Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 1. 2012 03:00 31

Seznam kapitol

1. Unreal engine s podporou PhysX a DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez PhysX a vyhlazování 4. Výsledky GK bez PhysX s vyhlazováním 5. Výsledky GK s PhysX bez vyhlazování 6. Výsledky GK s PhysX a vyhlazováním 7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580)
8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru I 10. Vliv nastavení na hru II 11. Vliv nastavení na hru III 12. Galerie in game screenshotů 13. Výběr recenzí herních magazínů 14. Závěr

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!

Reklama

Light Shafts

 Light Shafts Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Light Shafts Yes/No

Batman: Arkham City podporuje efekt paprsků světla při průchodu okolo hran (na testované scéně měsíc a strom). Po jeho vypnutí poskočila rychlost renderování jen o jediný snímek za sekundu.

Reflections

 Reflections Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Reflections Yes/No

Odrazy jsou ve hře patrné například na mokré silnici, od které se odráží světlo z neonových nápisů na budovách. Vypnutím nastavení Reflections o tento efekt přijdete, výkon však poskočil o dva snímky za sekundu směrem nahoru.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion Yes/No

Posledním nastavením je obligátní Ambient Occlusion, v případě Arkham City jsem si však větších rozdílů po jeho vypnutí nevšiml. I tak ale výkon vzrostl z 25 na 28 fps.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou dobře patrné. Ačkoliv ve hře není přímo položka s rozlišením textur, na minimální nastavení mají textury horší kvalitu. Dále si okamžitě všimnete chybějících stínů, odrazů, světelných efektů (paprsky světla) a podobně. Téměř vůbec naopak nejsou vidět chybějící efekty DirectX 11, které jsou paradoxně nejvíce náročné na výkon. Po snížení nastavení na minimum (PhysX a vyhlazování hran zůstalo zapnuté) vzrostl výkon z 21 na 62 fps na první a z 19 na 62 snímků za sekundu na druhé scéně. Výkon by pravděpodobně poskočil ještě výš, hra má však stejně jako drtivá většina titulů s Unreal enginem 3 vestavěný zámek na 62 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama