Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty | Kapitola 6
Seznam kapitol
V posledním roce se jen dvě české hry dostaly mezi absolutní světovou špičku: Rozsáhlé RPG Kingdom Come Deliverance a minimalistický Beat Saber. Těžko najdeme dva tak rozdílné projekty s tak odlišnou filozofií. Úspěch Kingdom Come se dal vytušit, ale co je za popularitou takové jednoduché hříčky jako Beat Saber?

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Vývojáři často mluví o štěstí, zmiňují i čtyřměsíční období, kdy uvažovali o tom, že projekt zruší. Ano, takové krize přicházejí – ale byla by to chyba, velká chyba. První kontakt, okamžitý impulz při prvním setkání s hrou jasně naznačuje, že to je chytlavé i přes relativní jednoduchost. Ta tady funguje, naprosto tu funguje – a získala jim nejenom ocenění a zákazníky, ale také další lidi do týmu, které hra jednoduše pohltila. Tak dobře to funguje: Je to jako magnet.
Kombinace myšlenek, které vedly ke vzniku hry ,může být náhoda, ale úspěch tohoto designu náhoda rozhodně není. Povedlo se dát dohromady ty věci, které fungují – a vynechat věci, které by byly zbytečné. Expanze designu například ve smyslu zhoršení přehlednosti anebo navýšení hardwarových nároků by hře spíš ublížila.
V jednoduchosti je krása. A Beat Saber je přímo učebnicová ukázka efektivní jednoduchosti, kterou by si měl prostudovat každý, kdo má cukání směrem k designu „pejsek a kočička vaří dort“. Samozřejmě, každý vývojář se rozhoduje sám za sebe – ale minimalistické efektivní designy mají tu výhodu, že ilustrují, že to udělat jde, prostě to udělat jde!
