Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama
Reklama
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Ještě než se podíváme na onen hojně diskutovaný fyzikální engine NVIDIA PhysX, řekněme si něco o enginu hry samotné. Nepřipomíná vám náhodou grafika hry nápadně třetí Unreal Tournament? Pokud odpovídáte ano, jste na správné adrese. Batman totiž používá populární multiplatformní engine, na kterém mimochodem běží i Bioshock (včetně druhého pokračování)  či oba díly Gears of War.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Konkrétně běží Batman Arkham Asylum na Unreal Enginu ve verzi 3.5, což by měla být nejnovější verze, která byla proti té starší vylepšena o některé nové efekty a technologie. Novinkou je například Ambient Occlusion neboli technologie, která dokáže ztmavit zákoutí, která mají být temná. Jako příklad mohu uvést roh v místnosti. Podobně to samozřejmě funguje i na postavách, což je zřejmé na obrázku Jokera. Další novinkou v Unreal Enginu 3 má být možnost zobrazit až několik set postav současně, podobnou situaci však v Batmanovi nejspíš nenajdete.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Novinkou, kterou spíše než hráči ocenili vývojáři, je upravený samotný SDK software, konkrétně část pro výrobu in game videí. No a další novinky se už vážou na herní fyziku, čímž se dostáváme k tomu, co vás zřejmě zajímá ze všeho nejvíc.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Tím něčím je samozřejmě fyzikální engine hry, o fyziku se totiž stará engine NVIDIA PhysX, konkrétně jeho GPU verze. Ten je bezesporu tím nejlepším běžně dostupným enginem pro herní vývojáře a fyzika je ve hře místy vskutku úchvatná (poletující papíry, vynikající kouřové efekty a spousta dalších efektů jsou bezesporu tím nejlepším, co jsem kdy viděl), ale PhysX má i své nevýhody. Jistě vám nemusím připomínat, že pro jeho funkčnost musíte mít grafickou kartu od NVIDIE či starý akcelerátor Ageia PhysX, který dnes seženete stěží. Tedy teoreticky nemusíte, ale výsledky s akcelerací přes procesor uvidíte za chvíli sami.

Majitelům Radeonů nepomůže ani naděje v podobě Windows 7 a levné GeForce (třeba GeForce 9600 GSO) na akceleraci fyziky. To totiž NVIDIA před pár dny zakázala a akceleraci PhysX je možné zapnout až poté, co počítač zkontroluje, že v počítači nemáte žádný Radeon. Vlastníci Radeonů se proto budou muset smířit s tím, že si s PhysX nezahrají, případně nijak extra plynule....

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning