Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci | Kapitola 9
Seznam kapitol
Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!
Na nejvyšší detaily si Batman: Arkham City plynule zahrají jen majitelé výkonných grafických karet. Prošel jsem proto jednotlivá nastavení detailů a vyzkoušel jejich vliv na vzhled a výkon hry. Testoval jsem s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 460 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran a fyzikou PhysX v režimu Medium. Předem se jen omlouvám za místy posunuté obrázky, kvůli každé změně nastavení je totiž hru nutné restartovat a Batman neumožňuje přesné uložení pozice.
DirectX 11 Features
Prvním nastavením je výběr globálního režimu mezi DirectX 9 a 11. Ačkoliv jde o zásadní nastavení a rozdíl mezi výkonem je 20 vs. 60 fps (tedy trojnásobek!), jsou rozdíly ve vizuální kvalitě malé a leckde si jich vůbec nevšimnete. Pokud bojujete s nedostatkem výkonu, jednoznačně v první řadě doporučuji vypnutí DirectX 11 režimu.
DirectX 11 Tesselation
Jak již bylo řečeno v první kapitole, ve hře jsou teselované jen některé objekty jako například dlaždice. Rozdíly nicméně nejsou velké, zatímco výkon vzrostl z 13 na 31 snímků za sekundu!
Dynamic Shadows
Po vypnutí dynamických stínů přijdete o některé stíny ve hře (například postav). Výkon nicméně vzrostl z 21 na 30 snímků za sekundu.