Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty
Článek Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty

Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 6. 2019 03:00 22

Seznam kapitol

1. Rok po vydání 2. Zavalení obsahem 3. Ludum Dare – herní minimalismus 4. Puzzle jako základ 5. Jasná pecka 6. Občas se vyplatí vydržet

V posledním roce se jen dvě české hry dostaly mezi absolutní světovou špičku: Rozsáhlé RPG Kingdom Come Deliverance a minimalistický Beat Saber. Těžko najdeme dva tak rozdílné projekty s tak odlišnou filozofií. Úspěch Kingdom Come se dal vytušit, ale co je za popularitou takové jednoduché hříčky jako Beat Saber?

Reklama
Reklama

Oblíbeným žánrem vývojářů jsou puzzlovky, které u Hyperbolic Magnetism najdeme v mnoha variacích. Puzzly má většina vývojářů ráda (jsou to takové přemýšlivé charaktery) – a tady jich najdeme požehnaně. Tak například izometrická záležitost Tisíc Izieb je založená na posouvání předmětů, které vám blokují cestu.

Podobnou hrou je I Must See You, což je izometrická puzzlovka, kde přesunujete elementy na jejich cílová místa, ale tak, že povolené jsou jenom ty pozice, kde se navzájem vidí.

Zvláštní a poněkud nepochopitelný mi přišel Time Shifter, který je 3D, vypadá to něco jako Kairo nebo Half-Life a využívá nejen pohyb prostorem, ale i manipulaci s časem.

Mnohem více mě ale zaujal plně 3D Temple of Ra, který kombinuje odklánění světel trochu ve stylu hry Khet (pokud neznáte – doporučuji) spolu s myšlenkou „nápravy světa světlem“, který najdeme ve hře Lums.

A propos, Lums – to je titul,který si za 49 Kč můžete koupit pro iPhone a nebo iPad. Na rozdíl od jiných her má i děj: Na planetu zaútočili kosmičtí upíři, kteří se nyní schovávají ve stínech. Vaším úkolem je nějak nasměřovat paprsky pronikajícího světla a zničit je. Herní mechanika je někde mezi Temple of Ra a Angry Birds.

Hraní si s barvami a pohybem naznačuje puzzler Heterochroma – to je něco, co dokážu jenom těžko popsat, ale vidím v tom prvky Chameleon Runu – svět se mění spolu s barvami.

Takhle to pokračuje dál a dál – a myslím, že tu vidíme obecnou filozofii designu: Vezme se nějaký známý princip a vylepší se, případně se zkombinuje s něčím dalším. Tato metoda týmu dovolila tvořit zajímavé tituly, ale ani jeden z nich nebyl ani zdaleka tak úspěšný, jako je Beat Saber.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning