Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Článek Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 1. 2012 03:00 31

Seznam kapitol

1. Unreal engine s podporou PhysX a DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez PhysX a vyhlazování 4. Výsledky GK bez PhysX s vyhlazováním 5. Výsledky GK s PhysX bez vyhlazování 6. Výsledky GK s PhysX a vyhlazováním 7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580)
8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru I 10. Vliv nastavení na hru II 11. Vliv nastavení na hru III 12. Galerie in game screenshotů 13. Výběr recenzí herních magazínů 14. Závěr

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!

Reklama
Reklama
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City se hrdě hlásí coby nástupce Batman: Arkham Asylum. Od něj si hra nebere jen herní mechanismy a vysokou kvalitu (aktuální průměr na serveru Metacritic činí velmi vysokých 91 bodů), ale také technologie. Stejně jako předchůdce je i Arkham City postaven na Unreal Enginu třetí generace a na vývoji hry opět spolupracovala společnost nVidia. Díky tomu je ve hře implementováno několik DirectX 11 efektů, především teselace, vylepšené stíny MVSS a rozšíření efektu Ambient Occlusion HBAO. Ačkoliv jsou všechny tyto efekty velmi náročné na výkon a framerate srazí i na třetinu, je praktický přínos pro vizuální stránku hry malý a majitelům slabších karet nedoporučuji DirectX 11 režim vůbec zapínat (viz srovnávací screeny v příslušné kapitole).

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Dalším rozšířeným efektem je vylepšení fyzikálního enginu nVidia PhysX. Ten je implementován včetně GPU akcelerovaných efektů, čímž se z Batmana stala v zásadě jediná AAA hra tohoto typu minulého roku (v roce 2010 to byla Mafia 2, o rok předtím již zmiňovaný Batman: Arkham Asylum). Ačkoliv se PhysX ve své GPU verzi  kvůli omezení jen na grafické karty nVidia GeForce pravděpodobně nikdy pořádně neprosadí a v Arkham City je implementován jen v podobě některých dodatečných efektů (interaktivní kouř, poletující papíry, rozšířené částicové efekty), působí vše jako celek opravdu dobře a majitelé grafických karet nVidia GeForce mohou mít (oprávněně) dobrý pocit, že si mohou zapnout „něco navíc“. Jak už však bylo řečeno, v posledních dvou letech byly takové hry v AAA segmentu vlastně jen dvě...

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Co se týče hardwarových nároků, bylo již vše řečeno v příslušených kapitolách, na závěr proto jen krátké shrnutí. Pokud chcete Batman: Arkham City hrát na nejvyšší detaily bez akcelerované fyziky, jde sice o hru poměrně náročnou, s odpovídající sestavou si ji však bez problémů vychutnáte. Odpovídající sestavou myslím počítač s ideálně čtyřjádrovým procesorem a grafickou kartou na úrovni nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 6870. Jestliže však chcete hrát i s akcelerovanými efekty PhysX, měli byste mít v počítači opravdu výkonnou grafickou kartu rodiny nVidia GeForce, rozumným minimem je GTX 570.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning