Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 1. 2012 03:00 31

Seznam kapitol

1. Unreal engine s podporou PhysX a DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez PhysX a vyhlazování 4. Výsledky GK bez PhysX s vyhlazováním 5. Výsledky GK s PhysX bez vyhlazování 6. Výsledky GK s PhysX a vyhlazováním 7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580)
8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru I 10. Vliv nastavení na hru II 11. Vliv nastavení na hru III 12. Galerie in game screenshotů 13. Výběr recenzí herních magazínů 14. Závěr

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!

Reklama

Oficiální požadavky hry

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Dual Core 2,4 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 / ATI Radeon HD 3800
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Dual Core 2,5 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 6850
OS: Windows Vista / 7

Vývojáři uváděné minimální nároky hry jsou dvoujádrový procesor na frekvenci 2,4 GHz, 2 GB operační paměti a grafická karta stará tři až čtyři generace. Dle mých zkušeností bude sestava s grafickou kartou na úrovni nVidia GeForce 8800 GT či ekvivalentně výkonného AMD Radeonu dostatečná a hru si na nízké detaily v rozumných rozlišeních naprosto plynule zahrajete. Kritický jsem naopak k doporučené sestavě. Místo dvoujádrového procesoru doporučuji spíše čtyřjádrovou verzi (případně opravdu výkonné dvoujádro například architektury Sandy Bridge) a pokud chcete hrát v DirectX 11 režimu včetně zapnuté fyziky PhysX, budete potřebovat i výkonnější grafickou kartu. Batman: Arhkam City bez větších problémů využije i potenciál karet jako GeForce GTX 570.

Testovací sestava

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.12 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman: Arkham City umožňuje testování výkonu pomocí vestavěného benchmarku, k měření jsem jej tedy využil. Benchmark dle mého názoru patří k těm kvalitnějším, měří totiž výkon průletem přes několik různých typů lokací. Během průletu automaticky měří průměrný počet snímků za sekundu, tato čísla jsou tedy uvedena v grafech.

Nastavení hry

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Veškeré nastavení detailů je nutné provádět ve speciální okenní aplikaci ještě před startem samotné hry, po spuštění je možné měnit už jen drobnost jako je jas. Během testování jsem měl všechny detaily natavené na maximální možné a testoval jsem v DirectX 11 režimu hry. Výkon jsem měřil v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Testoval jsem jak v režimu bez, tak se zapnutým vyhlazováním hran (režim 4× MSAA, zapnout lze v nastavení hry). Dále jsem výkon měřil bez a se zapnutou akcelerovanou fyzikou PhysX (režim Medium, je méně náročný na výkon, vizuální rozdíly proti High jsou jen malé). Celkem jsem tedy měřil výkon ve čtyřech různých kombinacích (od vypnutého vyhlazování i PhysX až po oba zapnuté režimy).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama