Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty

Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 6. 2019 03:00 22

Seznam kapitol

1. Rok po vydání 2. Zavalení obsahem 3. Ludum Dare – herní minimalismus 4. Puzzle jako základ 5. Jasná pecka 6. Občas se vyplatí vydržet

V posledním roce se jen dvě české hry dostaly mezi absolutní světovou špičku: Rozsáhlé RPG Kingdom Come Deliverance a minimalistický Beat Saber. Těžko najdeme dva tak rozdílné projekty s tak odlišnou filozofií. Úspěch Kingdom Come se dal vytušit, ale co je za popularitou takové jednoduché hříčky jako Beat Saber?

Reklama

Pro menší týmy je naopak výhodné zaměřovat se na minimalistický design, protože se tam dá poměrně snadno zjistit, zda hra jako celek funguje, anebo ne. Původní Chameleon Run vznikl v rámci akce Ludum Dare 26, což je game jam, událost, kde jednotlivci anebo týmy vyvíjí prototypy her v rámci jednoho vývojářského setkání. Časový limit je obvykle 24 hodin, v případě akce Ludum Dare jde o setkání, které se odehrává každý půlrok a účastníci mají víkend na to, aby vytvořili hru tak řečeno od základů. Výsledkem bývají většinou minimalistické a často retro vypadající tituly s minimem grafiky – čas je pouze na to, aby se vývojář zaměřil na samotný design hry.

V rané tvorbě týmu, který se v té době nazýval Hyperbolic Magnetism, najdeme různé žánry, například retro plošinovku Antitheos.

Velmi zajímavý je projekt Skoči Moči, což by se dalo popsat jako plošinovka kombinová s rytmikou – ovládáte pohyb bubliny doprava a doleva a ona skáče sama podle hudebního rytmu, takže musíte nejen správně skákat, ale odhadnout moment, kdy ke skoku dojde.

Jinou variaci na plošinovky je Takodemon, který má vizuál v podobě Limba.

Pak tu máme Terminal Colony, což je svého druhu apokalytpická realtime strategie, ve které máte omezený čas na odvysílání zprávy ze zanikajícího světa – a tak během pěti minut buduje datovou stanici, která má přenést co nejvíce dat.

Vidíte už ten designový rukopis? Vždy se vezme něco funkčního a to se vylepší a nebo pootočí. Podívejme se například na OCDungeon, což je něco jako Wolfenstein, kde se neléčíte, ale musíte svému monstru mýt jeho zaneřáděné pracky. Je to vážně hodně zvláštní.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama