nejvýkonnější herní grafika planety | Kapitola 6
Seznam kapitol
Jako první v České republice vám nabízíme vlastní kompletní recenzi nejvýkonnější grafické karty. I když nerada, musí NVIDIA postoupit žezlo krále grafického výkonu konkurenci, která ji dává celkem za vyučenou. I když jsou frekvence duálního Radeonu celkem nízké, překonává konkurenci o pořádný kus!
Tuto kapitolu, přesně v tomto znění najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak běžně testujeme hry.
V tomto testu najdete kromě dvaceti obvyklých her, také dva bonusové tituly. Jsou jimi letecká arkáda Tom Clancys H.A.W.X. a PhysX titul Mirrors Edge. Tyto dvě hry mají vestavěný test, tedy nebylo složité je do testu zařadit. Měřit dnes budeme pouze v High-End rozlišeních 1920x1200 a 2560x1600, včetně vyhlazování 4xAA a 8xAA (MSAA). S vyhlazováním 8xAA máme naměřeny pouze High-End grafiky, u slabším modelů stejně nemá význam.
- Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
- Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře. Pozor, tato hra limituje maximální fps, je nutné zadat v konzoli příkaz, který limitování zruší.
- Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
- Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá několik minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, pokud se použije pro testování program TPU Bench, SLI neškáluje. Je nutné spouštět demo příkazem konzole, pak vše funguje.
- Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
- Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor, u karet Radeon je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor, jinak existuje fps limit na 60 snímků.
- Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích.
- Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
- Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
- Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
- Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. Pozor, pro odstranění omezení fps na 60 snímků je nutné zeditovat ručně konfigurační soubor.
- Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě ShangriLa. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v ovladačích.
- Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře. (Použil jsem náročnou SAVE pozici od našeho čtenáře)
- Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání fps jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
- Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
- Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
- World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
- Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
- Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
- Mirrors Edge - (DX9) + Fraps. Spouštěl jsem vestavěné "průletové" demo. AA nastavuji ve hře, AF v ovladači. Nejprve je nutné upravit konfigurační soubor, poté nastavit rozlišení a úroveň vyhlazování v menu hry. Pro srovnatelný výsledek testuji s PhysX OFF! Pak se spustí hra s parametrem, a průběh měřím Frapsem.
- Tom Clancys HAWX - (DX10) + Demo. Používám vestavěné demo, kdy vše nastavuji přímo ve hře. Pouze hodnotu AF je nutné zvolit v ovladači karty. U karet AMD zapínám DX10.1 rozšíření.
- Sacred 2 - (DX9) + Fraps. Používám poslední verzi hry s rozšířením PhysX (2.40). Nastavuje vše v menu hry, pouze úroveň AF v ovladačích. Hraji krátký úsek s postavou Seraphim, kdy kouzlím a pobíhám kolem vesnice. Vše zaznamená Fraps.
- Arma 2 - (DX10) + Demo. Používám vestavěný benchmark v Demu hry. Vše je nastaveno na High, možnost Normal nefungovala. Průběh dema neloguji, jen počkám na výsledek vypsaná na obrazovce.