Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 1. 2012 03:00 31

Seznam kapitol

1. Unreal engine s podporou PhysX a DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez PhysX a vyhlazování 4. Výsledky GK bez PhysX s vyhlazováním 5. Výsledky GK s PhysX bez vyhlazování 6. Výsledky GK s PhysX a vyhlazováním 7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580)
8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru I 10. Vliv nastavení na hru II 11. Vliv nastavení na hru III 12. Galerie in game screenshotů 13. Výběr recenzí herních magazínů 14. Závěr

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!

Reklama
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Na nejvyšší detaily si Batman: Arkham City plynule zahrají jen majitelé výkonných grafických karet. Prošel jsem proto jednotlivá nastavení detailů a vyzkoušel jejich vliv na vzhled a výkon hry. Testoval jsem s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 460 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran a fyzikou PhysX v režimu Medium. Předem se jen omlouvám za místy posunuté obrázky, kvůli každé změně nastavení je totiž hru nutné restartovat a Batman neumožňuje přesné uložení pozice.

DirectX 11 Features

 DirectX 11 Features MVSS And HBAO/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 11 Features MVSS And HBAO/Off

Prvním nastavením je výběr globálního režimu mezi DirectX 9 a 11. Ačkoliv jde o zásadní nastavení a rozdíl mezi výkonem je 20 vs. 60 fps (tedy trojnásobek!), jsou rozdíly ve vizuální kvalitě malé a leckde si jich vůbec nevšimnete. Pokud bojujete s nedostatkem výkonu, jednoznačně v první řadě doporučuji vypnutí DirectX 11 režimu.

DirectX 11 Tesselation

 DirectX 11 Tesselation High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 11 Tesselation High/Off

Jak již bylo řečeno v první kapitole, ve hře jsou teselované jen některé objekty jako například dlaždice. Rozdíly nicméně nejsou velké, zatímco výkon vzrostl z 13 na 31 snímků za sekundu!

Dynamic Shadows

 Dynamic Shadows Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Dynamic Shadows Yes/No

Po vypnutí dynamických stínů přijdete o některé stíny ve hře (například postav). Výkon nicméně vzrostl z 21 na 30 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama